Gå til innhold

Filmprat v2.0 - Generell diskusjon om/rundt film

LarsP

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Jeg er forresten spent på hvordan Dorian vil like Saban Oglu Saban. Jeg ser for meg at det vil bli hans nye favorittfilm...

IMDb:"One the best Turkish parody movies"

Ikke en gang den beste tyrkiske parodifilmen, kun én av de beste. Jeg håper jeg ikke vrikker ankelen mens jeg sprinter bort på Platekompaniet. Jeg ber ihvertfall til den jallaguden de tror på i Tyrkia at den ikke er utsolgt.

Endret av Dorian Gray
Lenke til kommentar
Nok en skoledag er over og i dag ble vi introdusert til italiensk neorealisme i form av Ladri di biciclette og Germania anno zero. Ja, jeg er fullstendig klar over hvor lame det er å bruke originaltitlene, men jeg føler meg litt lame i dag. De fikk henholdsvis 8/10 og 5/10 av meg på IMDB.

Har dere ikke hatt om det før nå? :p

Er enig med deg i karakter en av Sykkeltyvene. Synes det var en fantastisk film, og det føltes litt godt med en deprimerende film etter alle musikalene og stumfilmene.

Lenke til kommentar
Den fabelaktige Amelie.

Feelgood på sitt beste.

Det var det, den var helt herlig!

Så den i går, ble lamslått. Tror jeg satt helt stille og kunne ikke si eller skrive noe på 10 minutter før jeg søkte opp OST'n på Spotify og har hørt på den non-stop siden i går. Var foresten min andre Jeunet film (har sett Delicatessen før), og jeg gleder meg som en liten unge til hans neste film som kommer ut rundt juletider. "Micmacs à tire-larigot".

sier vel egentlig det meste, selv om den er på fransk (et språk jeg ikke behersker.)
Lenke til kommentar
Hvorfor er Saban Oglu Saban på Top 250-listen med nesten 3000 stemmer, men Hababam sinifi med høyere snitt og flere stemmer ikke er der?

(WR) = (v ÷ (v+m)) × R + (m ÷ (v+m)) × C

Duh.

Jeg er sikkert dum, nå, men hva vil det si?

The formula for calculating the Top Rated 250 Titles gives a true Bayesian estimate:

weighted rating (WR) = (v ÷ (v+m)) × R + (m ÷ (v+m)) × C

where:

R = average for the movie (mean) = (Rating)

v = number of votes for the movie = (votes)

m = minimum votes required to be listed in the Top 250 (currently 1500)

C = the mean vote across the whole report (currently 6.8)

Edit: Hentet ifra Imdb.

Endret av Manx
Lenke til kommentar
Zarac, gi faen i å trolle med denne "jeg tar ikke ironi på nett" greia di. Du lager bare helvete hver gang.

Det var ikke noe ironi i det jeg spurte om. Dersom du mener at jeg troller kan du enten rapportere meg eller sende meg en PM. Det siste er å foretrekke, for jeg er ikke et forumtroll.

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-127711
Den fabelaktige Amelie.

Feelgood på sitt beste.

Så den i går, ble lamslått. Tror jeg satt helt stille og kunne ikke si eller skrive noe på 10 minutter før jeg søkte opp OST'n på Spotify og har hørt på den non-stop siden i går. Var foresten min andre Jeunet film (har sett Delicatessen før), og jeg gleder meg som en liten unge til hans neste film som kommer ut rundt juletider. "Micmacs à tire-larigot".

sier vel egentlig det meste, selv om den er på fransk (et språk jeg ikke behersker.)

Så Delicatessen er også noe å få med seg? Så den nemlig på biblioteket da jeg tok med meg noen filmer jeg ista.

Lenke til kommentar
Den fabelaktige Amelie.

Feelgood på sitt beste.

Så Delicatessen er også noe å få med seg? Så den nemlig på biblioteket da jeg tok med meg noen filmer jeg ista.

Anbefaler den på det sterkeste.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...