Gå til innhold

Filmprat v2.0 - Generell diskusjon om/rundt film

LarsP

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Da var hele Bronenosets Potyomkin sett. Har sett deler av filmen more than I care to remember (spesielt Odessa stair sekvensen ofc, og når jeg utdannet meg innen film en gang i tiden) - men det er uansett en sterk film og det var på tide og se hele filmen sammenhengende!

Den er den dag i dag en imponerende film - både filmteknisk og fortellermessig sett.

Paul Blart: Mallcop er en helt grei, standard amerikansk komedie. Liker du Kevin James (Doug i King of Queen), så liker du garantert denne. Jeg syntes den var vel verdt de ca. 90,- kronene jeg betalte for den på BD.

EDIT; ser forresten at Bronenosets Potyomkin får en norsk DVD og BD utgivelse 4. november i år!

Endret av Hrundi V. Bakshi
Lenke til kommentar

14åringer er fullt lovlig i spania den dag i dag, men i usa risikerer man livstid.

Faktisk kan vi nordmen havne i fengesl om vi tar med oss vår 16 år gammle kjæreste til usa og har sex med henne/han, da de fleste stater har 17 eller 18års grense på age of consent der borte.

USA er et rart sted

Lenke til kommentar

Hadde det vært min 13-år gamle datter ville jeg vært fristet til å kastrere karen og knust kneskålene. Når jeg tenker meg om ville jeg sikkert ønsket å gjøre det samme om det hadde vært min 25 år gamle datter.... Man skal da ikke være rasjonell når man er far?

Glad jeg har gutter. Må bare bekymre meg for at de får andre fedre til jenter på nakken :wee:

Lenke til kommentar
14åringer er fullt lovlig i spania den dag i dag, men i usa risikerer man livstid.

Faktisk kan vi nordmen havne i fengesl om vi tar med oss vår 16 år gammle kjæreste til usa og har sex med henne/han, da de fleste stater har 17 eller 18års grense på age of consent der borte.

USA er et rart sted

Men på den annen side kan vi ta med vår 14 år gamle kjæreste til Spania og ha sex med henne der uten å bli straffet?

Lenke til kommentar
Hadde det vært min 13-år gamle datter ville jeg vært fristet til å kastrere karen og knust kneskålene. Når jeg tenker meg om ville jeg sikkert ønsket å gjøre det samme om det hadde vært min 25 år gamle datter.... Man skal da ikke være rasjonell når man er far?

Glad jeg har gutter. Må bare bekymre meg for at de får andre fedre til jenter på nakken :wee:

Eller fedre til gutter. Umulig å vite.

Lenke til kommentar

USA er et rart sted

I Mexico er det visst visse områder av landet hvor lavalderen er 12 og andre områder hvor den er 18. Merkelig hvor vilkårlig det virker som om lovgivningen er i visse land. Du kan få mange år i fengsel for å gjøre noe et sted, men hvis du gjør det et par hundre meter unna, på andre siden av delstatsgrensen, er det helt greit.

Forøvrig; har de ikke foreldelsesfrist for kriminalsaker i USA?

Lenke til kommentar

USA er et rart sted

Enda verre er det hvis man tar med seg den fullt lovlige narkotikaen sin som man kjøpte i Nederland og prøver å røyke den der. Skulle nesten tro at de hadde egne lover der elns.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...