Gå til innhold

Filmprat v2.0 - Generell diskusjon om/rundt film


LarsP

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg fant akkurat ut at 300 ikke kommer til kinoen som jeg har i byen!

 

Argh! Blir sååå sinna!

 

Edit.

 

Fant ut at den kommer likevell, men ikke før 27.april. Som forresten også er min bursdag, ergo gratis kino :)

Endret av MrJones89
Lenke til kommentar
digger den filmen liker den første også, du bør egentlig se den først

(whole nine yars)

 

filmen har en festlig blanding av glad vold og humor

8175069[/snapback]

 

2'ern synes jeg bare er dum og dårlig. Prøver å være noe stort, men er aldri det. Er nesten ikke artig engang. 1'ern er dog kjempeartig, synes jeg. :)

Lenke til kommentar
digger den filmen liker den første også, du bør egentlig se den først

(whole nine yars)

 

filmen har en festlig blanding av glad vold og humor

8175069[/snapback]

 

2'ern synes jeg bare er dum og dårlig. Prøver å være noe stort, men er aldri det. Er nesten ikke artig engang. 1'ern er dog kjempeartig, synes jeg. :)

8175104[/snapback]

 

Okei!

Tror jeg kommer til å se 2'ern i kveld likevell.

Lenke til kommentar

Adaptation på STV2 klokken 21:15 i dag.

 

Noe å se? (Ja jeg ser den har fått 7.8 i rating)

 

Sånn forresten... hvorfor synes enkelte Gudfaren 3 er dårlig?

 

Hadde et lite oppfriskningsprosjekt.. så Gudfaren 1/2 i går og Gudfaren 3 i dag.

Syntes ikke 3'eren var så langt bak som en del andre skal ha det til.

Lenke til kommentar
Adaptation på STV2 klokken 21:15 i dag.

 

Noe å se? (Ja jeg ser den har fått 7.8 i rating)

 

Sånn forresten... hvorfor synes enkelte Gudfaren 3 er dårlig?

 

Hadde et lite oppfriskningsprosjekt.. så Gudfaren 1/2 i går og Gudfaren 3 i dag.

Syntes ikke 3'eren var så langt bak som en del andre skal ha det til.

8175755[/snapback]

Gjerne pga at Sofia Coppola og Andy Garcia er med. Den er ikke dårlig men den kan ikke sammenlignes med de to første.

 

Adaption = Svakeste Kaufman-manusbaserte filmen jeg har sett. Likte den ikke no særlig. Men med 7.8 i rating så er det garantert noen andre som syns den er verdt å se ;)

Lenke til kommentar

Har hørt at det er noen etterfølgere eller filmer som hører til "The Good, the Bad and the Ugly" og lurer på hvilke filmer det er?

 

Fattern har kjøpt filmen "For en neve dollar" og så lurer jeg på om den hører til "The Good, the Bad and the Ugly"? Hvis den gjør det må den få en plass i samlingen min :whistle:

Lenke til kommentar
Har hørt at det er noen etterfølgere eller filmer som hører til "The Good, the Bad and the Ugly" og lurer på hvilke filmer det er?

8176161[/snapback]

 

Good, Bad, Ugly har ikke oppfølgere. Den er en oppfølger, i Sergio Leone's berømte Dollar-trilogi.

 

Sånn ser den ut:

-A Fistful of Dollars (1964)

-A Few Dollars More (1965)

-The Good, the Bad and the Ugly (1966)

 

EDIT: "For en Neve Dollar" er den første filmen i trilogien, altså Fistful of Dollars.

Endret av Hr. Jenssen
Lenke til kommentar
Har hørt at det er noen etterfølgere eller filmer som hører til "The Good, the Bad and the Ugly" og lurer på hvilke filmer det er?

8176161[/snapback]

 

Good, Bad, Ugly har ikke oppfølgere. Den er en oppfølger, i Sergio Leone's berømte Dollar-trilogi.

 

Sånn ser den ut:

-A Fistful of Dollars (1964)

-A Few Dollars More (1965)

-The Good, the Bad and the Ugly (1966)

8176214[/snapback]

 

Ok...

Var det jeg tenkte ja, men var ikke sikker på om den var en oppfølger eller om den hadde noen oppfølgere :p

 

Uansett så hører værtfall "A Fistful of Dollars" til i den trilogien, så da må jeg ned å prøve å overtale fattern til at jeg kan få den i samlingen min :whistle:

Lenke til kommentar
Filmene har dog ingen sammenheng med hverandre, man kan se de i hvilken som helst rekkefølge man vil.

 

Synd det ikke ble noe av Eastwood, van Cleef og Wallach i åpningscenen på Once Upon...

8176277[/snapback]

 

Så har "Once Upon in The West" noe med disse filmene å gjøre den og? Eller er den helt uavhengig fra de andre?

Lenke til kommentar

Da har jeg nettopp sett "A Fistful of Dollars". Syntes det var en bra film, men ikke like bra som "The Good, the Bad and the Ugly".

 

Kom opp i en liten diskusjon med søsteren min, fordi hun likte ikke at jeg og fattern satte oss ned å så denne. Hun mener at alle western filmer handler om det samme, nemlig: svetting, skyting og alt foregår i en ørken.

Dette er jeg slettes ikke enig i. Hvis man skal se det på den måten blir jo alle filmer i samme sjanger like. La oss ta for eksempel grøssere. De handler om at folk kommer til en plass der det spøker og blir skremt av alt dette og så går alt bra tilslutt, enten at de rømmer eller at de klarer å få bort åndene på en måte.

Det blir akkurat det samme som å si det på den måten at alle western filmer handler om skyting, svetting og ørkensteder...

 

Så hva synes dere? Jeg mener værtfall at det blir et feil å se det på den måten hun ser det på...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...