Merk. Skrevet 25. august 2009 Del Skrevet 25. august 2009 Infenso: Vurderer å ta for meg filmene hans. Det er mye man kan si om dem, samt at det hadde vært morsomt med noen gjensyn Rural_Juror: Kun sett There Will Be Blood, med Magnolia i plastikken enda Lenke til kommentar
Vowels Skrevet 25. august 2009 Del Skrevet 25. august 2009 Dette varierer. Tror vi var ganske heldige som kunne velge fritt. Vi kunne kun ta norske forfattere eller regissører. Så tror det er veldig forskjellig fra lærer til lærer Lenke til kommentar
master air Skrevet 25. august 2009 Del Skrevet 25. august 2009 Merkwürdichliebe: Jeg hadde kulturelle forskjeller portrettert gjennom barnefilm i fjor og det gikk veldig greit. Det er mange skoler som krever at man leser bøker i fordypningsemne, så et forslag kan jo være filmadapsjon. Her har du utallige muligheter å velge imellom. Lenke til kommentar
Hyperio Skrevet 25. august 2009 Del Skrevet 25. august 2009 Dette varierer. Tror vi var ganske heldige som kunne velge fritt. Vi kunne kun ta norske forfattere eller regissører. Så tror det er veldig forskjellig fra lærer til lærer Vi snakker vel VGS? Fra og med kunnskapsløftet så kan man velge fra alle land. Good bye Hamsun. Lenke til kommentar
Vowels Skrevet 25. august 2009 Del Skrevet 25. august 2009 (endret) Dette varierer. Tror vi var ganske heldige som kunne velge fritt. Vi kunne kun ta norske forfattere eller regissører. Så tror det er veldig forskjellig fra lærer til lærer Vi snakker vel VGS? Fra og med kunnskapsløftet så kan man velge fra alle land. Good bye Hamsun. What? Jeg gikk siste året på vgs i fjord. Og vi fikk kun velge fra norge. Klassen min fikk ikke lov å ta noe annet enn en forfatter engang. Selv om det sto i boka at man kunne ha om film etc. Men tilbake til film. Så Dancer in the Dark i stad. Sykt bra film, ambefales. Endret 25. august 2009 av Vowels Lenke til kommentar
Sveern Skrevet 25. august 2009 Del Skrevet 25. august 2009 Dette varierer. Tror vi var ganske heldige som kunne velge fritt. Vi kunne kun ta norske forfattere eller regissører. Så tror det er veldig forskjellig fra lærer til lærer Vi snakker vel VGS? Fra og med kunnskapsløftet så kan man velge fra alle land. Good bye Hamsun. What? Jeg gikk siste året på vgs i fjord. Og vi fikk kun velge fra norge. Klassen min fikk ikke lov å ta noe annet enn en forfatter engang. Selv om det sto i boka at man kunne ha om film etc. Men tilbake til film. Så Dancer in the Dark i stad. Sykt bra film, ambefales. Kunne i teorien ha om hva vi ville vi også, men lærern var liiiite positive til de som ikke hadde med bøker, tror de fikk 2-3 alle... Men jeg selv hadde om konvertering fra bøker til film, brukte Sult av Hamsun og Mannen som elsket Yngve, og det gikk rimlig bra Lenke til kommentar
Merk. Skrevet 25. august 2009 Del Skrevet 25. august 2009 Rart at lærerne skal begrense oppgaven, selv det den nye læreplanen tillater. Bør uansett snakke med lærer før jeg planlegger altfor mye Lenke til kommentar
Vowels Skrevet 25. august 2009 Del Skrevet 25. august 2009 Rart at lærerne skal begrense oppgaven, selv det den nye læreplanen tillater. Bør uansett snakke med lærer før jeg planlegger altfor mye Ja, kjipt å ha funnet det perfekte emnet og deretter må bytte til en norsk forfatter. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-D7I5Gr2 Skrevet 25. august 2009 Del Skrevet 25. august 2009 Da jeg var ung..ehm, jeg mener: Da jeg gikk på siste året i vgs så skulle særemne helst holdest innen Norge. Lenke til kommentar
Hyperio Skrevet 25. august 2009 Del Skrevet 25. august 2009 What? Jeg gikk siste året på vgs i fjord. Og vi fikk kun velge fra norge. Klassen min fikk ikke lov å ta noe annet enn en forfatter engang. Selv om det sto i boka at man kunne ha om film etc. Hvilken fjord? Og i fjor som nå i vår? For hvis det var i vår så var det første gangen/året man kunne velge annet enn norsk. Selv ville jeg velge Erlend Loe, men fikk faen ikke velge forfatter selv en gang, selv om det står i pensum. Ble skapnazien på hele skola. Anyway, så Unbreakable i kveld og ble litt skuffa. Etter å ha lest både her og der at den er bedre enn The Sixth Sense så hadde jeg muligens litt høye forventninger. Den var bra, men langt fra bedre en nevnte film. Lenke til kommentar
Heilage Skrevet 26. august 2009 Del Skrevet 26. august 2009 Jeg må køye nå, så jeg får gjøre dette kort. Jeg. Elsker. Inglorious. Basterds. Lenke til kommentar
Merk. Skrevet 26. august 2009 Del Skrevet 26. august 2009 Jeg. Må. Se. Inglorious. Basterds. Snart Lenke til kommentar
Gjest Slettet-D7I5Gr2 Skrevet 26. august 2009 Del Skrevet 26. august 2009 Samme her. Til dere som har sett den: Er det ''cool'' å se denne filmen på en date? Eller er det en straight up kompis-film? Lenke til kommentar
Petter Skrevet 26. august 2009 Del Skrevet 26. august 2009 samma søren, bare se den! Så den på kino i går, det var et parr ved siden av meg så ut som hun koste seg ^^, Lenke til kommentar
magnusbe Skrevet 26. august 2009 Del Skrevet 26. august 2009 Eg ville forsikra meg om at daten taklar ganske grufulle valdsscener. Det var ein del jenter i salen eg var som ikkje såg ut til å lika alle handlingane til basterds, for å seia det slik. Lenke til kommentar
Petter Skrevet 26. august 2009 Del Skrevet 26. august 2009 Jeg synes det finnes filmer som har mye værre voldscener en den filmen. tbh synes jeg den ble litt kjedelig til tider Lenke til kommentar
magnusbe Skrevet 26. august 2009 Del Skrevet 26. august 2009 Jeg synes det finnes filmer som har mye værre voldscener en den filmen. tbh synes jeg den ble litt kjedelig til tider a) Ja, det finst. Men det er ingen som har sagt noko anna. b) den var litt keisam fordi det ikkje var verre valdsscener??? Lenke til kommentar
Petter Skrevet 26. august 2009 Del Skrevet 26. august 2009 Nei, men det var en periode i filmen hvor det var veldig mye dialog ( ikke at det er negativt) men jeg synes vi skulle fått sett mere til Bastardene og hvordan de jobber osv. Lenke til kommentar
Heilage Skrevet 26. august 2009 Del Skrevet 26. august 2009 Samme her. Til dere som har sett den: Er det ''cool'' å se denne filmen på en date? Eller er det en straight up kompis-film? Jeg ville sagt at det er en kompis-film, med mindre jenta er såpass kul at hun ikke har noe imot en viss mengde groteske scener. Lenke til kommentar
Olum Skrevet 26. august 2009 Del Skrevet 26. august 2009 Jeg tror jeg skal vente med Inglorious Basterds til den verste hypen har lagt seg. Da har jeg kanskje ikke så høye forhåpninger til den. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå