Dimitrij Skrevet 26. august 2009 Del Skrevet 26. august 2009 Jeg drar til London nå snart og skal fullføre musikkteknologi-utdanningen min. Jeg skal derfor ha et individual project hvor jeg må skrive en avhandling/komposisjon e.l. Siden jeg vil utdanne meg innen lyd til film: Er det noen som kan komme på et interresant og kanskje uavklart tema til en avhandling om lyd til film? Lenke til kommentar
DoktorBacon Skrevet 26. august 2009 Del Skrevet 26. august 2009 Eg ville forsikra meg om at daten taklar ganske grufulle valdsscener. Det var ein del jenter i salen eg var som ikkje såg ut til å lika alle handlingane til basterds, for å seia det slik. Hehe, var ei frøken foran meg som virkelig hadde en smertefull opplevelse i kinosetet. Da gravde jeg bare hånda enda lenger ned i popcornboksen og koste meg. Drar man på Tarantino, så får man Tarantino. Jeg tror jeg skal vente med Inglorious Basterds til den verste hypen har lagt seg. Da har jeg kanskje ikke så høye forhåpninger til den. Plasser filmen over Kill Bill og under Resevoir Dogs/Pulp Fiction, og du har det rette hypenivået. Lenke til kommentar
Heilage Skrevet 26. august 2009 Del Skrevet 26. august 2009 Haha. Det var ei jente i salen i går som klaget og bar seg over et par scener. Det var bare gøy. Jeg storkoste meg 100% gjennom hele filmen. Og for et soundtrack! Lenke til kommentar
Bytex Skrevet 26. august 2009 Del Skrevet 26. august 2009 Pokker, jeg har aldri vært i kinosal der noen spøy av filmen eller gikk ut i protest.. Lenke til kommentar
Xtra Skrevet 26. august 2009 Del Skrevet 26. august 2009 (endret) Samme her. Til dere som har sett den: Er det ''cool'' å se denne filmen på en date? Eller er det en straight up kompis-film? Det er "cool", jeg hadde med en date på den i går kveld faktisk. Det gikk egentlig veldig bra, var egentlig bare et par ganger hun syntes det ble for mye. De scenene som var "værst":(spoiler så klart) Da han med balltreet (typo?) knuste hodet på han tyske offiseren, samt på slutten når Raine risset inn hakekorset i pannen på Landa. Skyting og litt tortur og sånt gikk greit, men så på hun at hun ikke likte de scenene som jeg nevnte over. Konklusjon: Det kommer ann på om jenten "tåler litt". Ellers angående filmen så synes jeg den var bra og morsom, men samtidig laaangt unna Pulp Fiction og Reservoir Dogs. Endret 26. august 2009 av Xtra Lenke til kommentar
Petter Skrevet 26. august 2009 Del Skrevet 26. august 2009 Det var ikke en hammer Lenke til kommentar
Xtra Skrevet 26. august 2009 Del Skrevet 26. august 2009 Nei, det har du rett i, jeg som leifer. Lenke til kommentar
Lenne Skrevet 26. august 2009 Del Skrevet 26. august 2009 Jeg fikk høre av ei venninne at hun og en kamerat satt og brakk seg. Jeg var altså forberedt på det meste. Da jeg så filmen skjønte jeg helt ærlig ikke hva man skulle reagere på. Jada, det er en del vold, men noe å brekke seg av? Nei. Lenke til kommentar
magnusbe Skrevet 26. august 2009 Del Skrevet 26. august 2009 Jeg fikk høre av ei venninne at hun og en kamerat satt og brakk seg. Jeg var altså forberedt på det meste. Da jeg så filmen skjønte jeg helt ærlig ikke hva man skulle reagere på. Jada, det er en del vold, men noe å brekke seg av? Nei. Eg forstår dei godt. Det er faktisk ein heilt normal reaksjon. Ein burde kanskje tenkja gjennom kvifor ein ikkje brekker seg. Lenke til kommentar
Petter Skrevet 26. august 2009 Del Skrevet 26. august 2009 Imo brekke seg er noe man gjør av at man er fyllesyk eller er syk på en eller annen måte eller ser ( i rl) lukter noe som er ufyselig. ting som skjer på en film skal ikke ha noen fysisk innvirkning på deg spør du meg. Lenke til kommentar
Lenne Skrevet 26. august 2009 Del Skrevet 26. august 2009 Neei, jeg gjør sånt på fritiden jeg, vet du. Nei, personlig mener jeg at scenene her ikke var så ille som man ser i mange andre filmer. Er vel det at jeg har sett veldig mye forskjellig, da. Men jeg må nok si at jeg syns vold er mye verre når man lever seg inn i situasjonen. Når man har medfølelse for karakteren. Gjerne også scener der man vet hva som skjer, men ikke får se alt. Ta for eksempel er fin jente. Det regner, og hun har på seg en hvit, ettersittende genser med utringning. Du vet hva som skjuler seg under, men du får bare se innpakningen og litt til. Vil tro at mange syns det ville vært pirrende. At mye kan overlates til fantasien. Lenke til kommentar
Petter Skrevet 26. august 2009 Del Skrevet 26. august 2009 Forstår veldig godt at folk kan leve seg inn i filmer. Gjør det selv også, men det er forskjell på ting som foregår i hodet ditt og at du fysisk brekker deg fordi du ser noe som er ekkelt. Volden som er i Bastards er jo faktisk "normal" vold hvis du sammenligner den til vold som utøves i feks. Saw filmene etc. at noen blir slått ned så brutalt som i filmen er jo "normalt" Lenke til kommentar
Gjest Slettet-D7I5Gr2 Skrevet 26. august 2009 Del Skrevet 26. august 2009 Da er det avgjort, mangler bare å finne ei å ta med på deit til imorgen da(vil se filmen fuckings snarrest). Tror det skal gå bra. Lenke til kommentar
Hyperio Skrevet 26. august 2009 Del Skrevet 26. august 2009 Hehe, var ei frøken foran meg som virkelig hadde en smertefull opplevelse i kinosetet. Da gravde jeg bare hånda enda lenger ned i popcornboksen og koste meg. Drar man på Tarantino, så får man Tarantino. Det satt ei 40+ dame til venstre for meg. Hun bøyde seg stadig til siden, holdt armene foran ansiktet og "ooohet" og "æsjet" seg gjennom filmen. Da gjorde jeg slik: Lenke til kommentar
quakie Skrevet 26. august 2009 Del Skrevet 26. august 2009 (endret) Så du må ha en date for å gå på en film du vil se, Danielzu? Endret 26. august 2009 av quakie Lenke til kommentar
tjalla Skrevet 26. august 2009 Del Skrevet 26. august 2009 Innrissinga på slutten var utvilsomt det jevligste. Så veldig troverdig ut. Lenke til kommentar
Cuneax Skrevet 26. august 2009 Del Skrevet 26. august 2009 Nå vet jeg du er glad i norsk film, og jeg har nok fått et pluss i margen for å ta et av disse temaene, men dette er vel filmer som er umulig å få tak i? Ikke hvis du legger litt innsats i det. Cinemateker sender ofte disse filmene, biblioteker har de ofte på VHS, noen er tilgjengelig på DVD (også for salg), filmklubber har nok kontakter som kan låne deg kopier og liknende. Lenke til kommentar
CypheroN Skrevet 26. august 2009 Del Skrevet 26. august 2009 Nei, men det var en periode i filmen hvor det var veldig mye dialog ( ikke at det er negativt) men jeg synes vi skulle fått sett mere til Bastardene og hvordan de jobber osv. Det er Tarantino's sjarm. Jeg må køye nå, så jeg får gjøre dette kort. Jeg. Elsker. Inglorious. Basterds. !!! Must see it again Innrissinga på slutten var utvilsomt det jevligste. Så veldig troverdig ut. Synes det var verrre når de dro av skallen på naziene. Etter det "kom jeg over sjokket", og ingenting overasket meg mer gjennom filmen. Lenke til kommentar
Manx Skrevet 26. august 2009 Del Skrevet 26. august 2009 Synes det var verrre når de dro av skallen på naziene. Etter det "kom jeg over sjokket", og ingenting overasket meg mer gjennom filmen. Eller skalpen Jeg sitter litt med en følse at vi får en lengre utgave på DVD/BD som har mer med Pitt og gutta, er jo noe som var med i traileren osv som var klippet vekk i fra filmen... Lenke til kommentar
Paisley Skrevet 26. august 2009 Del Skrevet 26. august 2009 Trenger hjelp folkens. Hvilket av disse to coverene er det kuleste? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå