Gå til innhold

Filmprat v2.0 - Generell diskusjon om/rundt film

LarsP

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+oiasdf79
Artig å se at Bring Children from Streets er med: http://biff.no/filmbase/2009/bringchildrenfromstreets.html

Regissøren opprettet en tråd her på forumet tidligere i år: https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1117815

Ahh.. Den filmen så meget intressant ut. Godt å se at vi har unge folk her i Bergen også som tør begi seg ut på slike prosjekter. Jeg tror jeg blir nødt å besøke BIFF i år. :)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf

Tysk ekspresjonisme og sovjetisk montasje er ikke det gøyeste man kan ha om på skolen, selv om det er filmrelatert. Eller hva, cun?

Herregud...

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf

Teorien var enkel, men å se Dr. Caligaris Kabinett og Panserkrysseren Potemkin så tidlig på dagen river godt. For min egen del er teori mye enklere enn det å faktisk se eksempelfilmer.

Endret av Slettet+9817234daf
Lenke til kommentar
Teorien var enkel, men å se Dr. Caligaris Kabinett og Panserkrysseren Potemkin så tidlig på dagen river godt. For min egen del er teori mye enklere enn det å faktisk se eksempelfilmer.

Jeg tenker på teori som i filmteori à la Eisenstein, Arnheim, Münsterberg, Bazin og de gromkara der. Det lærer dere vel ikke om før til våren?

Lenke til kommentar

Bare du får se film bør du vel være fornøyd. ^^ Kanskje ikke på det kurset men..

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-127711

Har nen sett filmer av Coen Brothers? Kjøpte en pakke med 3 filmer (Fargo, Miller's Crossing og Raising Arizona) fra Platekompaniet ista sammen med Duplicity. Har bare sett Duplicity sålangt, som var ganske så kul.

Lenke til kommentar
Har nen sett filmer av Coen Brothers? Kjøpte en pakke med 3 filmer (Fargo, Miller's Crossing og Raising Arizona) fra Platekompaniet ista sammen med Duplicity. Har bare sett Duplicity sålangt, som var ganske så kul.

Har sett Miller's Crossing, Fargo, The Big Lebowski og No Country for Old Men av Coen brothers. Alle er ca like gode. Bare å kose seg.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...