Fredrik Skrevet 5. september 2009 Del Skrevet 5. september 2009 Nei, blir vel automatisk trukket fra når du er logget inn og legger det i kurven med levering til din adresse. Husker ikke i farten hva VAT er på... Lenke til kommentar
Hrundi V. Bakshi Skrevet 5. september 2009 Del Skrevet 5. september 2009 Dette er tatt opp før, og passer forøvrig bedre i Guide for kjøp av DVD-filmer på nett tråden... Anyways.... engelske VAT er 17%. Det skjer automatisk der det står "Dispatched from and sold by Amazon.co.uk". Der hvor det står at varene blir sendt fra en eller annen preferred merchant er det normalt ikke VAT fratrekket (siden de bruker vel noen som sender fra Jersey). Lenke til kommentar
Dotten Skrevet 5. september 2009 Del Skrevet 5. september 2009 I dag er det familiekveld med The Ewok Adventure (1984). Ikke akkurat en film som noensinne har gitt meg noe særlig, men madammen digget den som barn og jeg håper det blir en bedre opplevelse å se den med henne og ungene. Night at the Museum ble en kjempeopplevelse når jeg så den med ungene, langt bedre enn den heller middelmådige første gangen jeg så den for noen år siden. Denne tråden her består vel nærmest utelukkende av barnløse filmtittere. Se å få snøret i bånn nå og få dere noen mini-you til å se film sammen med, jeg garanterer dere det er en fin-fin opplevelse Lenke til kommentar
Onyx Skrevet 5. september 2009 Del Skrevet 5. september 2009 Dårlig? Fikk jo bra score på den testen. Personlig forventer jeg at bildet skal være top notch. Eposet Gladiator skal ikke være unntaket som lider av en dårlig overføring. Tre og halv stjerne er ikke bra for en slik film. Kommer til å boikotte og håpe noen føler seg presset til å lage en ny utgave. Riktig. Lenke til kommentar
€uropa Skrevet 5. september 2009 Del Skrevet 5. september 2009 Lady in the water, er det en god eventyrfilm? Jeg likte El labyrinto del fauno og Big Fish veldig godt. Lenke til kommentar
Cuneax Skrevet 5. september 2009 Del Skrevet 5. september 2009 Jeg syns Lady in the Water var skrekkelig. Banal og infantil, men sikkert søt for de som liker den. Den likner ikke nevneverdig på de to filmene du nevner (Big Fish er herlig!) Lenke til kommentar
Onyx Skrevet 5. september 2009 Del Skrevet 5. september 2009 Onkel Cun skriver vettig. Liker du Big Fish, Zarac, kunne du ha tatt en titt på Benjamin Button. Livsfortellinger i filmer setter jeg pris på, blir det gjort riktig. Lenke til kommentar
Dotten Skrevet 5. september 2009 Del Skrevet 5. september 2009 Star Wars-fans som liker å harselere, forenkle og stigmatisere Lord of the Rings skal jeg si har baller all den tid det universet kan skilte med The Ewok Adventure Lenke til kommentar
Hyperio Skrevet 5. september 2009 Del Skrevet 5. september 2009 Denne tråden her består vel nærmest utelukkende av barnløse filmtittere. Se å få snøret i bånn nå og få dere noen mini-you til å se film sammen med, jeg garanterer dere det er en fin-fin opplevelse Vet du forresten snittalderen på brukerne her? Og nei, jeg kan ikke tenke meg å se film sammen med barn. Mye mindre at det er en fin opplevelse. Lenke til kommentar
Onyx Skrevet 5. september 2009 Del Skrevet 5. september 2009 Denne tråden her består vel nærmest utelukkende av barnløse filmtittere. Se å få snøret i bånn nå og få dere noen mini-you til å se film sammen med, jeg garanterer dere det er en fin-fin opplevelse Satt med søsterns små sjarmtroll i juletider og så på Narnia. Koselig. Annen stemning i rommet, og erindret selv om hvordan jeg hadde det under barndommen. Nei, det må gjentas. Lenke til kommentar
€uropa Skrevet 5. september 2009 Del Skrevet 5. september 2009 Selv om man skulle skape seg et par kopier å se film sammen med, så slipper man ikke unna all driten som følger med barn. Lenke til kommentar
Onyx Skrevet 5. september 2009 Del Skrevet 5. september 2009 Altså, nå syns jeg du svartmaler. Lydige barn er det mange av, og stort sett alle barn setter pris på underholdning. Lenke til kommentar
CypheroN Skrevet 5. september 2009 Del Skrevet 5. september 2009 http://comfortablesilence.com/ Lenke til kommentar
€uropa Skrevet 5. september 2009 Del Skrevet 5. september 2009 Også lydige barn må skiftes på og fôres en gang i blant. Det krever mye tid og sikkerhet å ha en liten jævel i huset. Lenke til kommentar
Dotten Skrevet 5. september 2009 Del Skrevet 5. september 2009 Går man på en barnefilm med sal full av unger så er det langt mer behagelig enn å se en hvilken som helst film som stort sett samler seg publikum fra 16-24. Langt roligere, men mer entusiasme Og den inspirerende innlevelsen de minste har er fantastisk. Bedre enn den voksne drepende kynsismen, som spesielt har befestet seg etter årtusenskiftet. Det er rett og slett befriende, samt utrolig artig når man nærmest gjenopplever egne erfaringer. Tar meg tidvis til å se mer på ungene og deres begeistring fremfor å se på filmen og mimrer om tiden når jeg selv opplevde film slik. Best av alt er de jo så blottet for fordommene som 15+ folk som oss er fulle av. Skulle ønske jeg var like fordomsfri som dem og jeg gruer meg til de får inn alle fordommene etterhvert som tiden gir det til dem. Denne tråden her består vel nærmest utelukkende av barnløse filmtittere. Se å få snøret i bånn nå og få dere noen mini-you til å se film sammen med, jeg garanterer dere det er en fin-fin opplevelse Vet du forresten snittalderen på brukerne her? Og nei, jeg kan ikke tenke meg å se film sammen med barn. Mye mindre at det er en fin opplevelse. Hva du kan tenke deg til og hva en reell opplevelse vil utarte seg til å bli er som regel to forskjellige ting. Å se film med egne unger har jeg erfart overgår selv å sitte småbrisen på kino med gode kompiser mens man uhøytidelig koser seg med The Governator. Lørdagskvelden er nå blitt hellig. Det er som med fotball, ti tusen ganger bedre å se barnefotball enn de voksne. Nærmest klinisk fri fra skuespill, uredelighet og ikke minst voksne menn som gråter av å falle på gress. Voksne har generelt sett fint lite å stille opp med. Kjedelige, mangler entusiasme, er for kyniske og har mistet evnen til å se magien. Noen unntak finnes heldigvis, men det er kjipt å vandre rundt med alle skuespillerne fanget i sine institusjonaliserte roller. Det går langt mellom de ulike tramps og McNulty'ene. Hva snittalder her inne så er den som det meste annet innen sosiale medier; godt under 30. Vi har en poll på det hele her: https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1128587 Lenke til kommentar
Hyperio Skrevet 5. september 2009 Del Skrevet 5. september 2009 Jeg ser poenget ditt. Men jeg vil se det jeg kaller bra film når jeg skal se film. Jeg vil ikke sitte å se på hvordan barna koser seg. Det jeg regner som bra film er mest sannsynlig også upassende for barn. Og skulle jeg sett noe som er passende for barn ville det blitt filmer som jeg personlig hater. Men det er klart, hadde jeg vært far hadde jeg jo satt meg inn i den rollen og akseptert det slik det er. Les forresten Doppler av Erlend Loe. Der får han bl.a. besøk av en tyv. Jeg-personen ber han om å stjele med seg noen barne-DVDer og bøker mens han er i gang. Hysterikse artige sider som jeg ikke klarer å gjenfortelle her. Les boka. Lenke til kommentar
Merk. Skrevet 5. september 2009 Del Skrevet 5. september 2009 Det jeg regner som bra film er mest sannsynlig også upassende for barn. Og skulle jeg sett noe som er passende for barn ville det blitt filmer som jeg personlig hater. Hater du filmer som mangler vold og/eller sex? Lenke til kommentar
Dorian Gray Skrevet 5. september 2009 Del Skrevet 5. september 2009 Dramatikk og voksen humor er også upassende for barn, og da sitter man ikke igjen med så mye. Bortsett fra Wall-E. Lenke til kommentar
Hyperio Skrevet 5. september 2009 Del Skrevet 5. september 2009 Jeg nevnte, og siktet heller ikke til, vold eller sex. Det er mange ting i filmer som barn rett og slett og skjønner. Ting som jeg ikke har skjønt før helt nylig. Og ting som jeg etter hvert bare vil skjønne bedre og bedre. Upassende kan det bety at de vil kjede seg, ikke fatte noen ting, eller få et feil inntrykk av ting. Men det er klart det også finnes vod og sex i filmer jeg liker, noe som ofte er upassende for barn. Lenke til kommentar
Merk. Skrevet 5. september 2009 Del Skrevet 5. september 2009 Hehe, tar tilbake det jeg sa. Ting blir ofte lite gjennomtenkt når man spiller Xbox samtidig som man leser/skriver. Oh well, da fortsetter jeg å spille Fallout. Eller se en film, jeg har ikke bestemt meg helt enda Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå