Gå til innhold

Filmprat v2.0 - Generell diskusjon om/rundt film

LarsP

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Cun er i akademisk modus idag. Beware!

Forklar hva du legger i begrepet "modus". 5 sider med 1,5 linjeavstand og str 12 Times New Roman. Bør leveres til meg senest før helgen.

3. Kill Bill (det er en film)

Jeg måtte betale to ganger for den ene filmen på kino, i så fall.

Lenke til kommentar

Kill Bill er bare sjangerrunking uten noe sjel, Jackie Brown har jeg ikke orket å se hele av enda. Og Death Proof er Death Proof.

Så for meg er det:

1. Pulp Fiction.

2. Reservoir Dogs.

3. Inglorious Basterds.

Men basterds er ganske langt under de to andre i kvalitetsnivå, men det nærmeste han har kommet.

Lenke til kommentar
Klarer ikke å forestille meg hvordan noen ikke kan like Kill Bill filmene, spesielt ikke om man samtidig setter pris på resten av Tarantino-filmene.

Det gjelder å ikke generalisere for mye og balansere mellom det å se etter spesifikke regissørtrekk og unike egenskaper ved hver enkelt film. Kill Bill-filmene har riktignok sine kvaliteter, da spesielt den første, med sverdsvingerscenen og alt, men i det store og hele ble jeg mektig skuffet over filmenes umåtelige arroganse (såfremt man kan kalle en film en selvstendig entitet, men det filosofiske spørsmålet kan vi spare til en senere anledning), uendelige rygg til slikking for zealot-fans og ellers generelt lite nytt og underholdende. Jeg liker alle Tarantino-filmene med unntak av disse og Jackie Brown, men jeg mistenker at hvis jeg hadde sett dem igjen i dag (det samme gjelder Dorian Grays favorittfilm 2001: A Space Odyssey), ville jeg nok likt dem bedre, ettersom jeg har fått noen nye perspektiver på det å se film de siste årene (dette forhindret likevel ikke at jeg syns at Catwoman, som jeg så forrige høst, er en av de verste filmene jeg har sett).

Jeg skjønner hva du mener med at filmen av mange kan oppfattes som arrogant, men personlig er jeg for lite tilhenger av janteloven til å la det ødelegge. Om filmene kommer med lite nytt og underholdende eller ikke kommer jo veldig an på person til person og hvor mye film de har sett før. Jeg syntes Tarantino var ganske kreativ med disse filmene, hvertfall om man skal sammenlikne de med mainstream-/Hollywood-filmer. Jeg vil tro han skapte en del interesse for japansk film (inkludert anime) og kultur også, noe jeg syntes han skal ha kred for. For meg er hvertfall Kill Bill-filmene noe jeg kan kose meg med gang på gang, ser de med jevne mellomrom og har ikke gått lei hittils.

Skjønner mer av hvorfor du ikke liker de så godt nå hvertfall, tipper det har mye med den sikkert tunge film-bakgrunnen din å gjøre, men hadde vært interessant å høre hva du syntes om du noen gang skulle se de om igjen :)

Btw, flere som aldri kommer til å glemme denne scenen?

Se filmen hos Youtube

*cue Bang Bang (My Baby Shot Me Down)* :D

Lenke til kommentar

Hvem skriver med 1,5 linjeavstand? Jeg bruker heller så liten som mulig. 1,5 minner meg om 5. klasse.

EDIT:

1. Pulp Fiction.

2. Inglorious Basterds.

3. Reservoir Dogs.

4. Kill Bill 1.

5. Kill Bill 2.

Jackie Brown var kjedelig.

Endret av Koffeinkanin
Lenke til kommentar
Nå skal jeg (endelig) se Kill Bill med kompis, og så låne 2eren.. Har av uklare grunner aldri sett de filmene bare, men nå får jeg endelig.. på tide.

Så kan jeg sette opp en topp 5 Tarantino etter det :)

Ble mye snakk om dette :) - Da var den sett

Utrolig fet, seriøst.. Tarantino.. Death Proof er eneste svake jeg har sett.

1. Pulp

2. Reservoir / Inglourios (klarer ikke bestemme her..)

3. Kill Bill 1 (skal se toeren snart, lånte den av han)

99. Death Proof

Lenke til kommentar
Jeg vet, må skrive med det på de fleste innleveringer. Men likevel, det ser så ... barnslig ut.

Poenget er at det blir lettere for sensor å lese. I tillegg er det litt plass til å komme med merknader.

.. men hvorfor i alle dager diskuterer vi dette?

EDIT: Fint du likte den, Cyph.

Endret av Infenso
Lenke til kommentar

Reservoir Dogs er laaangt bedre enn Death Proof, men jeg syns også sistnevnte er temmelig bra. Men gidder ikke en ny diskusjon rundt dette. "Kjip film om skravlende damer"-kommentarer har jeg lest nok av, og jeg kan egentlig godt forstå at noen opplever filmen på den måten. Heldigvis har jeg kost meg med den begge de gangene jeg har sett den. Bare lydsporet og Stuntman Mike i seg selv gjør DP til en fin opplevelse.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...