Gå til innhold

Filmprat v2.0 - Generell diskusjon om/rundt film

LarsP

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Nei, jeg har ikke en kjæreste som tvinger meg på kino eller noe. Men det virket som om du ikke fattet hvorfor jeg ikke vil ha noe av den filmen.

Og, nei, jeg trenger da ikke å se den, men jeg ser helst at den ikke kommer. Den må da kunne forstås.

Poenget var ikke at jeg ikke forstod det, jeg ville bare påpeke for deg og alle andre hvor teit det er at vi såkalte filmelskere hater så mye film, mens de vi ser ned på fordi de ikke vet hvem Werner Herzog er liker det meste og hater svært lite - spesielt ikke filmer de ikke har sett. Bare se på Montag, han hater jo alt.

Lenke til kommentar
Poenget var ikke at jeg ikke forstod det, jeg ville bare påpeke for deg og alle andre hvor teit det er at vi såkalte filmelskere hater så mye film, mens de vi ser ned på fordi de ikke vet hvem Werner Herzog er liker det meste og hater svært lite - spesielt ikke filmer de ikke har sett. Bare se på Montag, han hater jo alt.

Du har et poeng der. Jeg har f. eks. alltid hatet komedier, de er som regel mer teit enn artig. Men så fikk jeg poengtert hvor mye jeg har gått glipp av ved å skippe en hel sjanger. Var f. eks. veldig negativ da den ene søstra mi ville se The Accidental Husband, men jeg ble positivt overrasket. En bra film rett og slett.

Når det gjelder Pirates of the Caribbean-filmene har jeg sett alle de foregående og har dermed opparbeidet meg en erfaring som tilsier at den neste også kommer til å være elendig. Synes også det er synd at en så bra kar som Depp har spilt i disse makkverkene og kanskje spiller i en til. Det er bare unødvendig. IMO da.

Lenke til kommentar

POTC-filmer vil glede mange, så jeg ser ikke helt problemet. Nå har jeg et stort ego, men det går vel grenser å forvente at Hollywood og alle andre kun skal lage filmer for meg.

Jeg lever i håpet om at filmen blir en realitet. Det er artige karakterer, med mye lek og morro. :)

Lenke til kommentar

Så du så den første og likte den ikke? Og likevel så du den andre? Og du likte ikke den heller? Og likevel så du den tredje? Og du er overrasket over at de fortsetter å lage filmene, når selv du som hater filmene ser de? Dette er tid du kunne brukt på den type film du liker men alltid snakker om at du skal få sett. Ingen burde kritisere den tredje eller fjerne filmen i en serie hvis den er like god som de to-tre som kom før - enten så vil man like den fordi man likte de forrige eller så burde man sette seg ned med den fordi man burde vite hva man går til.

Endret av Dorian Gray
Lenke til kommentar

Du har et poeng der. Jeg har f. eks. alltid hatet komedier, de er som regel mer teit enn artig. Men så fikk jeg poengtert hvor mye jeg har gått glipp av ved å skippe en hel sjanger. Var f. eks. veldig negativ da den ene søstra mi ville se The Accidental Husband, men jeg ble positivt overrasket. En bra film rett og slett.

Når det gjelder Pirates of the Caribbean-filmene har jeg sett alle de foregående og har dermed opparbeidet meg en erfaring som tilsier at den neste også kommer til å være elendig. Synes også det er synd at en så bra kar som Depp har spilt i disse makkverkene og kanskje spiller i en til. Det er bare unødvendig. IMO da.

Vet ikke hva som er merkeligst: å unngå en hel sjanger eller at du fikk fornyet tillitt til en sjanger av en film som The Accidental Husband. Uansett, det er lov til å være selektiv og ikke velge filmen som står rett framfor deg i videokiosken.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...