Gå til innhold

Filmprat v2.0 - Generell diskusjon om/rundt film

LarsP

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Hehe. Den er hysterisk, ja. De ufrivillige morsomhetene gjorde at jeg tok et gjensyn etter bare noen dager. For å vise noen andre hvor klein den var riktignok.

Spoiler om Rovdyret.

Roger er den beste karakteren ever.

Mine tre roger øyeblikk:

1. Når hun dama vil sette på radioen så klikker han og smikker hun på hånden.

2. Når han er godt gjemt i skogen, når de andre blir stoppet av de der jegerene nesten helt i begynnelsen. Han kunne fint ha gjemt seg men han velger heller og springe fram og rope "Hva er det som skjer her?" selv om han hørte hagleskuddet.

3. Når han er bundet fast i ett tre også slåss Camilla med en fyr eller noe sånt, så sniker hun opp en kniv bak ryggen til han onde. Så skriker Roger "GJØR DET CAMILLA, GJØR DET!".

Ja, minnet er ikke helt på topp og jeg er dårlig og forklare skriftlig :p

Hehe, tre hysteriske øyeblikk. Min favoritt er kanskje doscenen. Fantastisk.

Lenke til kommentar
Hehe. Den er hysterisk, ja. De ufrivillige morsomhetene gjorde at jeg tok et gjensyn etter bare noen dager. For å vise noen andre hvor klein den var riktignok.

Spoiler om Rovdyret.

Roger er den beste karakteren ever.

Mine tre roger øyeblikk:

1. Når hun dama vil sette på radioen så klikker han og smikker hun på hånden.

2. Når han er godt gjemt i skogen, når de andre blir stoppet av de der jegerene nesten helt i begynnelsen. Han kunne fint ha gjemt seg men han velger heller og springe fram og rope "Hva er det som skjer her?" selv om han hørte hagleskuddet.

3. Når han er bundet fast i ett tre også slåss Camilla med en fyr eller noe sånt, så sniker hun opp en kniv bak ryggen til han onde. Så skriker Roger "GJØR DET CAMILLA, GJØR DET!".

Ja, minnet er ikke helt på topp og jeg er dårlig og forklare skriftlig :p

Hehe, tre hysteriske øyeblikk. Min favoritt er kanskje doscenen. Fantastisk.

Det beste er at doscenen ikke har NOEN sammenheng med resten av filmen. De forklarer ALDRI hva den stygge, råtne mannen gjør på jentedoen :D

Lenke til kommentar

Så endelig Inglorios Basterds i går. Applaus med en gang rulleteksten kom, og filmen fortjente det virkelig. Ikke like god som Pulp, men det var pokker ikke langt unna

"That's a bingo"

Endret av Merkwürdichliebe
Lenke til kommentar

Skjedde når jeg også var og så Inglourious Basterds, tenker det samme hver gang jeg hører det også, hvorfor. Disse folkene som klapper, gjør de det samme når de har sett en film hjemme? Ser jo passe lurt ut, rulleteksten starter og personen reiser seg opp i fra sofaen eller godstolen og starter å klappe...

Hvorfor skal man klappe, hvem klapper man for eller rettere sagt til, lerretet???

Kan umulig være maskinisten, for han fucker opp ett eller annet stort sett hver gang jeg er en tur i Ski kino.

Jeg hadde skjønt det hvis det var enten skuespillere ifra filmen tilstede eller regissør/produsent eller noe sånt. Da har man jo noen å applaudere for, men ellers why?

Endret av Manx
Lenke til kommentar
Kan umulig være maskinisten, for han fucker opp ett eller annet stort sett hver gang jeg er en tur i Ski kino.

Jeg hadde skjønt det hvis det var enten skuespillere ifra filmen tilstede eller regissør/produsent eller noe sånt. Da har man jo noen å applaudere for, men ellers why?

Det er kvinnelige maskinister på Ski kino bare så du vet det. Endret av b-real
Lenke til kommentar
Skjedde når jeg også var og så Inglourious Basterds, tenker det samme hver gang jeg hører det også, hvorfor. Disse folkene som klapper, gjør de det samme når de har sett en film hjemme? Ser jo passe lurt ut, rulleteksten starter og personen reiser seg opp i fra sofaen eller godstolen og starter å klappe...

Hvorfor skal man klappe, hvem klapper man for eller rettere sagt til, lerretet???

Folk klapper for å vise andre i salen at man er fornøyd med filmen, og oppnå en bekreftelse ovenfor seg selv at du ikke er alene om å synes dette.

Utifra det jeg selv har sett, er det ytterst sjelden at fremmede i salen begynner å diskutere filmen med hverandre etterpå, derfor er det morsomt om det er klapping siden det er et ørliten hyllest til filmen gjort i fellesskap.

Lenke til kommentar

Da kan vi jo begynne å klappe for andre totalt menningsløse ting å klappe for, her kommer bussen, fire personer på en busslomme starter å klappe. Bestemor klarte å gå ned det snødekte fortauet uten å brekke lårhalsen, familien klapper når hun kommer fram.

Men herregud er bare å klappe så mye man orker på kino, men jeg må få lov til å tenke for meg selv: Hvem i helvete er det dere klapper for?.

Endret av Manx
Lenke til kommentar
Da kan vi jo begynne å klappe for andre totalt menningsløse ting å klappe for, her kommer bussen, fire personer på en busslomme starter å klappe. Bestemor klarte å gå ned det snødekte fortauet uten å brekke lårhalsen, familien klapper når hun kommer fram.

Men herregud er bare å klappe så mye man orker på kino, men jeg må få lov til å tenke for meg selv: Hvem i helvete er det dere klapper for?.

Hissig du er da?

Jeg tror folk også folk klapper på kino fordi det kan være en måte å løse ut følelser etter en opplevelse som har gjort inntrykk. Film på kino er en cerebral affære, en film kan være så spennende/morsom/trist at man fysisk kjenner det på kroppen. Å klappe etterpå kan være en liten reaksjon.

Å sammenligne med å klappe for bussen, blir helt usaklig, IMHO.

Endret av JerkenovDecoq
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...