Gå til innhold

Filmprat v2.0 - Generell diskusjon om/rundt film

LarsP

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Satte meg ned me Fight Club her om dagen og jeg ble positivt overrasket! Makan til "mind-fuck" film skal du lete lenge etter... Går fortsatt å tenker på sammenhenger og lignende og det er kansje ei uke siden jeg så den?

Anbefales, selv om du kansje er litt skeptisk :w00t:

-Da var det tid for litt Jericho stirring! :love:

Endret av MadsFN
Lenke til kommentar
Jeg ser ikke på Eraserhead som enormt mind-fuck. Litt vrien å følge er den, men..

Lost Highway, Inland Empire og Mulholland Dr. byr alle på mer hodebry.

Yup! Eraserhead har symbolbruk, mens LH, MD og IE fungerer mer som puslespill. Man får servert alt, men det er uvisst hva som er hva.

Husker det var en som skrev at disse tre filmene er en trilogi hvor LH er helvete, MD er skjærsilden og IE er himmelen. Stemmer dette? Jeg ser ikke hvordan Inland Empire er himmelen akkurat :p

Lenke til kommentar
Husker det var en som skrev at disse tre filmene er en trilogi hvor LH er helvete, MD er skjærsilden og IE er himmelen. Stemmer dette? Jeg ser ikke hvordan Inland Empire er himmelen akkurat :p

Høres helt på trynet ut, rett og slett. Blir mer riktig å beskrive alle tre som helvete.

Lenke til kommentar

Jeg prøvde å google meg fram, men jeg finner ikke artikkelen eller posten igjen som hevdet dette.

Nuvel, ganske uviktig i grunn. Jeg må uansett legge meg. Jobb i morgen. Jeg avslutter kvelden med scenen som skremte vekk synet mitt:

mulhollanddrive01.jpg

Lenke til kommentar

Ikke noe å skamme seg over! Lynchs filmer skremmer også meg på en måte ingen andre klarer, og da spesielt de tre nevnte (IE, MD og LH).

God natt, ja! Må vel sove snart selv, men først skal Kind Hearts and Coronets sees.

Endret av Infenso
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...