Gå til innhold

Filmprat v2.0 - Generell diskusjon om/rundt film


LarsP

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Så Stalker i kveld og jeg prøvde å utforme en mini-anmeldelse, men jeg klarte det ikke. Den var rett og slett så forbanna bra, at jeg ikke vet hva jeg skal skrive. Tror det er håp for videre Tarkovskytitting og vel så det. Muligens stikk i strid med hva Tarkovskypurister liker å se på filmene hans, men hva er deres tolkning på filmen?

Lenke til kommentar
Så Stalker i kveld og jeg prøvde å utforme en mini-anmeldelse, men jeg klarte det ikke. Den var rett og slett så forbanna bra, at jeg ikke vet hva jeg skal skrive. Tror det er håp for videre Tarkovskytitting og vel så det. Muligens stikk i strid med hva Tarkovskypurister liker å se på filmene hans, men hva er deres tolkning på filmen?

Yay! Gleder meg til ditt review av Le Samourai :)

Lenke til kommentar
Det jeg likte best med Stalker var slutten, som var helt suggererende. Videre var det en ganske spesiell film, får vel kjøpe meg den på blu-ray og ta et gjensyn en gang i fremtiden.

Den er på en måte en oppsummering av hele filmen. Har gutten fått telekinetiske evner eller er det bare toget som får glassene til å flytte på seg? Er det en meteor eller aliens som har ankommet jorden eller finnes det en logisk forklaring på det, ala en atomkraftverkeksplosjon? Er rommets betydning rent BS eller er det noe i det? Man sitter igjen med mange spørsmål, men ikke som et spørsmålstegn sånn som i Speil.

 

Er det forøvrig snakk om Stalker på BD?

Endret av tjalla
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...