Gå til innhold

Filmprat v2.0 - Generell diskusjon om/rundt film


LarsP

Anbefalte innlegg

kvinnelige maskinister
=
fucker opp ett eller annet stort sett hver gang

Tja, han som mistet fire filmer i bakken hadde noe dinglende mellom beina. Det hadde han som brant opp pæra også. De kvinnelige maskinistene jeg kjenner er veldig dyktige. De er forsiktige, effektive og raske.

 

Jeg gleder meg til å se District 9.

 

De er sikkert kjempeflinke, men har tydeligvis en dårlig dag hver gang jeg finner ut at jeg skal en tur på Ski Kino, så om de har baller eller ikke har ikke noe å si tror jeg :)

 

Ute av fokus, deler deler bildet på langs sånn at toppen er på bånn og bånn på toppen, teksten er borte, skal sies at det ikke er et problem for meg er mest positivt egentlig ( :) )men når man må høre på de som klager på at det ikke er tekst så blir det et problem. De klarte faktisk å stoppe Public Enemies 5 minutter ut i filmen på grunn av 6 personer som ikke hadde klart å komme seg inn i salen etter 15 minutter med reklame før filmen i tillegg, så de var teknisk 20 minutter for sent ute, hvorfor skal det bli et problem for 350 andre mennesker som har klart å komme i tide?

 

++++ andre episoder, tror faktisk sist gang det ikke var noe tull var når jeg hadde var å så The Departed, men skal da sies at de klarte å øddelegge Saw 3 visningen jeg var på først med mye tull...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Er 79 en god pris for Lost in translation og Ethernal Sunshine? Har ikke sett de.

 

Vent litt, så får du sikkert BD'en til samme pris etterhvert :)

 

 

Så nettopp den feteste science-fiction action filmen, etter The Matrix selvsagt, jeg noen gang har sett. Michael Bay kan ta seg en bolle, Neill Blomkamp (som jeg aldri har hørt om før i de senere dager) har kommet for å bli. Snakker selvsagt om District 9 :D Fantastisk gøy å sitte i kinosalen, å se en storfilm der skuespillere, regissør og manusforfattere, i allefall for min del, var helt ukjente. Uvelkomne romvesener i en slum i Sør-Afrika - det måtte jo bli bra! Og det var jo ikke bare roboteksplosjoner heller. Filmen var jo faktisk til tider nokså rørende, og noe annet enn typisk kjærlighetskliss og halvflaue scener som i [..ja - den diskusjonen har vi vel tatt opp nok ganger..]..

 

Konge film, rett og slett :)

Lenke til kommentar
Er 79 en god pris for Lost in translation og Ethernal Sunshine? Har ikke sett de.

 

Vent litt, så får du sikkert BD'en til samme pris etterhvert :)

 

Er det visuelle viktig i de filmene da? Forrsten, så er 79 for begge, ikke per stk.

 

79 for begge var jo ikke rare prisen. Kjør på. Jeg likte i allefall Eternal Sunshine svært godt!!

Lenke til kommentar

Noen her som har vært inne på et maskinrom (kino)?

 

Jeg så District 9 i går. For å være ærlig likte jeg den ikke noe særlig. Ikke fordi den var dårlig, men fordi den ikke var helt min type film. Dramaturgien var kreativ, men jeg visste ikke helt når jeg skulle le eller rynke på nesa. Hovedkarakteren irriterte vettet av meg. Det gjorde vel egentlig hele menneskeheten, når jeg tenker meg om. Men jeg likte sluttscenen. Den var ganske pen.

Endret av Lenne
Lenke til kommentar

Ja, jeg fikk en omvisning av en jeg kjenner som jobber som maskinist på mye omtalte Ski kino for ett halvårs tid siden, og ja jeg har forståelse fort at ting kan skjære seg, men det at det er mye å holde fingra i skal i da ikke gå ut over folks filmopplevelse, f.eks. ved at bildet ikke blir skikkelig fokusert før ett stykke ut i filmen, eller noen ganger ikke i det hele tatt.

Nå skal det sies at det er Møllebyen kino i Moss jeg stort sett besøker, og det er der jeg har opplevd beklagelige episoder. Men nå ikveld skal jeg faktisk en tur til Ski og se District 9, som Moss kino ikke har klart å få satt opp ennå, så da får en se hvordan opplevelsen blir der.

Lenke til kommentar

Hvis dere opplever at bildet ikke blir fokusert før langt utti filmen, da har dere rett til å klage. Det er noe av det viktigste man bør huske på. Rutinene med å sjekke når reklamen begynner, og når filmen begynner.

 

Si ifra hvis dere ønsker noen filmplakater!

Endret av Lenne
Lenke til kommentar
Store sett, mye spesialeffekter, mye CGI.

Jeg har satt meg delvis inn i CGI og det er ikke særlig vanskelig eller tidskrevende å produsere et troverdig resultat. Sunshine av Danny Boyle hadde feks et budsjett på 40 millioner USD og var CGI messig fullt på høyde med transformers. Det virker mere som at mye av pengene ved slike storfilmer forsvinner under bordet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...