Gå til innhold

Filmprat v2.0 - Generell diskusjon om/rundt film

LarsP

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
The Fifth Element er forøvrig en kul og frisk film, med helt rå filmmusikk og ikke minst en god og fargerik fremtidsvisjon. Jeg er så glad jeg faktisk liker film.

Må si meg enig med deg. The Fifth Element er en av mine desiderte all-time favoritter når det kommer til fremtidsfilm/sci-fi. Jeg liker godt variasjonen i universet, all fantasien som er lagt inn i utformingen.

Lenke til kommentar
Alle mine favorittsci-fi's har smått kjipe fremtidsvisjoner, men ingen av dem likner på hverandre.

Men fellesnevneren må være kjipt, skittent, kaldt eller sterilt. Jeg liker dette, men jeg er også åpen for annet.

Må si meg enig med deg. The Fifth Element er en av mine desiderte all-time favoritter når det kommer til fremtidsfilm/sci-fi. Jeg liker godt variasjonen i universet, all fantasien som er lagt inn i utformingen.

Daim, nå frister det med gjensyn. Kanskje jeg skal kjøpe denne? Sone ABC, står det bakpå omslaget :)

Lenke til kommentar
Men fellesnevneren må være kjipt, skittent, kaldt eller sterilt. Jeg liker dette, men jeg er også åpen for annet.

Skal aldri si aldri, jeg har bare ikke sett det funke enda for min del (kommer egentlig ikke på så mange lystige sci-fi's). I Fifth Element kommer jo fantasy-opplegget ved siden av, dessuten er Milla plagsom. Men kos dere, ifølge IMDB er jeg avvikeren.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-D7I5Gr2

Livet er da ganske saa rent og pent i filmen Demolition Man.

Helt til Sly og skattesnylteren kommer aa fucker opp da.

Be well!

Fun Fact i den filmen har Arnold Schwatzenegger(close enough) veart president. :)\

Likte Arnold\Sylvester-ertingen p[ 80 og 90-tallsfilmene.

Endret av Slettet-D7I5Gr2
Lenke til kommentar

Fra wikipedia:

"Toilet paper has been replaced by a set of seashell-like items, though their method of use is left unexplained in the movie (though Stallone later revealed said method in an interview as told to him by one of the film's writers[3])."

Lurer på hvor det intervjuet finnes..vil gjerne vite hvordan det funker også.

Lenke til kommentar
Fra wikipedia:

"Toilet paper has been replaced by a set of seashell-like items, though their method of use is left unexplained in the movie (though Stallone later revealed said method in an interview as told to him by one of the film's writers[3])."

Lurer på hvor det intervjuet finnes..vil gjerne vite hvordan det funker også.

i-mockery-three-seashells.gif

Lenke til kommentar

Jeg fant tilfeldigvis intervjuet nevnt i artikkelen. Der sier Sly

"OK, this may be bordering on the grotesque, but the way it was explained to me by the writer is you hold two seashells like chopsticks, pull gently and scrape what’s left with the third. You asked for it…. Be careful what you ask for, sorry."

http://www.aintitcool.com/node/30865

Kan ikke helt se hvordan DET skal være mere renslig enn dasspapir.

Endret av Bytex
Lenke til kommentar
Så forøvrig opp igjen Fifth Element i natt og jeg må si det var en ganske middelmådig affære gitt. 4/10 og da føler jeg meg snill.

Ganske middelmådig = 4/10 er snilt? Middelmådig er 5/10, det under strekker seg fra nokså dårlig til katastrofe.

The Fifth Element er forøvrig en kul og frisk film, med helt rå filmmusikk og ikke minst en god og fargerik fremtidsvisjon. Jeg er så glad jeg faktisk liker film.

Karakterskalaer er vel strengt talt subjektive og hva jeg legger i en firer er ikke nødvendigvis hva andre vil legge i en firer. Flisespikkingen satt til side - det var rett og slett en film jeg ikke fallt for. Den skal ha kudos for å ha forsøkt å gjøre fremtiden til noe annet enn hva Blade Runner etc. presenterer den som. Problemet i mine øyne er gjennomføringen som oser av the 90's og plastikk. Jeg er så glad at jeg kan se film uten å være påvirket av hva jeg så på ungdomsskolen.

Endret av tjalla
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...