Gå til innhold

Filmprat v2.0 - Generell diskusjon om/rundt film

LarsP

Anbefalte innlegg

Dramatikk og voksen humor er også upassende for barn, og da sitter man ikke igjen med så mye. Bortsett fra Wall-E.

Dette virker fordomsfullt Dorian, syntes du ikke? Eller har du erfart at dette kun er tilfellet?

Min egen erfaring tilsier at utvalget man kan se med en 8-9 åring er ekstremt stort, de har også langt større horisont enn den jevne 20-åring som gjennom selektiv utvelgelse over flere år har innsnevret smaksløkene sine og blitt enda mer institusjonalisert, slik mennesker blir med årene (som jo er fint, siden det gir grunnlag til å lage TV-serier som The Wire...)

I dag satt jeg og så på The Kid Brother sammen med 9-åringen min. Filmen fascinerte han nok til at han ikke spilte FIFA, som sier sitt.

Skulle jeg prøvd det samme med 9 av 10 25-åringer og sikkert halvparten av de faste i denne tråden her (heldigvis har filmbrukerne på dette forumet generelt stor variasjon i filmsmak, selv om man også til en viss grad er fanget opp av kjønnsrollemønsteret) vill vedkommende nok heller foretrukket en episode av Hotel Cæsar eller tryglet etter den nyeste Michael Bay.

Folk har godt av å prøve å bryte ut av sine rutiner. Hvor mange som uttaler seg her prøver egentlig å se film med barn? Eller med hvem som helst utenom den "vante kjerne"? :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har har vokset opp meg filmer som Jaws og Alien fra jeg var 8 og tisser hverken i senga eller er redd for mørket.

En annen venn av familien har vokst opp med James bond som barne tv fra han var 6 år.

Så det er mange filmer som kan sees av unge mennesker så lenge de selv vil tør se på det.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+oiasdf79

Jeg tenkte jeg skulle se en film nå før jeg hopper til køys, jeg har en del usette alternativer:

- Mammoth

- Flashbacks Of A Fool

- Lock Stock and Two Smoking Barrels

- Requiem For A Dream

- Watchmen

- Valkyrie

Edit: har visst sett Seven Pounds.

Hva anbefaler dere? :)

Endret av Slettet+oiasdf79
Lenke til kommentar
Dotten: Jeg så på The Kid Brother. Ikke noe særlig.

Hadde du sett den med guttungen min hadde det sikkert blitt en bedre opplevelse ;)

De er som medisin mot captivity of negativity. Dessverre må ungene være med oss voksne og blir fort nok fanget i den de også. Grr.

Lenke til kommentar
Hadde du sett den med guttungen min hadde det sikkert blitt en bedre opplevelse ;)

De er som medisin mot captivity of negativity. Dessverre må ungene være med oss voksne og blir fort nok fanget i den de også. Grr.

Barn kan være vel så negative de også. Erfaring fra SFO-jobb er 20 som sitter musestille og nistirrer på skjermen, men så har du også en liten bønsj som synes dette er det kjipeste i verden og heller vil gjøre noe annet. Så vi mennesker er nå negative fra vi krabber på fire.

The Kid Brother var en ny artig liten sak fra Harold Lloyd, med eller uten kids tilstede.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...