toro6 Skrevet 25. august 2009 Del Skrevet 25. august 2009 Men hva i pokker er det slags jakke han har på seg? Lol. han går alltid med "annerledes" jakker. Lenke til kommentar
Heilage Skrevet 25. august 2009 Del Skrevet 25. august 2009 Det blir Inglorious Basterds på meg i kveld, det skal bli interessant. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-D7I5Gr2 Skrevet 25. august 2009 Del Skrevet 25. august 2009 Er vel den beste jakken han har hatt på seg på film. Inkludert kimono'n. Lenke til kommentar
tjalla Skrevet 25. august 2009 Del Skrevet 25. august 2009 Jeg så min første helaftens stumfilm i dag. "Broken Blossoms" av D.W Griffith. Den var ganske god og hadde en god moral, selv om moralen var litt hyklersk. Haha, den er fortsatt på pensum ja. Amerikansk pioneerfilm er snorefest uten sidestykke. Lenke til kommentar
CypheroN Skrevet 25. august 2009 Del Skrevet 25. august 2009 Hva annet er på pensum? Hadde vært interessant å se. Lenke til kommentar
Pocketism Skrevet 25. august 2009 Del Skrevet 25. august 2009 (endret) Hva annet er på pensum? Hadde vært interessant å se. "Årets" filmer på Filmhistorie pensumet til HiL er som følger: "The Great Train Robbery", Edwin Porter "Broken Blossoms", David W. Griffith "M", Fritz Lang "The Wizard of Oz", Victor Fleming "Modern Times", Charlie Chaplin "Nosferatu", Friedrich Murnau "Le ballet macanique", Fernand Legér "Un chien andalou" Luis Buñuel/Salvador Dali "Panserkrysseren Potemkin", Sergeij Eisenstein "Double Indemnity", Billy Wilder "Citizen Kane", Orson Welles "Taxi Driver", Martin Scorsese "Sykkeltyvene", Vittorio de Sica "På vei mot livet", Francois Truffaut "Til siste åndedrag", Jean-Luc Godard "Smultronstället", Ingmar Bergman "Fant", Tancred Ibsen "Gategutter", Arne Skouen "Den brysomme mannen", Jens Lien "Alice i byene", Wim Wenders "Ivans barndom", Andreij Tarkovskij "En liten film om kunsten å drepe" Krzystof Kieslowski "Haisommer", Steven Spielberg "Stranger than Paradise", Jim Jarmusch "Do the right thing", Spike Lee "Chungking Express", Wong Karwai "Diva", Jean - Jaques Beineix "En tid for fulle hester", Bahman Ghobadi Dette er altså filmer vi skal se i sin helhet. Vi har allerede, og jeg antar at vi kommer til å fortsette med, å se klipp fra mange andre filmer fra de forskjellige filmepokene og periodene. Endret 25. august 2009 av Pocketism Lenke til kommentar
CypheroN Skrevet 25. august 2009 Del Skrevet 25. august 2009 Er det sånn at man må se alt man har sett før og, eller? Lenke til kommentar
Cuneax Skrevet 25. august 2009 Del Skrevet 25. august 2009 Er det sånn at man må se alt man har sett før og, eller? Det skader ikke å se igjen. Her er filmene jeg har på pensum i høst: Mengaloth (Paul Magnus Lundø, 2005) Lenke til kommentar
Merk. Skrevet 25. august 2009 Del Skrevet 25. august 2009 Noen som har tips til filmrelatert tema/problemstilling til VG3s fordypningsemne? I år er det min tur, og jeg tenkte litt på en regissør. Men det virker liksom litt kjedelig, så jeg mottar gjerne noen gode forslag Lenke til kommentar
Cuneax Skrevet 25. august 2009 Del Skrevet 25. august 2009 Noen som har tips til filmrelatert tema/problemstilling til VG3s fordypningsemne? I år er det min tur, og jeg tenkte litt på en regissør. Men det virker liksom litt kjedelig, så jeg mottar gjerne noen gode forslag Erik Løchen - Norges tapte auteur? Nasjonalromantikk i norsk film 1920-1930 Lenke til kommentar
Coffey Skrevet 25. august 2009 Del Skrevet 25. august 2009 (endret) Hva annet er på pensum? Hadde vært interessant å se. "Årets" filmer på Filmhistorie pensumet til HiL er som følger: Wow. Jeg har faktisk sett 60 % av de. 1001 filmer du må se før du dør-boka har vært til god hjelp. Endret 25. august 2009 av Koffeinkanin Lenke til kommentar
Juleniss1 Skrevet 25. august 2009 Del Skrevet 25. august 2009 Noen som har tips til filmrelatert tema/problemstilling til VG3s fordypningsemne? I år er det min tur, og jeg tenkte litt på en regissør. Men det virker liksom litt kjedelig, så jeg mottar gjerne noen gode forslag Hvor begrenset er du i forhold til ikke-norsk film? Lenke til kommentar
Infenso Skrevet 25. august 2009 Del Skrevet 25. august 2009 Noen som har tips til filmrelatert tema/problemstilling til VG3s fordypningsemne? I år er det min tur, og jeg tenkte litt på en regissør. Men det virker liksom litt kjedelig, så jeg mottar gjerne noen gode forslag Jeg skrev om Chan-wook Park. Det gikk veldig greit. Lenke til kommentar
Merk. Skrevet 25. august 2009 Del Skrevet 25. august 2009 (endret) Noen som har tips til filmrelatert tema/problemstilling til VG3s fordypningsemne? I år er det min tur, og jeg tenkte litt på en regissør. Men det virker liksom litt kjedelig, så jeg mottar gjerne noen gode forslag Erik Løchen - Norges tapte auteur? Nasjonalromantikk i norsk film 1920-1930 Nå vet jeg du er glad i norsk film, og jeg har nok fått et pluss i margen for å ta et av disse temaene, men dette er vel filmer som er umulig å få tak i? @Julenissen: Tror ikke det må omhandle norskproduserte filmer EDIT: Hvis Infenso tok Park, er det vel ikke et krav nei Endret 25. august 2009 av Merkwürdichliebe Lenke til kommentar
Infenso Skrevet 25. august 2009 Del Skrevet 25. august 2009 Dette varierer. Tror vi var ganske heldige som kunne velge fritt. Lenke til kommentar
Merk. Skrevet 25. august 2009 Del Skrevet 25. august 2009 Kommer det ikke flere forslag, blir det nok en regissør på meg også. Men hva gjorde du? Analyserte noen filmer, og deretter sammenlignet? Lenke til kommentar
Infenso Skrevet 25. august 2009 Del Skrevet 25. august 2009 (endret) Jeg fikk beskjed om å velge fire filmer. To av dem måtte jeg jobbe mye med (valgte Sympathy for Mr. Vengeance og Oldboy), mens to av dem måtte jeg bare ha en grei oversikt over (valgte JSA og Lady Vengeance). Oppgaven var firedelt 1) Biografisk skildring av Chan-wook Park 2) Analyse av de to hovedfilmene 3) Komme med eksempler på hva som kjennetegner Parks filmer, og da skulle jeg gjerne trekke inn de to andre filmene også. 4) Hva jeg selv synes om Park og filmene hans. Endret 25. august 2009 av Infenso Lenke til kommentar
Merk. Skrevet 25. august 2009 Del Skrevet 25. august 2009 What? Pkt 1 og 4 skulle vi holde oss langt unna, om jeg ikke tar fullstendig feil. Får ta en prat med læreren. Uansett: Flere forslag mottas med takk. Er redd for at hodet mitt vil eksplodere dersom jeg analyserer Inland Empire Lenke til kommentar
Infenso Skrevet 25. august 2009 Del Skrevet 25. august 2009 Ja, jeg syns også det var litt merkelig. Hva med å ta for deg David Lynch og Twin Peaks? Lenke til kommentar
Fløyelsbøtte Skrevet 25. august 2009 Del Skrevet 25. august 2009 Hva med Paul Thomas Anderson? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå