Gå til innhold

Filmprat v2.0 - Generell diskusjon om/rundt film

LarsP

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hvordan folk kan blåse bort Kill Bill som vettløs action, eller hva det er folk bruker som unnskyldning for å misslike den, sliter jeg med å forstå. Klart, jeg er helt for at folk har sine egne, til tider, skrudde meninger, men bare ta en titt på introsekvensen som er postet på forrige side, her begynte det iallefall å kile i magen allerede under Bill sin monolog "Do you find my actions sadistic? ..." Filmen er spekket med stilfull vold, varm humor, ett fantastisk soundtrack, genial dialog, en hel del vakre øyeblikk, og meget mer som er med på å gjøre denne til ett flott stykke kunst.

Kill Bill (igjen, 1 film) følger tett etter Pulp Fiction og Reservoir Dogs når det kommer til QT-favoritter. Nesten like tett følger Inglourious Basterds, og ett like stykke etter følger Jackie Brown igjen etterfulgt med litt spaceing av den nogget halvhjertede, men langtifra dårlige Death Proof.

OT: Måtte internetten her dra lukt til helvete og brenne lenge.

Endret av Bruckiania
Lenke til kommentar
Btw, flere som aldri kommer til å glemme denne scenen?

Se filmen hos Youtube

*cue Bang Bang (My Baby Shot Me Down)* :D

En av de beste scenene i filmen. Men den som jeg likte best var..

Cypheron: har du sett Lady Snowblood? Det er den kill bill filmene "stjeler" mest fra. Og end credits sangen i KB1 er main theme i LS. Herlig stykke kickass-dame-samurai film fra Japan.

Har ikke sett den, men under filmen kom jeg på at jeg må se den. Japan er et herlig filmland uten tvil, har masse usett derfra..

Lenke til kommentar

Må si meg veldig enig med Bruckiania. Kill Bill er en av Tarantinos beste filmer.

Da jeg så Kill Bill vol. 1 tilbake da den kom hit, var jeg fortryllet. Hadde aldri sett noe liknende. Idag har jeg sett mange av Tarantinos inspirasjonskilder til Kill Bill (ikke minst Lady Snowblood som Bytex tar opp hver gang Kill Bill blir nevnt eller ikke nevnt), og jeg kan enda si at jeg ikke har sett en film som Kill Bill enda. Uansett er det en utrolig underholdende film. Klager ikke om jeg får se mer slikt fra Tarantino.

Også ganske enig med Bruckiania i favorittlisten hans. Ville kun flyttet ned Reservoir Dogs et par hakk.

Lenke til kommentar
Jeg gikk for Woyzeck igår, og det må være en av de mest ujevne filmene jeg har sett. Det starter bra og ender fantastisk, men alt i alt var det ganske kjedelig. Alltid flott med DVD-covere som spoiler slutten :hrm:

Rashomon here I come

Herzogs filmer har ofte en tendens til å bli litt ujevne. Woyzeck er kanskje det verste eksempelet.

Lenke til kommentar
Meh. Bra slutt, men ikke tidenes beste. Syntes den er litt oppskrytt.

Visste ikke om at den hadde en så kjent slutt før etter jeg hadde sett filmen. Hadde tenkt til å skryte over slutten, men så så jeg at det var flere på IMDb som mente den hadde tidenes slutt.

Edit: her

Endret av CypheroN
Lenke til kommentar
Meh. Bra slutt, men ikke tidenes beste. Syntes den er litt oppskrytt.

Visste ikke om at den hadde en så kjent slutt før etter jeg hadde sett filmen. Hadde tenkt til å skryte over slutten, men så så jeg at det var flere på IMDb som mente den hadde tidenes slutt.

Edit: her

Jeg skulle ønske jeg aldri hadde hørt alt skrytet om slutten. Da hadde jeg sannsynligvis likt den bedre.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...