Gå til innhold

Filmprat v2.0 - Generell diskusjon om/rundt film

LarsP

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Herr Montag kunne funnet svaret selv hvis han leste hele artikkelen:

"

- Hvorfor heter du ikke Chewbacca med dobbel C som

orginalkarakteren?

- Jeg skrev navnet slik jeg trodde det ble skrevet. Jeg har tenkt til å rette det opp, men det er for å få folk til å tenke i retning Star Wars, sier Chewbacka.

"

Endret av Bytex
Lenke til kommentar

Han der er som fjortisjenter som skal ha kinesisk tatovering men ikke veit hva tegnet betyr. De bare skal ha det fordi det er "kult" med kinesiske tegn, også står det "HORSE" istedet for "SEXY", men det er det bare kinesere som skjønner og ler av.

Han tenkte sikkert "Nå har jeg regga mitt lange teite navn, så ringer jeg 1000-tipset så får jeg mitt feite fjes i avisen + kanskje invitasjon til et par tv og radioshows."

Endret av Bytex
Lenke til kommentar
Strengt talt ikke en film, menneh. Så nettopp første episode av Planet Earth og jeg tror jeg aldri har grini mer. Er sjelden typen som griner men kombinasjonen av vanvittig bra foto, svært bevisst dramaturgi, musikk og ikke minst den subtile, nærmest guddommelig stemmen til Attenborough var mer enn nok til at tårene spratt ut. Tagningen hvor elefanten går feil vei har brent seg fast i netthinnen. Fy så vond den var. Utvilsomt en serie som kommer til å presse ut mange tårer.

Hjertelig for tipset, serien er fantastisk så langt!

Jeg skjønner dog ikke helt hvordan endel av opptakene er gjort. Når de åpenbart er filmet fra helikopter/fly f.eks, men likevel får med seg hver minste lyd fra dyrene, og maskinen forstyrrer hverken dyrene eller lyden på filmen? :dontgetit:

Og hvordan de har klart å filme helt oppi ansiktet på Pandaen inni hula si, uten at den reagerer, det er ganske fantastisk.

Lenke til kommentar

Uten at jeg har noen erfaring med det, eller noen egentlig viten om det, kan jeg ikke se for meg det å ta opp lyd under vann som det helt store problemet, lyd forplanter seg som kjent enda meget bedre i vann enn i luft.

Forøvrig en helt vanvittig flott serie, som jeg pr. nå kun ha sett den først disken av, og er nødt til å se mer av snarest.

Jeg er også helt utrolig imponert over hvordan de har kommet seg så tett innpå, og har klart å fange så mange fantastiske øyeblikk.

Endret av Bruckiania
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...