Gå til innhold

Filmprat v2.0 - Generell diskusjon om/rundt film

LarsP

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+oiasdf79

Hmm.. Jeg tenker på å se Pulp Fiction, men vanligvis så trives jeg ikke så godt med filmer med 18års aldersgrense. Blodige scener har en tendens til å bli vel godt skildret for min smak. Men, kan noen fortelle meg hva som gjør at denne filmen har fått 18års aldersgrense? :)

Lenke til kommentar
Jeg synes det fungerte veldig bra og ga fine avbrekk i en relativt saktegående fortellerstil. Artig å plutselig høre stemmen til Samuel Jackson feks.

Uten å ha lest bakover i tråden nå, så regner jeg med at du sikter til Inglorious Basterds? Var det Samuel som hadde fortellerstemmen? Jeg satt og tenkte på det, men var aldri helt sikker.. Konge film btw :D

Lenke til kommentar
Hmm.. Jeg tenker på å se Pulp Fiction, men vanligvis så trives jeg ikke så godt med filmer med 18års aldersgrense. Blodige scener har en tendens til å bli vel godt skildret for min smak. Men, kan noen fortelle meg hva som gjør at denne filmen har fått 18års aldersgrense? :)

Pulp Fiction er en litt sær film. hadde den kommet ut idag hadde den ikke fått 18 som aldersgrense. tingene som gjør at filmen har fått 18 er at det er bruk av dop, rett og slett hendrettelser osv. det er ikke en skummel film på noen måte, men den er spesiell.

Lenke til kommentar

Ja, den hadde blitt en veik 15-årsgrense nå. Tror aldersgrensen kan ha noe med at det var stort oppstyr rundt "all den grusomme volden, banningen og narkotikaen!" da den kom ut. Såvidt jeg husker fra sist jeg så den, så nesten all volden noe som skjer "bak kamera", altså at de viser at en person skyter mot noen, også er det det. But correct me if I'm wrong.

Lenke til kommentar

Pulp Fiction er en litt sær film. hadde den kommet ut idag hadde den ikke fått 18 som aldersgrense. tingene som gjør at filmen har fått 18 er at det er bruk av dop, rett og slett hendrettelser osv. det er ikke en skummel film på noen måte, men den er spesiell.

Mjah. Du har jo også den voldtektsscenen hvor Zed tar seg til rette med han stakkars svære bossen, og gimpen som er i bur. Deler av Tarantinos filmer er ofte lett forstyrrede. Men det hadde nok ikke blitt 18-årsgrense idag, nei.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...