Gå til innhold

Filmprat v2.0 - Generell diskusjon om/rundt film


LarsP

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Har du sett den før?

 

Vanligvis har jeg min egen filmklubb hjemme hos meg selv, men denne høsten har Cinemateket i Trondheim noen interessante filmer jeg må dra og se på Nova kino:

 

Jakten fra og med 1. oktober

Bring Me the Head of Alfredo Garcia fra og med 8. oktober

Dr. Caligaris kabinett den 13. oktober

 

Jeg burde vel egentlig møtt opp å alle filmene de og Trondheim Filmklubb sender, men det er et for stort tiltak. Lettere å sitte hjemme i sin egen godsofa med enorm plasmaskjerm, deilig lydanlegg og valgfri film ^^

Lenke til kommentar
Michael Bay skal lage remake av Sátántangó!
Belá Tard is reported to give two thumbs up.

Slikt vås fra moderators .. th_nono.gif

 

Hahaha!

 

Noen som skal på Sátántangó på Rosendal i Trondheim i morgen, forresten? Tenker jeg skal ta meg turen, for én gangs skyld. 100,- for 7 timer med ungarsk svarthvittfilm, pizza og mineralvann!

Lykke til!

Endret av CypheroN
Lenke til kommentar
Har du sett den før?

 

Nei. Men føler det snart må komme litt kritikk, da det virker suspekt at alle som ser den forelsker seg. Som du selv sier, foretrekker jeg å se film på mine egne premiss i min egen sofa. Men en film som Satantango må uansett planlegges på forhånd, så da kunne det vært greit med en organisert visning. Synd jeg ikke får til i morgen.

Lenke til kommentar
Har du sett den før?

 

Nei. Men føler det snart må komme litt kritikk, da det virker suspekt at alle som ser den forelsker seg. Som du selv sier, foretrekker jeg å se film på mine egne premiss i min egen sofa. Men en film som Satantango må uansett planlegges på forhånd, så da kunne det vært greit med en organisert visning. Synd jeg ikke får til i morgen.

 

De fleste som gidder å bruke hele syv timer på en film, gjør det nok nettopp fordi de liker det de ser.

Lenke til kommentar
Så nettopp Raging Bull, og gid så skuffet jeg ble. De fikk til den visuelle biten, og forholdet mellom Pesci/de Niro var veldig underholdende, men filmen var jo så kjedelig. Virket som den varte i fire timer.

Lurer på om det faktisk er den svakeste av Scorsese jeg har sett. :hmm:

Taxi Driver all the way

 

Haha, nå kommer vel Cyph til å fyre seg opp :p Er vel favorittfilmen hans. Fant den forøvrig ganske langdryg selv.

Fire timer? Vil heller si en halvtime. Dette er for dårlig, Merkwürdichliebe!

 

Her blander du Raging Bull med Sin City tror jeg.

 

Skal dog innrømme at RB hadde noen fantastiske replikker

"If you touch the plate again, I'll stab you with this knife"

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...