Gå til innhold

Filmprat v2.0 - Generell diskusjon om/rundt film

LarsP

Anbefalte innlegg

Hadde det i alfabetisk rekkefølge, men ikke lengre, da jeg flytta for et år siden, var jeg for lat til å fortsette med det,

MEN fordi jeg la ned filmer i ekser i grupper står de fremdeles i hyllene litt alfabetisk, eller viss rekker er er alfabetisk med rekkene står hultert i bultert,

Så jeg kan ha H helt opp til høyre, så dukke pluttselig E opp etter H, men fordi ikke alle H ble lagt i samme eske kommer der noen få H filmer til bak E, og etter H2 kommer de A feks.

Veldig forvirende, men på den andre siden, er det en fin måte å finne filmer man hadde glemt man hadde, man leter etter en film også under letingen finner man en annen film å se

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Nå skal jeg (endelig) se Kill Bill med kompis, og så låne 2eren.. Har av uklare grunner aldri sett de filmene bare, men nå får jeg endelig.. på tide.

Så kan jeg sette opp en topp 5 Tarantino etter det :)

Hvorfor det? Jeg har jo fasiten:

1. Pulp Fiction
  2. Inglourious Basterds
  3. Reservoir Dogs
  4. Death Proof
  5. Jackie Brown

Kill Bill suKKs ;)

Lenke til kommentar

Har aldri sett Kill bill selv. All hypen har gjort det til at jeg ikke har giddet å se de. Finner det også irriterende at alle tydligvis liker de. Er greiere å forholde seg til filmer som folk enten missliker eller liker :p

Har dessuten sett en svensk film av tarantino om jeg husker rett som vistnokk er en slags forløper for kill bill filmene. Husker ikke hvilke omstendigheter jeg så den i, hva den handlet om eller bakgrunnen for filmen :p noen som vet hva den heter. Eller er jeg totalt på jordet her :p

Endret av Mr. Gnom
Lenke til kommentar
Du er så... akademiker...

Jeg er beatmaker også.

Når man har tatt ex-phil/fac så skal man jammen meg få lov til å bruke noen begreper og teorier i hverdagslivet, ikke sant cun.

Det er jo aksiomatisk!

Det cun mangler i etos tar han igjen i logos.

Jeg trodde jeg alltid traff deg via patos, følelsenes vei. Det var det du hvisket i øret mitt da vi var i het omfavnelse.

On-topic: Selv har jeg alltid vært svak for filmer hvis retorikk spiller mest på patos.

Lenke til kommentar

Klarer ikke å forestille meg hvordan noen ikke kan like Kill Bill filmene, spesielt ikke om man samtidig setter pris på resten av Tarantino-filmene. :S Hadde vært interessant å høre hva det er som gjør at dere ikke liker de.

Prøver meg på en Tarantino best of liste jeg og:

1. Pulp Fiction

2. Kill Bill 1 + 2

3. Inglourious Basterds

4. Reservoir Dogs

5. True Romance (velger å se på denne som en Tarantino-film, mye av hans stil i den i.m.o.)

6. Death Proof

7. Jackie Brown

8. Four Rooms (ikke en veldig bra film totalt sett, men deler av filmen, f.eks klimakset i Rodriguez' og Tarantino's segmenter gjør det verdt å se den alene.)

spoiler ang. Four Rooms:

da Tim Roth ser liket av hora under senga og prosjektilspyr med en brukt sprøyte i beinet og rommet i full fyr lo jeg så jeg spruta brus ut av nesa og munnen, helt forjævlig morsom og genialt timet syntes jeg, ler bare jeg tenker på det :D

Lenke til kommentar
Klarer ikke å forestille meg hvordan noen ikke kan like Kill Bill filmene, spesielt ikke om man samtidig setter pris på resten av Tarantino-filmene.

Det gjelder å ikke generalisere for mye og balansere mellom det å se etter spesifikke regissørtrekk og unike egenskaper ved hver enkelt film. Kill Bill-filmene har riktignok sine kvaliteter, da spesielt den første, med sverdsvingerscenen og alt, men i det store og hele ble jeg mektig skuffet over filmenes umåtelige arroganse (såfremt man kan kalle en film en selvstendig entitet, men det filosofiske spørsmålet kan vi spare til en senere anledning), uendelige rygg til slikking for zealot-fans og ellers generelt lite nytt og underholdende. Jeg liker alle Tarantino-filmene med unntak av disse og Jackie Brown, men jeg mistenker at hvis jeg hadde sett dem igjen i dag (det samme gjelder Dorian Grays favorittfilm 2001: A Space Odyssey), ville jeg nok likt dem bedre, ettersom jeg har fått noen nye perspektiver på det å se film de siste årene (dette forhindret likevel ikke at jeg syns at Catwoman, som jeg så forrige høst, er en av de verste filmene jeg har sett).

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...