Gå til innhold

Filmprat v2.0 - Generell diskusjon om/rundt film

LarsP

Anbefalte innlegg

Regn det overlever jeg men du skal prøve gresshopper som bakgrunnstøy :wallbash:

De har holdt på i snart et par ukers tid holder på å bli gærn, må jo ha døre oppe også eller så blir det alt for varmt inne i hvertfall på dagtid.

Edit:

Og før noen spør, jeg er ikke i Iowa :p Men utsikten er fryktelig lik for å si det sånn :)

Endret av Manx
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Bah.. blir så grinete når det pøsregner i kombinasjon med loftsleilighet. Klin umulig å se film ;\

What? høres perfekt ut ^^

Det var utrolig deilig når en bodde i kjelleren hjemme hos mamma og pappa, men når man bor nærmere taksteinen så lager det en litt annen lyd i rommet. Tapp tapp tapp tapp. Får trøste meg med at det blir stadig mørkere og at filmforholdene kontinuerlig bedres.

Lenke til kommentar

Alex Iversen, som om han er den samme som har holdt foredrag på UiB i fjor, er en kar som jobber mye med reality-show, forteller hvordan film taper seg på kino til fordel for TV. Og påpeker også hvordan kommersielle konkurransen er til takk for den enorme kvalitetshevingen som er funnet sted på TV-fronten.

http://www.bt.no/meninger/kommentar/%26nda...TV--904206.html

"Film på kino er i tiltakende grad støyende berg og dalbane-turer mer enn fortellerkunst."

Er litt som når TVNorge og co. brukte smutthullet med satellitter og nådde ut til det norske folk, som stakk kjepper i hjulet for AP's sabotasje av opprettelsen av TV2. Det kom heldigvis på plass og Norge fikk en langt større treningsarena for alle som ønsket å lage tv og film :)

Og jeg som koser meg med å se gjennom The Wire for tiden. Det er kvalitet det, så absolutt. Mangler litt slik på filmfronten de siste årene ja.

Lenke til kommentar
Og jeg som koser meg med å se gjennom The Wire for tiden. Det er kvalitet det, så absolutt. Mangler litt slik på filmfronten de siste årene ja.

Det er umulig å sammenligne film på kino og serier som The Wire. Nettopp fordi The Wire og lignende serier er mer som en lang bok og derfor får lengre tid på karakterstudie. Hvis en kinofilm skulle vart i flere titalls timer hadde nok den blitt slaktet nettopp på grunn av lengden.

Lenke til kommentar

Håper på en mer detaljert trailer i løpet av høsten, men det ser ikke så gale ut!

Legger ved noen bilder også:

post-189395-1250005802_thumb.jpg

post-189395-1250005810_thumb.jpg

Personlig hadde jeg likt å sett at det hadde blitt laget en triologi av serien og ikke en "sammenlagt" film. Men jeg håper at dette blir bra!

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf

M. Night Shyamalan er en av de teknisk beste regissørene i hans generasjon. Uansett hvor ræva hans forrige film var, skal jeg se den neste.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...