thesinner Skrevet 2. september 2009 Del Skrevet 2. september 2009 Reservoir Dogs er laaangt bedre enn Death Proof, men jeg syns også sistnevnte er temmelig bra. Men gidder ikke en ny diskusjon rundt dette. "Kjip film om skravlende damer"-kommentarer har jeg lest nok av, og jeg kan egentlig godt forstå at noen opplever filmen på den måten. Heldigvis har jeg kost meg med den begge de gangene jeg har sett den. Bare lydsporet og Stuntman Mike i seg selv gjør DP til en fin opplevelse.Som om jeg skulle sagt det selv. Dødsfet musikk, jeg kjenner jeg får jævlig lyst på drinker, nachos og raske biler. Filmen er rimelig hjernetom, men det er vel noe av vitsen med Grindhouse-konseptet? Det må gå an å sette pris på en film som er laget kun for å underholde der og da. Lenke til kommentar
Hyperio Skrevet 2. september 2009 Del Skrevet 2. september 2009 Setter på City Lights nå. Dette blir hardt. City Lights har verdens beste slutt. Helt seriøst. Den var bra, men verdens beste? Nei, den tilhører Citizen Kane. Lenke til kommentar
Infenso Skrevet 2. september 2009 Del Skrevet 2. september 2009 Hva med Stroszek? Se filmen hos Youtube Lenke til kommentar
Xanman Skrevet 2. september 2009 Del Skrevet 2. september 2009 Setter på City Lights nå. Dette blir hardt. City Lights har verdens beste slutt. Helt seriøst. Den var bra, men verdens beste? Nei, den tilhører Citizen Kane. Sleepaway Camp. End of story Lenke til kommentar
Infenso Skrevet 2. september 2009 Del Skrevet 2. september 2009 Sleepaway Camp er faktisk en real utfordrer. Hehe. Lenke til kommentar
Hyperio Skrevet 2. september 2009 Del Skrevet 2. september 2009 Nå har jeg ikke sett hverken Stroszek eller Sleepaway Camp. Sammen med alt for mange andre filmer. Lenke til kommentar
DoktorBacon Skrevet 2. september 2009 Del Skrevet 2. september 2009 Nei, det er tvert om. Det makkverket blir sett voldsomt ned på av alle oss samuraiaficionadoer. Nå forventer ikke jeg at du skal like noe som helst amerikansk heller. Det må gå an å sette pris på en film som er laget kun for å underholde der og da. Problemet er jo at den ikke underholder der og da. Stuntman-Mike og hans morsomheter forsvinner jo i all damepjattinga. Lenke til kommentar
thesinner Skrevet 3. september 2009 Del Skrevet 3. september 2009 Det må gå an å sette pris på en film som er laget kun for å underholde der og da. Problemet er jo at den ikke underholder der og da. Stuntman-Mike og hans morsomheter forsvinner jo i all damepjattinga. Forskjellen mellom deg og meg er da tydeligvis at jeg syntes "damepjattinga" flyter like bra som den gode dialogen Tarantino er kjent for å ha i alle sine filmer (som han har toppet i Inglourious Basterds btw). Det er bare med på å bygge opp den gode, slække stemningen av en random kveld på byen som gjør at når det plutselig går til helvete blir det en sterkere kontrast og enda heftigere når Stuntman-Mike begynner å klikke (evt vise sitt sanne jeg ). Lenke til kommentar
CypheroN Skrevet 3. september 2009 Del Skrevet 3. september 2009 Setter på City Lights nå. Dette blir hardt. City Lights har verdens beste slutt. Helt seriøst. Den var bra, men verdens beste? Nei, den tilhører Citizen Kane. Kane er på topp 20 endings, men City Lights topper her uten tvil. Lenke til kommentar
Musepeker Skrevet 3. september 2009 Del Skrevet 3. september 2009 Trenger anbefaling til hvilken film jeg skal se i kveld. Etter å ha sett igjennom stabelen av usette filmer står valget på: The Last King of Scotland Chihiro og Heksene Derailed Sunshine Lenke til kommentar
magnusbe Skrevet 3. september 2009 Del Skrevet 3. september 2009 Trenger anbefaling til hvilken film jeg skal se i kveld.Etter å ha sett igjennom stabelen av usette filmer står valget på: The Last King of Scotland Chihiro og Heksene Derailed Sunshine Eg ville sett Chihiro og heksene, ettersom det er den einaste eg ikkje har sett. Alle tre er verdt å sjå, men Derailed er den dårlegaste av dei. Lenke til kommentar
Fløyelsbøtte Skrevet 3. september 2009 Del Skrevet 3. september 2009 Trenger anbefaling til hvilken film jeg skal se i kveld.Etter å ha sett igjennom stabelen av usette filmer står valget på: The Last King of Scotland Chihiro og Heksene Derailed Sunshine Har ikke sett Chihiro og Heksene, men Sunshine er veldig god. Lenke til kommentar
thesinner Skrevet 3. september 2009 Del Skrevet 3. september 2009 (endret) Trenger anbefaling til hvilken film jeg skal se i kveld.Etter å ha sett igjennom stabelen av usette filmer står valget på: The Last King of Scotland Chihiro og Heksene Derailed Sunshine Har sett alle unntatt Derailed. Se Chihiro og Heksene. Med orginalspråket og undertekst såklart Endret 3. september 2009 av thesinner Lenke til kommentar
Hamsterino Skrevet 3. september 2009 Del Skrevet 3. september 2009 Hva med Stroszek? Se filmen hos Youtube Har ikke sett den før, men: Best. Ending. Ever. Lenke til kommentar
Xanman Skrevet 3. september 2009 Del Skrevet 3. september 2009 Trenger anbefaling til hvilken film jeg skal se i kveld.Etter å ha sett igjennom stabelen av usette filmer står valget på: The Last King of Scotland Chihiro og Heksene Derailed Sunshine Sunshine er fantastisk. En av favorittfilmene mine. Lenke til kommentar
Xtra Skrevet 3. september 2009 Del Skrevet 3. september 2009 Har ikke sett så mange anmeldelser fra folk her inne, men til de av dere som har sett Upperdog: verdt å se? Lenke til kommentar
Infenso Skrevet 3. september 2009 Del Skrevet 3. september 2009 Har ikke sett så mange anmeldelser fra folk her inne, men til de av dere som har sett Upperdog: verdt å se? Skrev veldig kort om den her. Den er absolutt verdt å få med seg. Andrraz: Chihiro. Originalspråk og undertekster. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+oiasdf79 Skrevet 3. september 2009 Del Skrevet 3. september 2009 (endret) Er det noen her som kan svare meg på om filmen Die Welle (2008) er en remake av The Wave (1981)? Endret 3. september 2009 av Slettet+oiasdf79 Lenke til kommentar
Infenso Skrevet 3. september 2009 Del Skrevet 3. september 2009 Den er en annen versjon av Todd Stassers novelle The Wave. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+oiasdf79 Skrevet 3. september 2009 Del Skrevet 3. september 2009 Men, har filmene i det hele tatt noe med hverandre å gjøre? Jeg synes handlingen ser merkverdig lik ut. Tingen er at læreren ønsker å se sistnevnte i Norsk-timen, men den er ikke så lett å få tak i. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå