Atald Skrevet 26. juli 2009 Del Skrevet 26. juli 2009 Hvorfor skal filmbransjen gi oss et bedre produkt når de som laster ned ikke er villige til faktisk å betale? Her virker du som en representant for bransjen som står med fingrene i ørene i stedet for å høre på motargumentene. De som laster ned og ikke betaler for produktet slipper unna det de påtvinger de som har kjøpt filmen. Lenke til kommentar
Dorian Gray Skrevet 26. juli 2009 Del Skrevet 26. juli 2009 (endret) Du kan spekulere og finne opp statistikk og anta alt du vil, men å nekte å forsøke på noe som er 100% rasjonelt og fornuftig (nemlig å gjøre et produkt mer brukervennlig) fordi man ikke tror det vil ha en positiv effekt er helt meningsløst. Selv om det ikke hjelper DVD-salg i det hele tatt så burde man ikke ha obligatoriske snutt før en filmvisning eller fortelle de som har kjøpt produktet at man burde kjøpe produkter. Endret 26. juli 2009 av Dorian Gray Lenke til kommentar
Manx Skrevet 26. juli 2009 Del Skrevet 26. juli 2009 Men svar meg på dette, tror du virkelig folk som laster ned film gratis, begynner å kjøpe film hvis det de argumenter mot blir fjernet? Jeg tror ikke det. Lenke til kommentar
Cuneax Skrevet 26. juli 2009 Del Skrevet 26. juli 2009 Det er ikke godt å si, men det er verdt et forsøk å gjøre produktet mer tilpasset nåtidens mer digitale hverdag. Lenke til kommentar
toro6 Skrevet 26. juli 2009 Del Skrevet 26. juli 2009 Men svar meg på dette, tror du virkelig folk som laster ned film gratis, begynner å kjøpe film hvis det de argumenter mot blir fjernet? Jeg tror ikke det. nei, men kanskje vi kjøper mer film.. Lenke til kommentar
Dorian Gray Skrevet 26. juli 2009 Del Skrevet 26. juli 2009 Men svar meg på dette, tror du virkelig folk som laster ned film gratis, begynner å kjøpe film hvis det de argumenter mot blir fjernet? Jeg tror ikke det. La oss se på alternativene: a. Man gjør produktet bedre, de som laster ned kjøper ikke mer film, salget er akkurat det samme og produktet er bedre. b. Man gjør produktet bedre, de som laster ned kjøper masse film for å vise sin støtte for dette, men etterhvert dabber det av og man er tilbake der man begynte. Da sitter man igjen med salget som er akkurat det samme, en liten "spike" i kjøp av DVDer som sannsynligvis vil generere et par hundre millioner kroner og et bedre produkt. c. Man gjør produktet bedre og man ser at flere kjøper DVDer. Kundene er mer fornøyde, produktet er bedre og salget er bedre. Finnes det et fjerde scenario jeg overser? Jeg klarer nemlig ikke å finne ut hvorfor noen skulle protestert mot å forbedre et produkt. For å svare på spørsmålet ditt - jeg tror ikke at hver eneste person som nå laster alt ned nå vil begynne å kjøpe produkter. Det jeg har tro på er at man vil se det samme som man gjorde med iTunes - hvis man har to jevngode tilbud på et produkt man vil ha så vil svært, svært mange velge det lovlige alternativet. 6 milliarder sanger er blitt lastet ned fra iTunes Store, og det var ingen mangel på folk som spurte: "Tror du virkelig folk som laster ned musikk gratis, begynner å laste ned musikk for penger hvis man skaper en god tjeneste som leverer dette?" Lenke til kommentar
Atald Skrevet 26. juli 2009 Del Skrevet 26. juli 2009 Men svar meg på dette, tror du virkelig folk som laster ned film gratis, begynner å kjøpe film hvis det de argumenter mot blir fjernet? Jeg tror ikke det. Jeg laster ned film. Jeg kjøper film. Jeg irriterer meg over at produktet jeg får når jeg betaler med svært enkle grep kunne blitt gjort mer brukervennlig og ført til en bedre opplevelse av produktet. Så enkelt er det. Lenke til kommentar
Hamsterino Skrevet 26. juli 2009 Del Skrevet 26. juli 2009 Jeg leier mye film nå som jeg får ansatt-rabatt i butikken. 20 kr per film, har leid 30 filmer i denne måneden, blir nok noen til neste uke også. Men når det gjelder nedlasting så laster jeg ned enten gamle filmer som er vanskelig å få tak i på DVD, eller filmer som det ikke er noe blest om lenger, så sjansen for å "bli tatt" er mindre, selv om den er minimal så vil jeg helst ikke ende opp med noe sånt på rullebladet og masse penger i minus, eller så laster jeg ned filmer jeg allerede har men ikke orker å finne frem i DVD-samlingen. Men det går vel mest i serier. Lenke til kommentar
BadSmile Skrevet 26. juli 2009 Del Skrevet 26. juli 2009 Jeg leier mye film nå som jeg får ansatt-rabatt i butikken. 20 kr per film, har leid 30 filmer i denne måneden, blir nok noen til neste uke også. Wat, selv leier jeg gratis :/ Lenke til kommentar
Manx Skrevet 26. juli 2009 Del Skrevet 26. juli 2009 (endret) Så enkelt er det. Er jo fryktelig greit det. Men når jeg skal gjøre meg opp en mening etter at jeg har kjøpt en film, så kan jeg ikke bry meg mindre om at de la med en du skal ikke stjele på starten av filmen. Det filmen i seg selv, bilde, lyden og ekstramatrialet, til og med covert er med på å avgjøre om jeg synes det var verdt pengene, ikke om jeg bruker 30-60 sekunder på å komme meg inn til menyen for å starte filmen. Det har faktisk ikke en dritt med opplevelsen å gjøre. At det faktisk skal irritere så veldig at det går utover filmen er for meg et mysterium. Den dagen selskapene begynner å sende med en gjeng pubertale drittunger (de man finner på kino når man skal kose seg med god film) som sitter å prater og bruker laserpenn på skjermen, da skal jeg også begynne å laste ned. For å sette det "litt" på kanten. Endret 26. juli 2009 av Manx Lenke til kommentar
Dorian Gray Skrevet 26. juli 2009 Del Skrevet 26. juli 2009 Så hovedproblemet ditt er at fordi du ikke irriterer deg over det så har du ingen forståelse for hvorfor andre gjør det? Lenke til kommentar
tjalla Skrevet 26. juli 2009 Del Skrevet 26. juli 2009 Så hovedproblemet ditt er at fordi du ikke irriterer deg over det så har du ingen forståelse for hvorfor andre gjør det? Det er vel strengt talt det diskusjonen har handlet om - de som irriterer seg over et minutt med intetsigende fjas og de som er likegyldige. Skulle gjerne ha sett at det minuttet ble fjernet, men å droppe dvd-kjøp pga. det - aldri. Lenke til kommentar
Hyperio Skrevet 26. juli 2009 Del Skrevet 26. juli 2009 Jeg skal faktisk ta av plasten på filmen også, så da taper jeg sikker 15 sekunder der. 15 sekunder, jeg bruker i hvert fall mer. Det er jo faen meg vakuumpakket. Skal jeg ta ei saks eller en kniv er jeg jo også livredd for å lage riper. Hva er vitsen med å pakke filmene så tett? Og ja, jeg laster ned filmer. For å spare penger og fordi menyen er stor og det er enkelt og lettvint. Kjøper også litt film, men da blir det Blu-Ray som er alt for dyrt. Lenke til kommentar
Atald Skrevet 26. juli 2009 Del Skrevet 26. juli 2009 Det er ingen som har sagt at kjøp av film er uaktuelt på grunn av det, men hvorfor ikke bare fjerne det da det fører til bedre brukervennlighet og de som laster ned allerede slipper unna det? Lenke til kommentar
Manx Skrevet 26. juli 2009 Del Skrevet 26. juli 2009 Gjør det filmen dårligere? Nei jeg skjønner faktisk ikke at det kan irritere så jævlig. Det irriterer meg mer hvis de bare legger med et vanlig DD 5.1 spor og ikke TrueHD, DTS-MA eller PCM lydspor, for det har faktisk mer å si for filmen. Det irriterer meg når jeg åpner en film og ser at de har lagt med en digital copy av filmen, faktisk for å gjøre det mer brukervennelig for de som har lyst på det, det irriterer meg forde jeg vet at jeg betaler mer av den grunn. Eksempel: Wall-E, 2-disk utgaven uten DC koster nå $19.99, 3-disk utgaven koster $24,99. Dette er faktisk den eneste utgaven av en film som jeg kjenner til hvor man faktisk kan ta valget om man vil ha med digital copy eller uten og man sparer $5 droppe det. Så er da spørsmålet kunne alle filmer som blir levert med digital copy vært $5 billigere? Hvorfor skal jeg betale mer for at det noen skal ha en mer brukervennelig måte å ta kopi av filmen over på pcen. Eksempel nr. 2: Road House på BD. Her har de lagt med hele Deluxe Edition av filmen på DVD sikker for å gjøre det mer brukervennelig for folk på en eller annen måte som ikke jeg kan finne. Problemet er at alt av ekstramatriell ligger på DVD utgaven av filmen, de har ikke en gang tatt med det geniale kommentatorsportet til Kevin Smith og Scott Mosier over på BDen, så skal man høre på det så må man se på DVD utgaven. Fryktelig lettvint Hvor mye ekstra jeg måtte betale for at de skulle legge med DVD utgaven, ikke vet jeg. Men det er en ting jeg er sikker på den hadde sikkert vært en del billigere hvis de ikke hadde gjort det. Det irriterer meg, faktisk en del mer enn det minuttet dere må lide dere igjennom. Lenke til kommentar
tjalla Skrevet 26. juli 2009 Del Skrevet 26. juli 2009 (endret) Det er ingen som har sagt at kjøp av film er uaktuelt på grunn av det, men hvorfor ikke bare fjerne det da det fører til bedre brukervennlighet og de som laster ned allerede slipper unna det? Det har jeg absolutt ingenting imot. Problemet ligger i det alternativet som Dorian velger: å droppe dvd-kjøp pga alt det før selve filmen. Har absolutt ingen forståelse for det. Endret 26. juli 2009 av tjalla Lenke til kommentar
Manx Skrevet 26. juli 2009 Del Skrevet 26. juli 2009 (endret) Jeg skal faktisk ta av plasten på filmen også, så da taper jeg sikker 15 sekunder der. 15 sekunder, jeg bruker i hvert fall mer. Det er jo faen meg vakuumpakket. Skal jeg ta ei saks eller en kniv er jeg jo også livredd for å lage riper. Hva er vitsen med å pakke filmene så tett? Jeg har en leatherman liggende på bordet der jeg sitter nå, hvis du snur coveret på hodet og drar kniven igjennom der covert blir delt så blir det ingen riper. Så er det bare å rive av plasten og gjøre det samme med den teipbiten på toppen, maks 15 sekunder. Kan hende at jeg har litt mer trening enn andre Edit: Den teipen med hvilken film det er, sitter jo også bare på filmer i fra statene så R2 coverene går jo mye fortere, så da er man vel nede i 5 sekunder Endret 26. juli 2009 av Manx Lenke til kommentar
Atald Skrevet 26. juli 2009 Del Skrevet 26. juli 2009 (endret) Gjør det filmen dårligere? Ikke selve filmen, men produktet: Ja! Forøvrig enig med det andre du skriver. Red.: Hvor gjør du av plasten fra coveret? Slenger det på bordet? Endret 26. juli 2009 av Atald Lenke til kommentar
Dorian Gray Skrevet 26. juli 2009 Del Skrevet 26. juli 2009 Der ser du, du har også ting du henger deg opp i som ikke bryr meg i det hele tatt. Jeg respekterer likevel at dette er noe du henger deg opp i, og det er bare det jeg ber om tilbake - at du forstår at det er noe som irriterer meg selv om det ikke irriterer deg. Btw, Road House er et dårlig eksempel - vi argumenterer for lettvinte løsninger, da kan du ikke trekke frem en svært lite lettvint løsning og bruke det som argument mot det vi prøver å få til. Det er nettopp slik idioti fra filmselskapene som vi protesterer mot, nemlig at de ikke tar forbrukeren på alvor fordi de vet at de er de eneste som levererer produktet. For å svare på det første spørsmålet - hvis jeg sammenligner å trykke enter på PCen mot å slenge i DVDen og måtte vente et minutt mens jeg blir fortalt at jeg ikke skal laste ned og at jeg ikke kan vise DVDen min på oljeplattformer, da foretrekker man selvsagt det første. Det vil si at DVDen kan gjøre filmopplevelsen dårligere, mye dårligere for meg enn at jeg ikke får DTS-MA (noe jeg ikke vet hva er). Som sagt, problemet er ikke ett minutt ut av livet mitt, men at det er et så sinnsykt unødvendig minutt, fra et selskap som ikke tar meg som kunde alvorlig, som gjør produktet dårligere enn alternativet som er gratis. Det er så lite som må til, og likevel protesterer både dere og filmselskapet. Motbevis oss, fjern det og se om vi ikke kjøper mer. Lenke til kommentar
tjalla Skrevet 26. juli 2009 Del Skrevet 26. juli 2009 Det beste er å lage et langt snitt innenfor sirkelen. Bør ta 5sek å få av det da. Det har jeg tid til iallefall. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå