Gå til innhold

Filmprat v2.0 - Generell diskusjon om/rundt film

LarsP

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Trenger hjelp til å velge film i kveld:

Metropolis,

Raising Arizona,

Das Boot,

All About Eve

eller starte på Twin Peaks.

Sikkert alt for seint, og har bare sett Das Boot og Twin Peaks. Men start på Twin Peaks. Fordi det er en av de beste TV-seriene som er laget (filmen er også veldig bra faktisk) og Das Boot er bare tom.

Lenke til kommentar
Sikkert alt for seint, og har bare sett Das Boot og Twin Peaks. Men start på Twin Peaks. Fordi det er en av de beste TV-seriene som er laget (filmen er også veldig bra faktisk) og Das Boot er bare tom.

Eg har sett 'tom' bli brukt slik i det siste, og det er nok slang eg ikkje kjenner. Kva betyr det?

Eg må seia at Das Boot er veldig sjåverdig, eg ar lyst til å skaffa meg den fem timar lange utgåva.

Lenke til kommentar
Eg har sett 'tom' bli brukt slik i det siste, og det er nok slang eg ikkje kjenner. Kva betyr det?

Eg må seia at Das Boot er veldig sjåverdig, eg ar lyst til å skaffa meg den fem timar lange utgåva.

Jeg forstår at det er en anerkjent film som mange mener har tålt tidens tann og alt slik. Og etter de flestes standarder er det sikkert en bra film. For min del vil jeg kalle den tom fordi den ikke ga meg noe. Den klarte ikke å engasjere meg. Jeg ble likegyldig til karakterene og historien, og da velger jeg å kalle den tom. Kan dog ikke si å ha merket at ordet er så mye brukt.

Lenke til kommentar

Jeg er enig ang. Das Boot. Jeg fant den ganske kjedelig. Har hørt at man blir veldig knyttet til karakterene og at man får selv følelsen av hvordan det er å være i en u-båt. Merket ingenting til dette jeg. Kanskje jeg skal prøve å se den korteste versjonen og se om jeg liker den bedre da. Jeg pleier ikke ha problem med lange filmer, men denne ble hakket langdryg.

Lenke til kommentar

Jeg forstår at det er en anerkjent film som mange mener har tålt tidens tann og alt slik. Og etter de flestes standarder er det sikkert en bra film. For min del vil jeg kalle den tom fordi den ikke ga meg noe. Den klarte ikke å engasjere meg. Jeg ble likegyldig til karakterene og historien, og da velger jeg å kalle den tom. Kan dog ikke si å ha merket at ordet er så mye brukt.

Beste ubåt filmen som er laget i mine øyne. Har man en versjon med digitalt lydspor og tilfeldigvis sitter på en hjemmekino, så er lydsporet nok til å kaldsvette litt av under dypvannsbombingene.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...