Gå til innhold

Filmprat v2.0 - Generell diskusjon om/rundt film

LarsP

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Haha vanligvis så hater jeg remakes og sånt, men en del funker og jeg tror faktisk at A-Team kan funke hvis ikke det blir så stort fokusert på "Baracus".

Castingen virker faktisk god når det kommer til alle utenom Baracus(altså Mr T sin gamle rolle). Sharlto Copley som Murdoc, godkjent synes jeg fordi han spilte greit i District 9. Liam Neeson som "Hannibal", ja det kan også funke synes jeg og jeg har alltid likt den skuespillern. Også Bradley Cooper som "Face", synes det greit jeg. Hva synes dere?

Første bildet/snikbildet fra filmen kom ut i dag:

eca26396eb38c98865a305c.jpg

Noen som har sett Choke? En 2008 film av en av folkene bak Fight Club. Virker som at Dagbladet(eller kanskje VG) likte den, da de ga filmen en 5`er. Noen som har sett den og kan si om den er noe bra?

Endret av Mahavishnu
Lenke til kommentar
Så den anbefales å sees på engelsk? Sendes den i 3D på engelsk da? Og hva er egentlig greia med at kinoene enten sender dubbet til norsk, eller engelsk tale uten tekst. Er liksom ikke engelsk tale m. norsk tekst et naturlig alternativ?
Ja,se den på engelsk og IKKE norsk. Kan vel hende at teksting i 3D er et problem eller at de rakk ikke å tekste den på engelsk når den gikk ut til distributørene,ikke vet jeg =)

Engelsk med tekst er vel mer lærerikt da du får se hvordan det staves.
Da tror jeg du isåfall tar sikte på feil film og feil målgruppe. Greit hvis folkene som er her var en 7-17år og skulle lære engelsk...men det er en barnefilm og jeg tror ikke det blir det store utbytte rent læremessig :)
Lenke til kommentar
Noen som har sett Choke? En 2008 film av en av folkene bak Fight Club. Virker som at Dagbladet(eller kanskje VG) likte den, da de ga filmen en 5`er. Noen som har sett den og kan si om den er noe bra?

Den er bra den. Gode skuespillerprestasjoner, greit plot, morsomme og absurde scener her og der. Men den er ikke i nærheten av Fight Club kvalitetsmessig, så her burde man skru ned forventningene et par hakk. Er vel forøvrig kun Chuck Palahniuk (forfatteren av bøkene filmene er basert på) som er fellesnevneren mellom de to filmene; skuespillerne, regissør, produsenter er forskjellige.

Lenke til kommentar

Istid 3 i 3D på Collosseum var i hvert fall en laber opplevelse. Mulig den ikke er representativ for andre animasjonsfilmer i 3D; men for meg så virket det som film ikke laget dedikert for 3D-visning er bedre å se på gamlemåten.

I hvert fall i overnevnte tilfelle, så hang ikke de to projeksjonene helt sammen under hurtige bevegelser. Samtidig så virket bildet veldig uskarpt i forhold til hva jeg er vant med av animasjonsfilmer uten 3D. Som sagt er det mulig det er et enkeltstående tilfelle; men jeg tror ikke jeg vil gå for 3D-visningen om jeg har valget neste gang jeg ser en slik film.

Lenke til kommentar
Er du også enig i "Innenfor film har man i hvert fall drevet med det siden D.W. Griffith lagde Intolerance, en voldsomt ambisiøs og nyskapende filmklubbslager om den amerikanske borgerkrigen, i 1916." ? :wee:

Den har jeg ikke sett eller hørt om, så kan vanskelig si meg enig i det. Men hovedpoenget i artikkelen hans er jeg veldig enig i.

Lenke til kommentar
Er du også enig i "Innenfor film har man i hvert fall drevet med det siden D.W. Griffith lagde Intolerance, en voldsomt ambisiøs og nyskapende filmklubbslager om den amerikanske borgerkrigen, i 1916." ? :wee:

Den har jeg ikke sett eller hørt om, så kan vanskelig si meg enig i det. Men hovedpoenget i artikkelen hans er jeg veldig enig i.

Han blander mellom Intolerance og The Birth of a Nation. Pinlig.

Arg, Cinemateket i Lillehammer fikk ikke starta filmen i dag. Ekstra kjipt når Erik Løchens Jakten sto på programmet. Hurra for digitaliseringen av norske kinoer.

Den fungerte i Trondheim ;)

Svært god film! :)

Lenke til kommentar
Helt ok komedie, men langtifra på nivå med Fight Club totalt sett... Tror den hadde gjort seg bedre som en rendyrka komedie med enda mer svart humor, men det ble dessverre fokusert alt for mye på en lite engasjerende dramaplot. Worth a watch en random kveld :)
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...