Gå til innhold

Filmprat v2.0 - Generell diskusjon om/rundt film


LarsP

Anbefalte innlegg

God gammeldags action er alt jeg forventer, alt jeg trenger.

God gammeldags søplete, lattervekkende og infantil action uten det minste tegn til handling samt skuespilerprestasjoner som står til Razzlenivå er det jeg forventer av den filmen, men slett ikke det jeg trenger.

 

DU kan ta deg en bolle og se østeuropeiske kunstfilmer fra 50 tallet. Så vinner vi alle sammen :wee:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nå får du gi deg, Montag. Selv sier jeg "ja takk, begge deler!" Men heller mest mot actionfilmer, da det var dette jeg vokste opp med og ser ingen problemer med å like slike filmer, og vil heller ikke avfeie dem som hjernedødt søppel, da filmene har flere nyanser og fortellingsmessige strategier enn hva haterne ser.

Lenke til kommentar
Sitter her og skal se Wizard of Oz. Hva har jeg og forvente når jeg ser den i den alderen jeg er i nå?

Er en barnefilm, så det skal nok gå bra.

Heheh. En fin film, for alle aldre vil jeg si. Så den som liten, husket ingenting, og tok et gjensyn for tja , 1 år siden nå kanskje. En kjempefin film :)

Husker bare at de hopper ned en sti og synger. Gleder meg en del, var dette den første farge filmen?

Lenke til kommentar
Nei faen det var den andre..Dirty Dancing. Fortsatt "jentefilm". Blander han og Richard Gere.

 

:facepalm:

 

Ekte mannfolk ser Dirty Dancing og digger den.

 

"Nobody puts baby in a corner"

 

Swayze var virkelig en av skuespillerne jeg likte som liten, men det var mer grunnet North & South som jeg var helt opphengt i selv om jeg så den før jeg kunne engelsk. Må ta meg et gjensyn med den der.

 

Ghost likte jeg også, det er en skikkelig chick-flick. :)

Lenke til kommentar
Gleder meg en del, var dette den første farge filmen?

Nei. Den første fargefilmen er antakelig tapt (som de fleste filmene lagd før 1950). Et eksempel på en tidligere film med farger er The Adventures of Robin Hood.

Den kom ett år før da. Så det er ikke særlig langt ifra. Man kan finne fargefilm-klipp fra filmer fra 1910-åra, (sett på youtube faktisk) men det er så dårlig saker.

 

Phantom of the Opera, 1925

Phantomtechnicolor.jpg

 

Ghost likte jeg også, det er en skikkelig chick-flick. :)

Ghost så jeg for mange år siden, husker den som ganske spennende :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...