Gå til innhold

Filmprat v2.0 - Generell diskusjon om/rundt film

LarsP

Anbefalte innlegg

Jeg drar til London nå snart og skal fullføre musikkteknologi-utdanningen min. Jeg skal derfor ha et individual project hvor jeg må skrive en avhandling/komposisjon e.l. Siden jeg vil utdanne meg innen lyd til film: Er det noen som kan komme på et interresant og kanskje uavklart tema til en avhandling om lyd til film?

Tilskuerens følelse av musikk/lydbruken? Eller lydens narrative funksjon i en valgt film?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Det er en kommende klassiker og en av de beste krim-thrillerne som har blitt laget i mine øyne. Særs god historie, med en utrolig oppbygging og fantastiske karakterer. Gleder meg rått til å få se den igjen på BD.

Den er god, men aldri en kommende klassiker. God historie, men selve twisten kommer for brått på, og det ødela mye av min opplevelse. Hadde forventet noe mye mer interessant ang. selve mordet.

Historien er dog veldig god.

Lenke til kommentar

Da må jeg se den, og.

Så forresten akkurat IB. Hah, til tross for ekstreme forventninger innfridde den. Lenge siden jeg har vært så underholdt på kino. Tror det må være helt tilbake til Wall-e.

Uansett, siden jeg så filmen uten undertekster hadde jeg litt problemer med å få med meg alle den gebrokne engelsken, så jeg lurer på:

hvordan var det den britiske soldaten egentlig røpte seg når han bestilte whiskeyen?

EDIT: Nevermind, fant det ut.

Endret av Koffeinkanin
Lenke til kommentar
Meldes nå at Megan Fox skal spille Catwoman

:ermm:

Hadde vel egentlig ikke trodd at Nolan ville bruke Catwoman i det hele tatt, og jeg tviler også litt på at Nolan rekker å ferdigstille filmen til 2011, siden han er opptatt med Inception til neste sommer.

Har forøvrig allerede nå kommet en teasertrailer til Inception.

Bare noen som er ute etter flere klikk, som man får ved å nevne The Dark Knight-oppfølger. Ryktet er avvist av Fox egen rep.

Ellers, Hitler er sinna:

Lenke til kommentar
Blir langt og reise til alle de stedene :p får heller vente til den kommer på DVD tror jeg.

Eg anar jo ikkje kor du vil sjå filmen. Poenget er at den framleis GÅR. Så du kan jo sjekka med din lokale kino, då.

Ja har sett, men takker. Kanskje jeg kan få sett den i helgen :)

Lenke til kommentar

Kul side. Problem, som er min egen feil, er det at jeg glemmer om jeg har sett dem i og med at jeg har og leser en del om film, ser en del klipp osv. Også vet jeg feks ikke hvilken av Jaws filmene jeg har sett. Så, jeg kom fram til at hvis jeg var i tvil så krysset jeg den ikke.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...