Infenso Skrevet 3. september 2009 Del Skrevet 3. september 2009 Selvsagt har de noe med hverandre å gjøre. Begge er filmatiseringer av samme novelle. Lenke til kommentar
Olum Skrevet 3. september 2009 Del Skrevet 3. september 2009 Hvordan kan The Wave være vanskelig å få tak i? Den er vel omtrent en del av pensum og man finner den på alle skolebiblioteker. Lenke til kommentar
Juleniss1 Skrevet 3. september 2009 Del Skrevet 3. september 2009 Trodde alle norske skoler ble bygd ferdig utrustet med hver sin kopi av The Wave. Lenke til kommentar
Petter Skrevet 3. september 2009 Del Skrevet 3. september 2009 Husker vi skulle se den på skolen, men vi fikk aldri gjort det. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+oiasdf79 Skrevet 3. september 2009 Del Skrevet 3. september 2009 Desverre finnes ikke The Wave her på bygget, men det er sikkert mulig å få tak i orginalen, jeg kommer til å ta utgangspunkt i det og bruke "Die Welle" som reserveløsning.. Lenke til kommentar
CypheroN Skrevet 3. september 2009 Del Skrevet 3. september 2009 Andrraz: Chihiro. Originalspråk og undertekster. Den engelske dubben er virkelig ikke svak, så det er 50/50. Lenke til kommentar
Infenso Skrevet 3. september 2009 Del Skrevet 3. september 2009 Andrraz: Chihiro. Originalspråk og undertekster. Den engelske dubben er virkelig ikke svak, så det er 50/50. Den engelske "versjonen" har jo en egen slutt. Syns den japanske talen er en del av sjarmen i tillegg. Lenke til kommentar
Musepeker Skrevet 3. september 2009 Del Skrevet 3. september 2009 Jeg ser alltid asiatiske filmer med originalspråk. Lenke til kommentar
Dorian Gray Skrevet 3. september 2009 Del Skrevet 3. september 2009 Jeg må se sånne situasjoner an. Jeg har sett March of the Penguins på tre språk, og setter både den engelske med Morgan Freeman og den norske med Dennis Storhøi over den franske. Jeg vil konsentrere meg utelukkende om bildene mens ørene tar seg av det som sies, og når begge de språkene jeg forstår blir lest opp av skuespillere jeg har sansen for så ser jeg ikke på det som et stort tap at at det ikke er originalen. Lenke til kommentar
Hyperio Skrevet 3. september 2009 Del Skrevet 3. september 2009 Kane er på topp 20 endings, men City Lights topper her uten tvil. Da jeg så Citizen Kanes slutt fikk jeg dype frysninger og ble helt satt ut. Helt fantastisk at en så stor, kjent og gammel film heller ikke hadde blitt spoilet for meg. City Lights slutt var for all del bra, men jeg så den komme. (Hadde heller ikke fått den spoilet) Jeg liker slike overraskelser vi blir servert i f. eks. Citizen Kane. City Lights ga meg ingen overraskelse og kan derfor aldri skrive seg inn under min personlige favorittslutt. Trenger anbefaling til hvilken film jeg skal se i kveld.Etter å ha sett igjennom stabelen av usette filmer står valget på: The Last King of Scotland Chihiro og Heksene Derailed Sunshine The Last King of Scotland. Uten tvil. Lenke til kommentar
CypheroN Skrevet 3. september 2009 Del Skrevet 3. september 2009 (endret) Jeg ser alltid asiatiske filmer med originalspråk. Ser alt på originalspråk, er bare tegnefilm som kan være OK dubbet (til engelsk). Kane er på topp 20 endings, men City Lights topper her uten tvil. Da jeg så Citizen Kanes slutt fikk jeg dype frysninger og ble helt satt ut. Helt fantastisk at en så stor, kjent og gammel film heller ikke hadde blitt spoilet for meg. City Lights slutt var for all del bra, men jeg så den komme. (Hadde heller ikke fått den spoilet) Jeg liker slike overraskelser vi blir servert i f. eks. Citizen Kane. City Lights ga meg ingen overraskelse og kan derfor aldri skrive seg inn under min personlige favorittslutt. Så det må være en overaskelse for å toppe? Nemlig en... twist? -- Edit: Ny Rambo-film. Endret 3. september 2009 av CypheroN Lenke til kommentar
Vertical^ Skrevet 3. september 2009 Del Skrevet 3. september 2009 (endret) Enda mer Rambo, ja. Trodde den seneste Rambo filmen ville bli den siste. Endret 3. september 2009 av Vertical^ Lenke til kommentar
Manx Skrevet 3. september 2009 Del Skrevet 3. september 2009 Kom jo ikke som et sjokk med Rambo 5 siden de stort sett har pratet om den siden nr. 4 kom ut. Fikk nettopp en veldig stor grunn til å sjekke ut Jonah Hex filmen som kommer om en liten stund: Mastodon skal lage filmmusikken "the metal gods known as MASTODON have been not so quietly scoring the film JONAH HEX. When I asked what it was sounding like, the only response was, "Needless to say, pretty heavy!" Ikke i fra filmmusikken, men måtte jo sprite opp posten med noe lyd. Det kommer til å bli så jævelig bra!!! Lenke til kommentar
co2 Skrevet 3. september 2009 Del Skrevet 3. september 2009 Noen nye: "The carriers." "Boondock saints 2: All saints day." - Sean Patrick Flanery har forfalt som faen tydeligvis. Se filmen hos Youtube "Confusius." Se filmen hos Youtube Lenke til kommentar
b-real Skrevet 3. september 2009 Del Skrevet 3. september 2009 Boondock saints 2...omfg...de MÅ fucke opp alt som er bra for tiden.. Lenke til kommentar
Bytex Skrevet 3. september 2009 Del Skrevet 3. september 2009 Letterman nevnte noe interessant. Hvordan ville det vært hvis sequels var forbudt? At alle filmer MÅTTE finne på noe nytt, ikke baserte seg på tidligere filmer i serien. Filmskapere ville bli tvunget til å finne på noe HELT nytt hver gang. Vi hadde mistet et par OK filmer som Terminator 2 eller Aliens, men det ville vært verd det? Lenke til kommentar
Cuneax Skrevet 3. september 2009 Del Skrevet 3. september 2009 Whoever saves one life, saves the world entire. Det samme gjelder film. Så lenge én god oppfølger blir ofret på denne hypotetiske måten, er det uakseptabelt. Lenke til kommentar
Bytex Skrevet 3. september 2009 Del Skrevet 3. september 2009 (endret) Men vi ville sluppet flaue oppfølgere som Matrix 2, Spiderman 2 og 3, Transformers 2, Jaws 2,3,4, Halloween 20, AVP2 osv osv. Filmer som i 90% av tilfellene er elendige ift orginalen og spytter på ryktet til den orginale. Endret 3. september 2009 av Bytex Lenke til kommentar
b-real Skrevet 3. september 2009 Del Skrevet 3. september 2009 Matrix 2 eksisterer ikke *sette på seg viktigper-hatten* Lenke til kommentar
Cuneax Skrevet 3. september 2009 Del Skrevet 3. september 2009 Men vi ville sluppet flaue oppfølgere som Matrix 2, Spiderman 2 og 3, Transformers 2, Jaws 2,3,4, Halloween 20, AVP2 osv osv.Filmer som i 90% av tilfellene er elendige ift orginalen. Prinsippet mitt gjelder like sterkt. I tillegg er det bare å ignorere disse filmene du nevner, så er problemet løst (kanskje ikke med tanke på at penger blir "sløst bort" på produksjonen av dem, men sånn ellers). Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå