Valeit Skrevet 13. august 2009 Del Skrevet 13. august 2009 Så dette på hjemmesidene til Trondheim Kino: Sniktitt på James Camerons Avatar Helt gratis! Se de første eksklusive klippene fra James Camerons nye filmepos, Avatar, i 3D fredag 21/8. Den første visningen er forbeholdt medlemmer i Kinosonen. Invitasjon blir sendt ut mandag 17/8. Den andre visningen er åpen for alle. Til begge visningene kan gratis billetter hentes ut førstkommende mandag - dvs 17/8. Billettene hentes ut i våre billettluker. NB! Maks 2 billetter pr. person. NB! Medlemmer av Kinosonen må ha aktivisert sitt Kinosonekort for å få ut billetter. Visningene varer i ca 20 minutter http://www.filmweb.no/trondheimkino/incomi...ticle218591.ece Det gjelder alle som er medlem av kinosonen og det vises på de største kinoene i landet, etter det jeg har forstått. Lenke til kommentar
STRAND1 Skrevet 13. august 2009 Del Skrevet 13. august 2009 (endret) Det står at den første visningen er forbeholdt medlemer i kinosonen, den andre visningen er åpen for alle. Endret 13. august 2009 av STRAND1 Lenke til kommentar
Montag Skrevet 13. august 2009 Del Skrevet 13. august 2009 (endret) Ny scifi fra Sveits - dette ser lovende ut. CARGO (2009) Se filmen hos Youtube Endret 13. august 2009 av Montag Lenke til kommentar
Dorian Gray Skrevet 13. august 2009 Del Skrevet 13. august 2009 Det er litt synd med sci-fi, egentlig. Uansett hvilken film man lager så vil folk trekker paralleller til enten Alien, Solyaris, 2001 eller Blade Runner. Det er ikke vanskelig å gjette hvilken film man tenker på når man ser den traileren, akkurat som det ikke er vanskelig å gjette hvilken film man tenker på når man ser traileren til Moon. Sunshine holdt selvsagt på å klare seg greit fordi den blandet en del elementer (se Director's Commentary for en del innsikt i hvilke filmer som inspirerte og hvor de gikk i andre retninger), men selvfølgelig ødela slutten alt. Lenke til kommentar
CypheroN Skrevet 13. august 2009 Del Skrevet 13. august 2009 Moon og 2001 har veldig mange likheter (ifølge traileren), men det som er så bra er at den ene likheten er denne fæle tomheten. Hvis Moon er like kald og tom som 2001 er, så kan dette bli en jævlig bra film for min del. Lenke til kommentar
Coffey Skrevet 13. august 2009 Del Skrevet 13. august 2009 Hvordan kan jeg få DVD Profiler til å bare legge til filmen, altså skippe Edit Profile-steget. Lenke til kommentar
Merk. Skrevet 13. august 2009 Del Skrevet 13. august 2009 Er jeg den eneste som så på Sunshine på samme bane som The Core og Armageddon, bare at denne gangen var det godt utført? Et team må reise til områder få har vært før, for å redde jorden mot en katastrofe. En etter en dør, hvor kun en eller to er igjen for å fullføre jobben Lenke til kommentar
Dorian Gray Skrevet 13. august 2009 Del Skrevet 13. august 2009 Er jeg den eneste som så på Sunshine på samme bane som The Core og Armageddon, bare at denne gangen var det godt utført? Et team må reise til områder få har vært før, for å redde jorden mot en katastrofe. En etter en dør, hvor kun en eller to er igjen for å fullføre jobben The Core var et forsøk på å gjenskape det Armageddon klarte utmerket, nemlig å sette sammen et rag-tag team av usannsynlige helter som sammen klarte å redde dagen. Jeg ville absolutt ikke sammenlignet dem da verken The Core eller Armageddon forsøkte å bli en ny Alien/2001, men heller en ny Independence Day. Armageddon slo sammen alt som selger - patriotisme, eksplosjoner, superstjerner, indie-skuespillere, humor, action, kjærlighet og tårevåte avslutninger - til en perfekt miks av alt som er Hollywood, enten man mener det er riktig eller galt. The Core forsøkte seg på det samme og feilet. Sunshine ville være en ny Alien og Solyaris, og klarte det utmerket i begynnelsen. Hvis man var ute etter en ny Armageddon hadde man ikke fått det etter de første 50 minuttene, og derfor hadde jeg troen. Det som skjer i Armageddon er at det skjer en feil etter en annen hvor folk må ofre seg eller bli ofret for å redde helheten (crewet, og ikke minst verden), og alle blir på hver sin måte en helt. Alle som har sett Sunshine vet at det ikke er det samme som skjer der, da de valgte å heller ta Nightmare on Elm Street-løsningen. Lenke til kommentar
DoktorBacon Skrevet 13. august 2009 Del Skrevet 13. august 2009 (endret) Hele bønsjen er jo redde-jorda-fra-naturen plott, så ja... Edit: Sunshine prøvde vel ikke å være Alien før i tredje akt. Det som skjer i Armageddon er at det skjer en feil etter en annen hvor folk må ofre seg eller bli ofret for å redde helheten (crewet, og ikke minst verden), og alle blir på hver sin måte en helt. Alle som har sett Sunshine vet at det ikke er det samme som skjer der Det skjer feil på feil i Sunshine også, og folk ofrer seg i hytt og pine. Endret 13. august 2009 av DoktorBacon Lenke til kommentar
Merk. Skrevet 13. august 2009 Del Skrevet 13. august 2009 Jeg visste ikke at Sunshine forsøkte å bli en ny 2001/Solyaris. Feelingen jeg fikk var ikke i nærheten av disse filmene. Skal jeg sammenligne Sunshine med noe holder jeg fast ved Core og Armageddon og, som du nevnte, Nightmare on Elm Street. Yuck! Nuvel, nå tror jeg jeg setter på Rififi eller noe lignende. God natt Lenke til kommentar
CypheroN Skrevet 13. august 2009 Del Skrevet 13. august 2009 Rififi (2011) with Al Pacino >_> Lenke til kommentar
Dorian Gray Skrevet 13. august 2009 Del Skrevet 13. august 2009 Jeg tror Danny Boyle og Alex Garland ville blitt svært skuffet hvis de leste det du skrev, men jeg tror også at du har rett. Rififi er solid. Lenke til kommentar
Fløyelsbøtte Skrevet 13. august 2009 Del Skrevet 13. august 2009 Moon og 2001 har veldig mange likheter (ifølge traileren), men det som er så bra er at den ene likheten er denne fæle tomheten. Hvis Moon er like kald og tom som 2001 er, så kan dette bli en jævlig bra film for min del. Jeg ser ikke trailere. De sier for mye om filmen og i verste fall ødelegger viktige poeng. Lenke til kommentar
Merk. Skrevet 13. august 2009 Del Skrevet 13. august 2009 (endret) Rififi (2011) with Al Pacino >_> </u> EDIT: AAARGH! Endret 13. august 2009 av Merkwürdichliebe Lenke til kommentar
tjalla Skrevet 14. august 2009 Del Skrevet 14. august 2009 (endret) Kom over en kul side i stad i det jeg søkte etter en kommende BD-release til Where Eagles Dare. Måtte selvfølgelig gå til anskaffelse av den når vi snakker om tidenes beste "krig er moro"-film / julefilm. http://www.cinemaretro.com/index.php?/arch...BUTE-ISSUE.html Endret 14. august 2009 av tjalla Lenke til kommentar
Onyx Skrevet 14. august 2009 Del Skrevet 14. august 2009 Vil dere si at en pris på 50,- NOK er overkommelig for en kinotur? Lenke til kommentar
Kontorstol Skrevet 14. august 2009 Del Skrevet 14. august 2009 Det er billigere enn del aller fleste norske kinoer, så ja. Lenke til kommentar
L4r5 Skrevet 14. august 2009 Del Skrevet 14. august 2009 Ja, er jo halv pris det. Lenke til kommentar
Onyx Skrevet 14. august 2009 Del Skrevet 14. august 2009 Bø Kino tilbyr studentrabatt, så dette her lover godt. Kinoen skal visst også være noe av det bedre man finner på landet, og det lover enda bedre. Forventninger er satt. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå