Gå til innhold

Filmprat v2.0 - Generell diskusjon om/rundt film


LarsP

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Er vel denne da:

http://cdon.no/film/bbc%3a_planeten_vår_-_...(5_disc)-777518

 

Serien koster 300kr mere på blu-ray..argh.

 

Edit: eller £24.99 på play.com

 

Står forresten endel om produksjonen og filmingen her

http://en.wikipedia.org/wiki/Planet_Earth_...series)#Filming

 

" The latter, a distinctive feature of Planet Earth, were shot using a technique borrowed from Hollywood action films. Mark Kelem, the aerial cameraman, had previously worked on Mission: Impossible III and Black Hawk Down. The camera was mounted in a device called a Heligimbal, a gyroscopically-stabilised housing attached to the underside of a helicopter and controlled by joystick from inside the cockpit. The unit was lightweight, enabling lenses with a longer reach to be attached (up to 40x magnification). This enabled him to capture steady images of individual creatures from a height which prevented the noise of the helicopter from disturbing them."

Endret av Bytex
Lenke til kommentar

Harmony Korine <3

Gummo og Julien Donkey-Boy er to fantastiske filmer, så jeg har klokketro på alt denne karen lager. Kids og Ken Park (skrevet av Korine og regissert av Larry Clark) er derimot ikke allverdens, spesielt førstnevnte er klein. Men dette kan ha noe med at Clark ikke er allverdens til regissør. Også Bully er ganske svak.

 

Jeg må få sett Mister Lonely før denne kommer ut.

Lenke til kommentar

Hei.

 

Har i det siste blitt eindel interessert i film, og skal til å bestille nokre frå cdon.

 

Filmane eg har funne og som eg har høyrt mykje bra om/ser bra ut er: Crank, the usual suspects, save private ryan, donnie darko, fight club, reservoir dog, gladiatoren, pianisten og lock, stock & two smoking barrels. Alt detta til 400 kr.

 

Så eg lurer kva dokke syns om desse filmane. Er dette ei bra kupp?

Lenke til kommentar
Klipp fra Harmony "Gummo" Korines kommende "Trash Humpers":

Crazy. Ser ut som han klarer det umulige, å lage en film enda styggere enn Gummo. Dette blir interessant.

Herregud, hva er vitsen? Korine har låst seg fast i et oppgulpaktig spor som tilfører seeren svært lite interessant å reflektere over bortsett fra fortvilelse og sinne over å ha kastet bort tid og penger på mølet hans.

Endret av Montag
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...