Gå til innhold

Filmprat v2.0 - Generell diskusjon om/rundt film


LarsP

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Er Hangover verdt og få med seg eller er det bare en standar "crazy teenager" komedie?

Jeg ble egentlig litt skuffet over den. Mulig jeg hadde for høye forventninger til filmen; den har jo fått masse bra anmeldelser og den har høy IMDB-rating med tanke på sjangeren. Premisset til filmen er jo originalt (man får ikke fortalt de viktigste delene av handlingen før i etterkant), men jeg tror egentlig historien hadde blitt bedre hvis den hadde blitt fortalt mer konvensjonelt og lineært; det er litt antiklimaks at man ikke får oppleve de morsomste tingene gjennom annet enn gjenfortellinger.

 

Jeg synes det var en rimelig gjennomsnittlig morsom komedie med mer og mindre morsomme scener, men jeg følte at det manglet litt helhet og rød tråd. En annen ting jeg merket meg var at det virket som om plottet var konstruert rundt de morsomme scenene og idéene til manusforfatterne, og ikke at de morsomme scenene kom naturlig som en følge av plottet. Men slutten var utrolig feelgood og det trekker selvfølgelig opp i en komedie.

 

Den er verdt å få med seg hvis man liker komedier godt, men ikke noe must hvis man ikke har noe særlig til overs for sjangeren i utgangspunktet.

Lenke til kommentar
Jeg synes det var en rimelig gjennomsnittlig morsom komedie med mer og mindre morsomme scener, men jeg følte at det manglet litt helhet og rød tråd. En annen ting jeg merket meg var at det virket som om plottet var konstruert rundt de morsomme scenene og idéene til manusforfatterne, og ikke at de morsomme scenene kom naturlig som en følge av plottet. Men slutten var utrolig feelgood og det trekker selvfølgelig opp i en komedie.

 

Den er verdt å få med seg hvis man liker komedier godt, men ikke noe must hvis man ikke har noe særlig til overs for sjangeren i utgangspunktet.

 

Eg vil nesten seia det motsett, eg tykkjer stort sett komediar er keisame, men likte The Hangover godt, mellom anna pga den ukonvensjonelle måten å fortelja på.

 

Den minner eigentleg ein del om stilen til favorittkomiserien min på TV, How I Met Your Mother.

Lenke til kommentar

Jeg er ute etter en tittel på en film!

 

Den er blant annet fransk, og handler om en mann som har blitt handikappet. Store deler av filmen får vi se hvordan livet er gjennom hans øyner.

 

Muligens filmen har fått en pris?

 

Noen så vet hvilken film jeg snakker om?

 

På forhånd takk:)

Lenke til kommentar
Jeg er ute etter en tittel på en film!

 

Den er blant annet fransk, og handler om en mann som har blitt handikappet. Store deler av filmen får vi se hvordan livet er gjennom hans øyner.

 

Muligens filmen har fått en pris?

 

Noen så vet hvilken film jeg snakker om?

 

På forhånd takk:)

The Diving Bell and the Butterfly.

 

Du skulle helst spurt her.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...