Gå til innhold

Filmprat v2.0 - Generell diskusjon om/rundt film


LarsP

Anbefalte innlegg

Selv prøver jeg så langt det lar seg gjøre å unngå å se trailere til filmer jeg ennå ikke har sett. De setter opp forventninger, noe jeg helst ikke vil ha i møtet med en film. Hvor gledelig er det ikke å bli positivt overrasket over en film du ikke visste noe om på forhånd, framfor å bli skuffet fordi en trailer lovet noe filmen ikke leverte?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hvorfor dømme en film ut fra traileren? Det kan vel knapt nok kalles ett grunnlag for å kritisere filmen?

Godt mulig jeg tar turen selv, får se om jeg får med meg noen. Må vel prøve å få sett Inglorious Basterds snart og.

Er det ikke lov å være skeptisk? "Dømmer" ikke på noen måte.

 

Venetar: Er ikke det hun fra "V - The Miniseries"?

Endret av CypheroN
Lenke til kommentar

Tenkte jeg skulle skaffe meg La battaglia di Algeri på DVD, og lurer litt på hvilken versjon jeg skal kjøpe...

 

Førstevalget mitt var egentlig Criterion utgivelsen. Billigste er faktisk og bestille den fra platekompaniet (299 kroner), siden den faller dyrere ut fra amazon og ellers som selger Criterion (totalen ville blitt ca. 475 kroner fra amazon med frakt, MVA og tollgebyret... :hrm: ).

 

Ellers har pk en norsk utgivelse til 79,50, men den frister ikke noe særlig...

 

Derimot så jeg nå på play og amazon.co.uk at det er kommet en ny UK utgivelse; Det er denne utgivelsen!

Den ligger på ca. £12.

 

Så egentlig står valget mitt mellom Criterion og UK utgivelsen. Det er ca. 180 kroners forskjell, og jeg lurer på om Criterion utgivelsen er verdt pengene... er det noen her som har den? Det er såklart en del mer ekstramateriale på Criterion, men lyd og bilde er førsteprioritet.

 

Hmm, noen tanker?

Lenke til kommentar

Ble nettopp ferdig med enda en av disse high school sex komediene. Private School (1983). Makan til undervurderte filmer har jeg ikke vært borti før. De får bare 3 og 4 på IMDb, mens fra jeg slenger fra meg 8ere i hytt å pine.

 

-Screwballs (1983)

-Private School (1983)

-The Party Animal (1983)

-Hardbodies (1984)

-Just One of the Guys (1985)

 

Anbefales på det sterkeste.

 

Vi har jo også de store klassikeren som alle kjenner til:

-Animal House (1978)

-Caddyshack (1980)

-Porky's (1982)

-Fast Times at Ridgemont High (1982)

-Revenge of the Nerds (1984)

 

Så har jeg følgene igjen å se:

Zapped! (1982)

Joysticks (1983)

Spring Break (1983)

Tomboy (1985)

Hamburger: The Motion Picture (1986)

Bikini Summer (1991)

The Bikini Carwash Company (1992)

Bikini Squad (1993)

Endret av Venetar
Lenke til kommentar
Ble nettopp ferdig med enda en av disse high school sex komediene.

 

Gidder du forklare kort hva som ligger i begrepet high school sex komedie?

 

Tror han sikter til filmer som American Pie, Animal House og Fast Times at Ridgemont High. Eller, det gjør han garantert - med tanke på at han nevner de to siste som eksempler.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...