Gå til innhold

Filmprat v2.0 - Generell diskusjon om/rundt film

LarsP

Anbefalte innlegg

Er The Prestige regnet som en film med twist ending? Synes det ble signalisert veldig godt i forveien hva som skjedde jeg, bare at det ble en liten løs tråd avklart sånn mot slutten?

Hvis en film har en tvist på slutten, så er det jo strengt tatt en film som regnes å ha en tvist-slutt. At du klarte å avsløre vendingen før endrer jo ikke det.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Er det noen som har set Wake up, Ron Brugundy? IMDB

Har sett Anchorman, men hva er dette for noe? En oppfølger?

This "alternate film" companion to _Anchorman: The Legend of Ron Burgundy (2004)_ was compiled from dropped sub-plots and alternate takes. While Ron Burgundy's rivalry with Veronica Corningstone continues, a group of unprofessional thieves better known as 'The Alarm Clock' try to make the truth known, whatever that may be.

Lenke til kommentar
Er The Prestige regnet som en film med twist ending? Synes det ble signalisert veldig godt i forveien hva som skjedde jeg, bare at det ble en liten løs tråd avklart sånn mot slutten?

Hvis en film har en tvist på slutten, så er det jo strengt tatt en film som regnes å ha en tvist-slutt. At du klarte å avsløre vendingen før endrer jo ikke det.

Joda, men jeg synes det ble gjort ganske klart for seeren generelt før den kom, og at slutten ble mer oppklaring enn sjokkerende, mente ikke å si at "Oi, jeg er så smart at jeg skjønte noe ingen andre skjønte jeg, whoops."

De første gangene effektene av maskinen ble vist så fant man jo ut at den sendte kopier (i flertall) til et annet sted, med hattene og kattene osv.

Lenke til kommentar
Joda, men jeg synes det ble gjort ganske klart for seeren generelt før den kom, og at slutten ble mer oppklaring enn sjokkerende, mente ikke å si at "Oi, jeg er så smart at jeg skjønte noe ingen andre skjønte jeg, whoops."

De første gangene effektene av maskinen ble vist så fant man jo ut at den sendte kopier (i flertall) til et annet sted, med hattene og kattene osv.

Ok, men det er ihvertfall meningen at "Prestige"-delen av filmen skulle komme komme som en overraskelse, ettersom:

Det viser seg at Borden har en tvilling og at Angier bruker maskinen til å kopiere seg selv. Noen tar begge tvistene før den kommer, andre tar ingen.

En ting du derimot overså (og som er litt av poenget med filmen):

Vi ser aldri at maskinen faktisk fungerer. Men mange overbeviser seg selv om det fordi vi vil tro på det fantastiske og fordi vi vil bli lurt (noe som forklares i sluttmonologen). De lærde strides faktisk fortsatt om Tesla's superdings kunne lage uendelig med kopier eller om den bare funker som en stor avledning fra det egentlige trikset

Lenke til kommentar
Er Sin City dc bedre enn den vanlige versjonen?

Egentlig ikke (regner med det er extended-versjonen du mener). Enkelthistoriene er blitt, ja, enkelthistorier. DVD'n er lagt opp slik at du ser hver av de tre historiene for seg selv. Jeg likte bedre måten de var kuttet sammen i kinoversjonen. Likevel verdt å få med seg pga. de ekstra scenene, selv om ingenting som originalt var kuttet ut på noen måte er essensielt for historiene.

Lenke til kommentar
Ok, men det er ihvertfall meningen at "Prestige"-delen av filmen skulle komme komme som en overraskelse, ettersom:

Det viser seg at Borden har en tvilling og at Angier bruker maskinen til å kopiere seg selv. Noen tar begge tvistene før den kommer, andre tar ingen.

En ting du derimot overså (og som er litt av poenget med filmen):

Vi ser aldri at maskinen faktisk fungerer. Men mange overbeviser seg selv om det fordi vi vil tro på det fantastiske og fordi vi vil bli lurt (noe som forklares i sluttmonologen). De lærde strides faktisk fortsatt om Tesla's superdings kunne lage uendelig med kopier eller om den bare funker som en stor avledning fra det egentlige trikset

True dat.

Bordens tvilling hadde jeg glemt, den husket jeg at jeg ikke var helt sikker på da det ble avslørt i filmen. Visste at det var noe fishy der, la merke til partneren hans med en gang, men kom ikke på den muligheten.

Men ja, så nok ikke at alt kom, men slutten ble ikke helt "OMG!" for meg av en eller annen grunn, det sjokket som twist endings vanligvis gir var ikke helt til stede. For meg så ser jeg på den filmen som veldig bra for det den prøver å gjøre, og den kommer så nærme ved å få det til, men det ble ikke helt 100% for min del.

Endret av Thrusthamster
Lenke til kommentar

Jeg så jo altså The Good, The Bad and The Ugly i går for første gang. For en fantastisk film. Jeg ble noe forvirret av at Van Cleef spilte en annen rolle enn i A Few Dollars More, men ikke nok til at det ødela noe av filmopplevelsen.

Den trilogien skal i filmhylla mi, enkelt og greit. :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...