Gå til innhold

Filmprat v2.0 - Generell diskusjon om/rundt film

LarsP

Anbefalte innlegg

Nirvana: Du sparker deg bak så det suser. Jo mer du forklarer desto mer dummere blir det.

Hysj, let him do his thang... dette er jo underholdning på høyt nivå! :thumbup:

Nømmen unnskyld gutten min. Sorry at jeg dummer meg ut. Eller; sorry for at jeg ikke er LIKE begeistret for Tarantino, og at alle er så jævla tette i huet at de blokkerer fullstendig når jeg kommer med argumenter.

Edit: Jackie Chan fanboy!

Du er tilgitt :)

Og jeg er glad i deg også :D

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Flere enn meg som la merke til at 2 av tyskerne i kjeller-scenen også spilte tyskere i Max Manus?

EDIT: Snakker om i Inglorious Bastards for de som ikke skjønte det.

Ja. Det var det første jeg la merke til.

Han ene var jo Ken Duken som spilte Siegfried i Max Manus, men han andre fyren vet jeg ikke navnet på. Vet du?

Det jeg da lurer på, er om Ken Duken faktisk kan norsk eller om han bare pugget alle replikkene han hadde på norsk i Max Manus uten å skjønne hva han sa.

Lenke til kommentar
Det jeg da lurer på, er om Ken Duken faktisk kan norsk eller om han bare pugget alle replikkene han hadde på norsk i Max Manus uten å skjønne hva han sa.

Ken Duken laerte seg norsk litt for, under, og etter innspillingen av Max Manus. (ekstramateriell paa blu-ray som kilde, rett meg hvis jeg husker feil).

Endret av Koffeinkanin
Lenke til kommentar

Gidder ikke å skrive anmeldelse siden jeg skal se film nå, men kan si litt her hva jeg synes om Inglorious Basterds. Vel, filmen er etter de fleste standarder en bra film, noe jeg også synes den er alt i alt. Historien gnur seg videre gjennom gode dialoger og litt grotesk gladvold innimellom. Noe som jo er greit, men problemet mitt er at hele den deilige film-feelingen blir drept i en hver Tarantino-film når det popper opp med "innslag" i værste Mad TV-stil. Mange synes dette er artig, men jeg synes det er teit og det ødelegger helhetsinntrykket.

En annen ting som plager meg i hans filmer er musikken. "Alle" skryter uhemmet av musikkvalgene hans, og det skal han ha, de passer som regel godt, men når scenene og musikken bygger seg opp blir det bare kuttet over til parallelhistorien. Gjerne med en helt annen musikk der. For min del er dette veldig irriterende. Jeg rekker liksom ikke å få frysninger på ryggen.

Sånn generelt blir det hele litt for kleint også av og til. Men for all del, den er vellagd, underholdende og det er en artig vri på en andre verdenskrigfilm.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...