Gå til innhold

Filmprat v2.0 - Generell diskusjon om/rundt film

LarsP

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Dette varierer. Tror vi var ganske heldige som kunne velge fritt.

Vi kunne kun ta norske forfattere eller regissører. Så tror det er veldig forskjellig fra lærer til lærer

Vi snakker vel VGS? Fra og med kunnskapsløftet så kan man velge fra alle land. Good bye Hamsun.

Lenke til kommentar

Vi kunne kun ta norske forfattere eller regissører. Så tror det er veldig forskjellig fra lærer til lærer

Vi snakker vel VGS? Fra og med kunnskapsløftet så kan man velge fra alle land. Good bye Hamsun.

What? Jeg gikk siste året på vgs i fjord. Og vi fikk kun velge fra norge. Klassen min fikk ikke lov å ta noe annet enn en forfatter engang. Selv om det sto i boka at man kunne ha om film etc.

Men tilbake til film. Så Dancer in the Dark i stad. Sykt bra film, ambefales.

Endret av Vowels
Lenke til kommentar

What? Jeg gikk siste året på vgs i fjord. Og vi fikk kun velge fra norge. Klassen min fikk ikke lov å ta noe annet enn en forfatter engang. Selv om det sto i boka at man kunne ha om film etc.

Men tilbake til film. Så Dancer in the Dark i stad. Sykt bra film, ambefales.

Kunne i teorien ha om hva vi ville vi også, men lærern var liiiite positive til de som ikke hadde med bøker, tror de fikk 2-3 alle... Men jeg selv hadde om konvertering fra bøker til film, brukte Sult av Hamsun og Mannen som elsket Yngve, og det gikk rimlig bra :)

Lenke til kommentar

Hvilken fjord? Og i fjor som nå i vår? For hvis det var i vår så var det første gangen/året man kunne velge annet enn norsk.

Selv ville jeg velge Erlend Loe, men fikk faen ikke velge forfatter selv en gang, selv om det står i pensum. Ble skapnazien på hele skola.

Anyway, så Unbreakable i kveld og ble litt skuffa. Etter å ha lest både her og der at den er bedre enn The Sixth Sense så hadde jeg muligens litt høye forventninger. Den var bra, men langt fra bedre en nevnte film.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-D7I5Gr2

Samme her.

Til dere som har sett den: Er det ''cool'' å se denne filmen på en date?

Eller er det en straight up kompis-film?

Lenke til kommentar
Samme her.

Til dere som har sett den: Er det ''cool'' å se denne filmen på en date?

Eller er det en straight up kompis-film?

Jeg ville sagt at det er en kompis-film, med mindre jenta er såpass kul at hun ikke har noe imot en viss mengde groteske scener.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...