Olum Skrevet 12. september 2009 Del Skrevet 12. september 2009 Det er nok likevel ikke så dyrt. Det er bare masse mer lønn som må betales ut. Tilbake til spørsmålet om hvorfor f.eks. Transformers er så dyrt, tror jeg det rett og slett er pga. reklame. De bruker nok utallige millioner på reklamekampanjene. Lenke til kommentar
Hrundi V. Bakshi Skrevet 12. september 2009 Del Skrevet 12. september 2009 Noen her som har vært inne på et maskinrom (kino)? Jeg så District 9 i går. For å være ærlig likte jeg den ikke noe særlig. Ikke fordi den var dårlig, men fordi den ikke var helt min type film. Dramaturgien var kreativ, men jeg visste ikke helt når jeg skulle le eller rynke på nesa. Hovedkarakteren irriterte vettet av meg. Det gjorde vel egentlig hele menneskeheten, når jeg tenker meg om. Men jeg likte sluttscenen. Den var ganske pen. Ja, jeg har vel vært det... var kinomaskinist i militæret. Har forøvrig sett maskinrommene på Saga i Oslo i detalj, siden jeg var med og lagde en minidokumentar derfra en gang for lenge siden. Er akkurat hjemme igjen fra District 9 nå, og må si meg uenig - det er f**n meg en av de beste filmene jeg har sett på lenge! Sammen med Inglorious Basterds er dette min beste kinoopplevelse på lenge! Lenke til kommentar
co2 Skrevet 13. september 2009 Del Skrevet 13. september 2009 Helt fantastisk hva fraværet av amerikansk storby, konstante kvinneskrik og klisjeer kan gjøre for en film. Lenke til kommentar
Kalinken Skrevet 13. september 2009 Del Skrevet 13. september 2009 Noen som vet hvordan filmer som Transformers kan ha et så latterlig stort budsjett? 200 millioner dollar?? Hva er det som koster SÅ mye? Du må også huske på det svære apparatet som brukes for å produsere filmer av den størrelsesorden. Det er mange mennesker som skal lønnes; skuespillere, regissør, produksjonsfolk, markedsføringsteam, crew og manusforfatter. Under innspilling bruker de massevis av utstyr som ikke er helt billig. Det er i visse scener noen hundre statister som skal lønnes og ha mat tiden de er på settet, selv om dette ikke er store utbetalinger per pers blir det litt når man tenker på hvor mange de er og hvis det er mange slike scener i en film. De skal kjøpe primetime reklamer på TV, i aviser, på nett og i blader i land rundt hele verden. Jeg skjønner godt at de største filmene har monsterbudsjett. Lenke til kommentar
Bytex Skrevet 13. september 2009 Del Skrevet 13. september 2009 (endret) Også i rendering av slik grafikk er det ikke 2 Intel Quad-core maskiner som står og trøkker ut grafikk. Det er snakk om hele fabrikker (rendering farms) med maskiner som renderer hele døgnet. Koster å leie slikt. Også skal jo stjernene ha sinnssyke lønninger også ellers streiker de. Endret 13. september 2009 av Bytex Lenke til kommentar
Kontorstol Skrevet 13. september 2009 Del Skrevet 13. september 2009 Dere må ikkje glemme bensin. Lenke til kommentar
Hyperio Skrevet 13. september 2009 Del Skrevet 13. september 2009 Noen som er med å donere for en full utgave? Lenke til kommentar
CypheroN Skrevet 13. september 2009 Del Skrevet 13. september 2009 Litt søndagskveld-kos Se filmen hos Youtube Lenke til kommentar
knutby Skrevet 13. september 2009 Del Skrevet 13. september 2009 (endret) x Endret 24. februar 2010 av Loffelur Lenke til kommentar
Montag Skrevet 13. september 2009 Del Skrevet 13. september 2009 @Loffelur: Joda, filmen var grei nok, men enkelte ting trakk opplevelsen ned, cf manglende realisme i snikskyttersekvensen. Lenke til kommentar
Sveern Skrevet 13. september 2009 Del Skrevet 13. september 2009 Litt søndagskveld-kos Se filmen hos Youtube Takk, da vet jeg hvilken film jeg skal sovne til ikveld Lenke til kommentar
Dorian Gray Skrevet 13. september 2009 Del Skrevet 13. september 2009 Jeg lo, selv om det gjerne ikke var ment humoristisk. Lenke til kommentar
Musepeker Skrevet 13. september 2009 Del Skrevet 13. september 2009 Haha! Genialt Lenke til kommentar
Olum Skrevet 13. september 2009 Del Skrevet 13. september 2009 (endret) Er Das Boot Director's Cut og miniserien Das Boot det samme? Edit: Das Boot DC og Uncut er visst ikke det samme. Er Uncut den samme som miniserien? Endret 13. september 2009 av Olum Lenke til kommentar
Jonas2k Skrevet 13. september 2009 Del Skrevet 13. september 2009 (endret) Edit: Edit: Das Boot DC og Uncut er visst ikke det samme. Er Uncut den samme som miniserien? Ja Endret 13. september 2009 av Jonas2k Lenke til kommentar
co2 Skrevet 13. september 2009 Del Skrevet 13. september 2009 Ny trailer ute til "The pacific": http://www.pacificfans.com/trailer-videos Lenke til kommentar
b-real Skrevet 13. september 2009 Del Skrevet 13. september 2009 Litt skeptisk. Ser fint ut og alt men...jah...får vel prøve å gi meg hukommelsestap at en i det hele tatt har sett Band Of Brothers.. Lenke til kommentar
Olum Skrevet 13. september 2009 Del Skrevet 13. september 2009 Edit: Edit: Das Boot DC og Uncut er visst ikke det samme. Er Uncut den samme som miniserien? Ja Men alt som er med i Uncut er det som er med i den vanlige Das Boot? Det blir ikke feil av meg å krysse av at jeg har sett Das Boot på IMDb top 250 når jeg bare har sett Uncut? Lenke til kommentar
DoktorBacon Skrevet 13. september 2009 Del Skrevet 13. september 2009 Joda, filmen var grei nok, men enkelte ting trakk opplevelsen ned, cf manglende realisme i snikskyttersekvensen. Snikskyttersekvensen trakk for meg filmen opp. Hva som er militærstrategisk korrekt eller ikke er irrelevant når en slik scene får hjertet til å pumpe like fort som det turret-scenen i Aliens klarte. Og slike scener var det mange av i den filmen. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå