tjalla Skrevet 28. august 2009 Del Skrevet 28. august 2009 (endret) Jeg og et par kompisser koste oss med norske kortfilmer i dag. Spesielt morsomt var det å se eksamensfilmene fra Den Norske Filmskolen. Virkelig forskjellig nivå fra film til film og jeg merker at jeg nærmest blir sur når jeg tenker på at budsjettet er på et par mill pr eksamensfilm. Altså at mange av filmene er så dårlige selv etter at teamet har gått på skole i tre år. Kanskje enda et eksempel på at man ikke kan skille teori og praksis. Har du ikke sett mye film kan du heller ikke lage god film er nå min oppfatning. Endret 28. august 2009 av tjalla Lenke til kommentar
Hamsterino Skrevet 29. august 2009 Del Skrevet 29. august 2009 Eneste måten til å bli god til å lage film er ved å lage film. Man kan ikke lese seg til det, hvis ikke man har et sinnsykt naturtalent da. Lenke til kommentar
Coffey Skrevet 29. august 2009 Del Skrevet 29. august 2009 Jeg og et par kompisser koste oss med norske kortfilmer i dag. Spesielt morsomt var det å se eksamensfilmene fra Den Norske Filmskolen. Virkelig forskjellig nivå fra film til film og jeg merker at jeg nærmest blir sur når jeg tenker på at budsjettet er på et par mill pr eksamensfilm. Altså at mange av filmene er så dårlige selv etter at teamet har gått på skole i tre år. Kanskje enda et eksempel på at man ikke kan skille teori og praksis. Har du ikke sett mye film kan du heller ikke lage god film er nå min oppfatning. Hvor kan du se disse? Lenke til kommentar
tjalla Skrevet 29. august 2009 Del Skrevet 29. august 2009 (endret) Man må selvfølgelig krabbe før man kan gå og en må lære seg ABC før man skriver en roman. Problemet slik jeg som teoretiker opplever praktiske filmstudenter er at de liker å lage film, men som ikke har evnen eller ambisjonene utover det å kunne få seg en jobb og litt salt på maten. De har rett og slett ikke sett nok film (noe jeg stadig har erfart i samtaler), ei har mange evnen til å forme en visjon, utover det å kunne fortelle de enkleste historiene med en funksjonell visuell stil. Brorparten er rett og slett ikke lidenskapelig glad i film, noe som er synd for den norske filmbransjens renomé. Som sagt, man kommer langt med å kunne alle ordene i ordboka, men det hjelper ikke hvis du ikke kan sette de sammen på en god måte. Min kopi har jeg lånt på høgskolebiblioteket i Lillehammer, men det finnes også kopier i Volda og Trondheim. Ellers tror jeg du kan finne den på nfi.no. http://www.nfi.no/filmbutikken/tittel.html?id=13905 http://www.nfi.no/filmbutikken/tittel.html?id=14729 Min absolutte favoritt i kveld: Herfra til månen. En filmskaper man virkelig skal se opp for. Lagde jo også den skamfullt undervurderte spillefilmen Yatzy nå nylig. Endret 29. august 2009 av tjalla Lenke til kommentar
Kontorstol Skrevet 29. august 2009 Del Skrevet 29. august 2009 Fikk meg ny tv i dag så da ble det Watchmen Directors Cut på blu-ray. Må si det var en overraskende god opplevelse, vil si at det er den beste superhelt filmen siden Iron Man. Lenke til kommentar
Bytex Skrevet 29. august 2009 Del Skrevet 29. august 2009 Er litt deilig å se superhelter som ikke har superkrefter, bare er vanlige borgere som har tatt på seg kostyme. Lenke til kommentar
Coffey Skrevet 29. august 2009 Del Skrevet 29. august 2009 Brorparten er rett og slett ikke lidenskapelig glad i film, noe som er synd for den norske filmbransjens renomé. Det er det jeg også alltid har ment. Nå har ikke jeg det samme grunnlaget som deg, bare VGS, men på skolen min føler jeg at jeg er den eneste som er lidenskapelig glad i film, til tross for at det er 10 stykker som sier de har lyst til å jobbe med film og bli regissører. Lenke til kommentar
Elwor Skrevet 29. august 2009 Del Skrevet 29. august 2009 (endret) Noen som vet om denne boksen (http://www.amazon.co.uk/Children-Corn-Collection-4-7-DVD/dp/B000GL18AY/ref=pd_bxgy_d_h__img_b) har ekte cover, eller bare discs?? Og hvis det står US Import, er det sikkert at det er region 1 da.... eller?? Endret 29. august 2009 av Elwor Lenke til kommentar
Juleniss1 Skrevet 29. august 2009 Del Skrevet 29. august 2009 Hva mener du med ekte cover? Og hvis det er US import er det, ja, region 1 -- noe som det også blir informert om. Lenke til kommentar
Elwor Skrevet 29. august 2009 Del Skrevet 29. august 2009 Hva mener du med ekte cover? Og hvis det er US import er det, ja, region 1 -- noe som det også blir informert om. Ekte cover som på en vanlig dvd. Lenke til kommentar
Elwor Skrevet 29. august 2009 Del Skrevet 29. august 2009 Gjelder 200kr regelen bare på play.com(UK)?? Lenke til kommentar
Cryflopp Skrevet 29. august 2009 Del Skrevet 29. august 2009 200kr regelen gjelder jo i norge, uansett hvor du kjøper fra, om vare kommer over 200 kr fra en utenlands-sjappe så må du betale 25% mva osv og ett tollgebyr hos posten. Lenke til kommentar
Kontorstol Skrevet 29. august 2009 Del Skrevet 29. august 2009 Tror ikke Playx tjente så alt for mye på Planet Earth tilbudet. 150kr med frakt, og den kom i en smartpost konvolutt som koster 50kr. Lenke til kommentar
Mastema Skrevet 29. august 2009 Del Skrevet 29. august 2009 Jeg og et par kompisser koste oss med norske kortfilmer i dag. Spesielt morsomt var det å se eksamensfilmene fra Den Norske Filmskolen. Virkelig forskjellig nivå fra film til film og jeg merker at jeg nærmest blir sur når jeg tenker på at budsjettet er på et par mill pr eksamensfilm. Altså at mange av filmene er så dårlige selv etter at teamet har gått på skole i tre år. Kanskje enda et eksempel på at man ikke kan skille teori og praksis. Har du ikke sett mye film kan du heller ikke lage god film er nå min oppfatning. Hvor kan du se disse? Jeg har av og til sett de på Felix. Lenke til kommentar
DoktorBacon Skrevet 29. august 2009 Del Skrevet 29. august 2009 Er litt deilig å se superhelter som ikke har superkrefter, bare er vanlige borgere som har tatt på seg kostyme. Nja, de pumpa jo opp skillsa til disse folka enda mer enn i tegneserien. Dessuten vandrer det jo rundt en blå supergud. Men filmen var bra den. Lenke til kommentar
kris98 Skrevet 29. august 2009 Del Skrevet 29. august 2009 Ingen her som kan foreslå en god film til ikveld? Føler jeg har sett det meste. Gjerne ifra 2000 og utover Lenke til kommentar
CypheroN Skrevet 29. august 2009 Del Skrevet 29. august 2009 Ingen her som kan foreslå en god film til ikveld? Føler jeg har sett det meste. Gjerne ifra 2000 og utover Litt for en hver smak, post 2000 Cidade de Deus, In The Valley of Elah, Rec, Princess Mononoke, Oldboy, Mulholland Dr. Lenke til kommentar
Batnobbit Skrevet 29. august 2009 Del Skrevet 29. august 2009 Ser at Snarveien skal være på kino her. Jeg og en kamerat elsker norske skrekkfilmer, vi sitter alltid igjen med latterkrampe. Hvordan er denne? Lenke til kommentar
Elwor Skrevet 29. august 2009 Del Skrevet 29. august 2009 Noen som vet om denne boksen (http://www.amazon.co.uk/Children-Corn-Collection-4-7-DVD/dp/B000GL18AY/ref=pd_bxgy_d_h__img_b) har faktiske cover(vanlig dvd cover) eller bare disks?? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå