Gå til innhold

Filmprat v2.0 - Generell diskusjon om/rundt film

LarsP

Anbefalte innlegg

Har aldri skjønt hypingen av The Big Lebowski. Har sett den to ganger, men jeg syns ikke den er noe spesielt. Langt under Fargo og NCFOM.

Du har ikke sett den nok ganger. Bare fortsett å se den til du forstår det, om det så tar hele livet. Det kan også hjelpe å se den med folk som liker den. Det tok meg ihvertfall tre forsøk.

Jeg har sett Fear & Loathing tre ganger også uten å ta humoren, men jeg er sikker på at noen forsøk til vil gjøre susen.

Lebowski er en film som blir mye bedre sett i felleskap. Først når jeg så den med kompiser at den virkelig kom til rette.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg er litt vinglepetter i dag, så trenger litt hjelp til hvilken film jeg skal se. (en gang må jo være den første...)

Oldboy

The Return (den russiske alle er så begeistrert for)

Talvisota

Jeg tenker egentlig å se flere filmer, men det er typisk meg å "droppe ut" etter en.

What say you, forumfolk? Og ja, jeg har faktisk ikke sett Oldboy.

Oldboy +1. Har du sett noe annet av samme regissør? Hvis ikke vil jeg anbefale deg å sjekke ut de to andre filmene hans i vengeance-trilogien, Sympathy for Mr Vengeance, Lady Vengeance pluss den nye filmen hans som kommer på kino nå straks, Thirst.
Lenke til kommentar
Jeg er litt vinglepetter i dag, så trenger litt hjelp til hvilken film jeg skal se. (en gang må jo være den første...)

Oldboy

The Return (den russiske alle er så begeistrert for)

Talvisota

Jeg tenker egentlig å se flere filmer, men det er typisk meg å "droppe ut" etter en.

What say you, forumfolk? Og ja, jeg har faktisk ikke sett Oldboy.

Oldboy. Den er fantastisk.

Lenke til kommentar
Har aldri skjønt hypingen av The Big Lebowski. Har sett den to ganger, men jeg syns ikke den er noe spesielt. Langt under Fargo og NCFOM.

Du har ikke sett den nok ganger. Bare fortsett å se den til du forstår det, om det så tar hele livet. Det kan også hjelpe å se den med folk som liker den. Det tok meg ihvertfall tre forsøk.

Jeg har sett Fear & Loathing tre ganger også uten å ta humoren, men jeg er sikker på at noen forsøk til vil gjøre susen.

Lebowski er en film som blir mye bedre sett i felleskap. Først når jeg så den med kompiser at den virkelig kom til rette.

Mener du at The Big Lebowski er en bedre film å se i fellesskap enn Fear and Loathing? Eller misforstår jeg nå? Sistnevnte er jo en slager på en guttekveld med masse digg og noe godt å røyke på.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+oiasdf79

Heisann..

Jeg hadde tenkt å se en film eller to på sengen i kveld, men jeg vet ikke hva jeg skal se så jeg tenkte jeg kunne la dere velge for meg. :)

- Catch An Release

- Donnie Darko

- Knowing

- Mammoth

- The Brave One

- The Lucky Ones

- The Royal Tenebaums

- Two Lovers

- Zodiac

- Dear Zachary - A Letter To A Son About His Father

La oss i utgangspunktet si at jeg skal se to av disse i kveld. Hvilke vil dere anbefale? :)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf
Teorien var enkel, men å se Dr. Caligaris Kabinett og Panserkrysseren Potemkin så tidlig på dagen river godt. For min egen del er teori mye enklere enn det å faktisk se eksempelfilmer.

Jeg tenker på teori som i filmteori à la Eisenstein, Arnheim, Münsterberg, Bazin og de gromkara der. Det lærer dere vel ikke om før til våren?

Joda, vi har startet med gromkara.

Lenke til kommentar

Da vart Oldboy sett.

Visuelt meget pen og forseggjort, men ellers så vet jeg ikke helt. Var jo en interessant historie, men det er vel kanskje meningen at man ikke skal henge med i svingene på historien? Jeg må innrømme at jeg absolutt ikke fikk med meg alt og var litt forvirret i blant.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...