Gå til innhold

Filmprat v2.0 - Generell diskusjon om/rundt film

LarsP

Anbefalte innlegg

Da skal jeg installere den nye versjonen av DVD Profiler jeg og.

Men jeg trenger ikke å tenke på noen form for backup av listen min? Er bare å velge at den skal laste ned listen fra internettsiden det ligger på...

EDIT: Fikk svar på spørsmålet mitt da jeg startet installasjonen :p

EDIT 2: Da har jeg installert programmet og startet det opp, men da jeg skulle gjenopprette backupen min fikk jeg beskjed om at jeg ikke kan legge inn flere filmer enn 50 stykker, fordi jeg ikke hadde skrevet inn noen cd-key. Så kom jeg på den cd-keyen jeg fikk gratis for lenge siden, men den funket ikke så jeg gikk inn på de nye sidene til de og prøvde å få laget en nye cd-key som funket med det nye programmet.

Selvfølgelig virket ikke det heller, fordi det ikke var en premium-key. Det ser også ut som om de ikke har en gratis versjon som kan legge inn flere filmer enn 50 stykker noe lenger. Så er det slik at man må kjøpe premium versjonen får å få legge inn flere filmer en 50 stykker nå?

Endret av _Zero
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Nå begynner virkelig kinotiden å nærme seg. Mine unntak fra kinoboikotten kommer på løpende bånd frem mot sommeren.

8211547[/snapback]

Kinoboikott? Det er fordi?

Selv skal jeg bare boikotte Grindhouse. :(

8213725[/snapback]

Ja, dumme norge som deler den i to. Verste ideen noen gang.

Jeg nekter å se filmen i to deler med flere måneders mellomrom. Det er rett å slett idiotisk! :mad:

Lenke til kommentar

Er det slik at man må betale for å få en cd-key til den nye versjonen av DVD Profiler? I så fall synes jeg det er veeeldig dumt, syns de kunne hatt det som før. At man kan betale for å få en bedre versjon eller man kan laste ned en gratisversjon med noen få begrensninger...

Lenke til kommentar

Det ser sånn ut, men sånn er det jo med stort sett de fleste andre programmer også. Det er to ting du kan gjøre, forsette og bruke 2.4 eller bruke i underkant av 200 kroner på et veldig bra program som også er en engangssum...

For de fleste som bruker programet så blir 200 kroner en liten sum i helheten av det man bruker på og kjøpe film :)

Lenke til kommentar
Kommer sikkert til å være noen kinoer som setter opp Grindhouse som en film etter begge har kommet ut.

8216080[/snapback]

Det er ikke sikkert. Da må de skaffe filmen og få lov til å vise den også.

Men det var noe av det jeg spurte SF Norge om, så da håper jeg at vi får ett hyggelig svar der.

Lenke til kommentar
Det ser sånn ut, men sånn er det jo med stort sett de fleste andre programmer også. Det er to ting du kan gjøre, forsette og bruke 2.4 eller bruke i underkant av 200 kroner på et veldig bra program som også er en engangssum...

For de fleste som bruker programet så blir 200 kroner en liten sum i helheten av det man bruker på og kjøpe film :)

8215929[/snapback]

Ja!

Jeg har tenkt en del på det og tenker at jeg får veldig mye for pengene. Blir som du sier bare småtteri i forhold til hva jeg bruker på film ja :blush:

Men problemet er bare at jeg må snakke med fattern hver gang det er betaling over internett, og vet ikke hvor glad han er for at jeg skal betale for et slikt program :hmm:

Lenke til kommentar

DVD Profiler 3 var det lille som måtte til for at jeg skulle kjøpe meg pro-/premium-/unlimited-utgaven. Så nå har jeg ved hjelp av PayPal satt noen kroner inn på Invelos konto, men jeg lurer litt på hvordan dette vil arte seg videre, da jeg aldri har kjøpt noen programmer over internett på denne måten før.

Vill jeg få koden (Registration Key-en) på e-mail når dem har mottatt betalingen, eller?

EDIT: Jeg fant Registration Key-en i junk-mail mappa, så nå er jeg Unlimited.

Endret av Bruckiania
Lenke til kommentar

_Zero:

Du trenger ikke å betale for å benytte deg av Dvdprofiler 3.0 "gratis" selv om du har lagt inn over 50 filmer. Det som skjer er at du har tilgang til flere funksjoner i spillet så lenge du har lagt inn mindre enn 50 filmer. Når du da overstiger denne grensen får du beskjed om at disse funksjonene blir avstengt, men du kan fortsatt bruke programmet (For en liste over hvilke funksjoner som blir fjernet, se her).

Lenke til kommentar
Noen som er gira på å fortelle meg "the thing" med Donnie Darko?

Vet ikke helt om jeg tok den..

Takk, takk.. :)

8216768[/snapback]

Snakker vi handlingen eller hypen? Hvis du ikke tok den helt, noe veldig få gjør første gang, så er det bare å se den på nytt. Du kan også se Director's Cut for å få litt mer forklart, og det finnes en del sider der på den vide verdensveven hvor du kan lese litt om teorier og lignende.

Hvis det er hypen så er du bare en av oss som ikke likte den, og da er det ikke vits i å se den en gang til. Hvis du ikke likte den første gang vil du ikke like den bedre andre gangen fordi handlingen ble litt mer forståelig. Det er mer stemningen som det virker som folk flest faller for, så hvis det ikke fungerte første gang vil lite forandre seg andre gang.

Lenke til kommentar
_Zero:

Du trenger ikke å betale for å benytte deg av Dvdprofiler 3.0 "gratis" selv om du har lagt inn over 50 filmer. Det som skjer er at du har tilgang til flere funksjoner i spillet så lenge du har lagt inn mindre enn 50 filmer. Når du da overstiger denne grensen får du beskjed om at disse funksjonene blir avstengt, men du kan fortsatt bruke programmet (For en liste over hvilke funksjoner som blir fjernet, se her).

8216816[/snapback]

Jeg vet det, men jeg kan ikke legge inn flere enn 50 filmer. Og naar jeg har en samling paa 98 filmer som stadig vokser, nyttter det ikke med en begrensning paa 50 filmer.

ps: sitter paa skolen og tasturet er stilt inn paa engelsk. funker ikke aa stille det inn paa norsk... :mad:

Lenke til kommentar

Jeg har nå funnet hvordan man kan ha to forskjellige profiler i en utgave av DVD Profiler 3 :)

Trykk på File -- > Open Database --> New Database --> Database name --> OK også er det bare og legge inn backupen av de to (i midt tilfelle) backupene man har liggende så er man oppe og går. Så er det bare og gjøre de to første stegene hver gang man skal hoppe mellom de to...

Når du da skal laste opp på nett, så er det bare og gjøre som vanlig. Men man må da huske å kalle den profilen noe annet eller så vil det bare skrive over den gamle. Hos meg så heter de Manx og ManxHD...

Lenke til kommentar
_Zero:

8216816[/snapback]

Jeg vet det, men jeg kan ikke legge inn flere enn 50 filmer. Og naar jeg har en samling paa 98 filmer som stadig vokser, nyttter det ikke med en begrensning paa 50 filmer.

ps: sitter paa skolen og tasturet er stilt inn paa engelsk. funker ikke aa stille det inn paa norsk... :mad:

8218374[/snapback]

Du får prøve og overtale din far til og få lov til å kjøpe det. Det er nok større kjangs for at han blir svindlet i en minibank (scimmers eller hva det nå enn heter) enn at du blir lurt på nettet :)

Skjønner fremdeles ikke hvorfor folk er så negative til å handle over nett :hmm:

Lenke til kommentar
Skjønner fremdeles ikke hvorfor folk er så negative til å handle over nett :hmm:

8218510[/snapback]

Du forstår det vel, selv om du vet at det ikke er særlig bra begrunnet. Det er som med alt annet; alt som var her da du ble født er naturlig, alt som ble utviklet helt til du er 25 er kult og nytt, alt som kommer ut etter det er hedensk og farlig, og alt var mye bedre før. ^^

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...