Hrundi V. Bakshi Skrevet 22. august 2009 Del Skrevet 22. august 2009 Nirvana: Du sparker deg bak så det suser. Jo mer du forklarer desto mer dummere blir det. Hysj, let him do his thang... dette er jo underholdning på høyt nivå! Nømmen unnskyld gutten min. Sorry at jeg dummer meg ut. Eller; sorry for at jeg ikke er LIKE begeistret for Tarantino, og at alle er så jævla tette i huet at de blokkerer fullstendig når jeg kommer med argumenter. Edit: Jackie Chan fanboy! Du er tilgitt Og jeg er glad i deg også Lenke til kommentar
Aleks Skrevet 22. august 2009 Del Skrevet 22. august 2009 Så nettopp Existenz. Fantastisk film! Noen som har noen innspill på slutten? Selv så jeg den nettopp og har ikke fått latt den synke helt enda^^ Lenke til kommentar
MagnusW Skrevet 22. august 2009 Del Skrevet 22. august 2009 (endret) Flere enn meg som la merke til at 2 av tyskerne i kjeller-scenen også spilte tyskere i Max Manus? EDIT: Snakker om i Inglorious Bastards for de som ikke skjønte det. Endret 22. august 2009 av MagnusW Lenke til kommentar
CypheroN Skrevet 22. august 2009 Del Skrevet 22. august 2009 Flere enn meg som la merke til at 2 av tyskerne i kjeller-scenen også spilte tyskere i Max Manus? Det så jeg ikke. Lenke til kommentar
Hamsterino Skrevet 22. august 2009 Del Skrevet 22. august 2009 Death Proof er min favoritt :!: Det jeg liker med dialogene til Tarantino, spesielt i Pulp Fiction, er at det er som å høre meg snakke med kamerater, altså det er veldig naturlig dialogskriving, i hvertfall for min del. Lenke til kommentar
Lenne Skrevet 22. august 2009 Del Skrevet 22. august 2009 Flere enn meg som la merke til at 2 av tyskerne i kjeller-scenen også spilte tyskere i Max Manus? EDIT: Snakker om i Inglorious Bastards for de som ikke skjønte det. Ja. Det var det første jeg la merke til. Lenke til kommentar
MagnusW Skrevet 22. august 2009 Del Skrevet 22. august 2009 Flere enn meg som la merke til at 2 av tyskerne i kjeller-scenen også spilte tyskere i Max Manus? EDIT: Snakker om i Inglorious Bastards for de som ikke skjønte det. Ja. Det var det første jeg la merke til. Han ene var jo Ken Duken som spilte Siegfried i Max Manus, men han andre fyren vet jeg ikke navnet på. Vet du? Det jeg da lurer på, er om Ken Duken faktisk kan norsk eller om han bare pugget alle replikkene han hadde på norsk i Max Manus uten å skjønne hva han sa. Lenke til kommentar
Dandor Skrevet 23. august 2009 Del Skrevet 23. august 2009 Var også artig å se Gedeon Burkhard, kjent fra Rex, spille som Cpl. Wilhelm Wicki. Lenke til kommentar
Coffey Skrevet 23. august 2009 Del Skrevet 23. august 2009 (endret) Det jeg da lurer på, er om Ken Duken faktisk kan norsk eller om han bare pugget alle replikkene han hadde på norsk i Max Manus uten å skjønne hva han sa. Ken Duken laerte seg norsk litt for, under, og etter innspillingen av Max Manus. (ekstramateriell paa blu-ray som kilde, rett meg hvis jeg husker feil). Endret 23. august 2009 av Koffeinkanin Lenke til kommentar
CypheroN Skrevet 23. august 2009 Del Skrevet 23. august 2009 (endret) For dere som er interessert: Inglourious Basterds soundtrack på Spotify: trykk Digger den første sangen. Passer veldig som intro. Endret 23. august 2009 av CypheroN Lenke til kommentar
Bytex Skrevet 23. august 2009 Del Skrevet 23. august 2009 Det ble heldigvis bedre norsk enn de norske fiskerne i X-files episoden. Lenke til kommentar
thadon Skrevet 23. august 2009 Del Skrevet 23. august 2009 Det ble heldigvis bedre norsk enn de norske fiskerne i X-files episoden. Va er det do prøve å gjør, Olavson. Lenke til kommentar
Hyperio Skrevet 23. august 2009 Del Skrevet 23. august 2009 Gidder ikke å skrive anmeldelse siden jeg skal se film nå, men kan si litt her hva jeg synes om Inglorious Basterds. Vel, filmen er etter de fleste standarder en bra film, noe jeg også synes den er alt i alt. Historien gnur seg videre gjennom gode dialoger og litt grotesk gladvold innimellom. Noe som jo er greit, men problemet mitt er at hele den deilige film-feelingen blir drept i en hver Tarantino-film når det popper opp med "innslag" i værste Mad TV-stil. Mange synes dette er artig, men jeg synes det er teit og det ødelegger helhetsinntrykket. En annen ting som plager meg i hans filmer er musikken. "Alle" skryter uhemmet av musikkvalgene hans, og det skal han ha, de passer som regel godt, men når scenene og musikken bygger seg opp blir det bare kuttet over til parallelhistorien. Gjerne med en helt annen musikk der. For min del er dette veldig irriterende. Jeg rekker liksom ikke å få frysninger på ryggen. Sånn generelt blir det hele litt for kleint også av og til. Men for all del, den er vellagd, underholdende og det er en artig vri på en andre verdenskrigfilm. Lenke til kommentar
Hyperio Skrevet 23. august 2009 Del Skrevet 23. august 2009 Ser ut som om det er mye bra i vente i høst: Shutter Island 2012 Avatar District 9 Lenke til kommentar
CypheroN Skrevet 23. august 2009 Del Skrevet 23. august 2009 2012 og District 9 er vel de jeg skal se på kino tenker jeg. Og sikkert noen fler jeg ikke kommer på. Har fortsatt ikke kommet over Inglourious Basterds-rusen fra i går tho. ^.^ Lenke til kommentar
Hyperio Skrevet 23. august 2009 Del Skrevet 23. august 2009 Vil helst se alle de på kino. Nå. Lenke til kommentar
b-real Skrevet 23. august 2009 Del Skrevet 23. august 2009 Build time-machine now Lenke til kommentar
co2 Skrevet 23. august 2009 Del Skrevet 23. august 2009 Da var bastards sett.... Faen lenge siden jeg har hatt en slik opplevelse på kino. Likte spesielt åpningsscenen, er jo tross alt stort Leone fan. Lenke til kommentar
Kontorstol Skrevet 23. august 2009 Del Skrevet 23. august 2009 Alive Selv om jeg kjenner historen ganske godt var det til tider spennende. Skuespillet holdt akkurat og ellers var ting ok. En god film som jeg syns skildret hendelsen ganske bra. 6/10 Lenke til kommentar
tjalla Skrevet 23. august 2009 Del Skrevet 23. august 2009 "innslag" i værste Mad TV-stil. Hva legger du i uttrykket? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå