Gå til innhold

Filmprat v2.0 - Generell diskusjon om/rundt film

LarsP

Anbefalte innlegg

Huff, fanden ta den av dere som lurte meg inn på Play.com igjen :( Holdt på å kjøpe hele James Bond samlinga til £100, men greide å styre meg og kjøpte denne istede :)

Edit: Og nå snubla jeg over Directors CUt av Donnie Darko til £6... Noen som vet om de blir sendt i separate pakker så jeg slipper unna toll?

Endret av Sveern
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Er for mye stress å åpne dvd-cover,sette i dvd'n, bruke fjernkonroll,så på elendige ''you wouln't download a car''-reklamen som ingen bryr seg om uannsett(desverre I might add).

Enklere å bare overkomme reklamepause.

Spesielt det du må tvinge deg gjennom før du får begynne på filmen gjør saken klar for min del. Det som er mest irriterende med det er at jeg får et bedre produkt de gangene jeg tyr til nedlasting. Dessverre.

Lenke til kommentar
Er for mye stress å åpne dvd-cover,sette i dvd'n, bruke fjernkonroll,så på elendige ''you wouln't download a car''-reklamen som ingen bryr seg om uannsett(desverre I might add).

Er for mye stress å skru på PC-en, søke etter torrents, så var det ingen helvetes seedere, finne tak i filen på disken, se på alle de stygge reklameannonsene på thepiratebay (som ingen bryr seg om uansett)...

Og så lenge man ikke laster ned urørte DVDR så får man som oftest et markant bedre produkt på DVD.

Lenke til kommentar
Spesielt det du må tvinge deg gjennom før du får begynne på filmen gjør saken klar for min del. Det som er mest irriterende med det er at jeg får et bedre produkt de gangene jeg tyr til nedlasting. Dessverre.

Kan du ikke bare si at du slipper å betale for noe og ikke skylde på alt annet?

Alt annet enn å slippe å betale en krone er dårlige unnskyldinger for å rettferdiggjøre nedlastningen!

Lenke til kommentar
The Shark Hunter" med Franco Nero for ste-morfaren min..

Noen som har noen forslag? Fant de ikke på Play.

Er ikke utgitt på dvd, så vhs er eneste mulighet. eBay er nok dermed veien å gå.

Alt annet enn å slippe å betale en krone er dårlige unnskyldinger for å rettferdiggjøre nedlastningen!

Hva om filmen ikke er tilgjengelig på verken dvd eller vhs samt at det heller ikke foreligger noen utgivelsesplan?

Endret av Montag
Lenke til kommentar

Er for mye stress å skru på PC-en, søke etter torrents, så var det ingen helvetes seedere, finne tak i filen på disken, se på alle de stygge reklameannonsene på thepiratebay (som ingen bryr seg om uansett)...

Og så lenge man ikke laster ned urørte DVDR så får man som oftest et markant bedre produkt på DVD.

Ved hjelp av et program som heter Ted så får man lastet ned nyeste episode av et show i det det slippes på en torrentside. Det vil si at hvis den slippes midt på natten så er den klar når du våkner. Det gjelder også for nyeste releases, ønsker man f eks å få ned nyeste aXXo så kan den laste de ned automatisk. Det blir rett og slett for dumt å late som det ikke er sinnsykt mye enklere å laste ned en fil framfor å slå på en DVD. Jeg har 3-400 DVDer selv, men jeg har rett og slett sluttet å se på dem da de er så upraktiske.

Men for all del, jeg deltar gjerne i en konkurranse - vi begynner begge i samme sofa, du må ned på Platekompaniet og kjøpe filmen, jeg må laste den ned, så ser vi hvem som klarer det fortest og stresser minst.

Lenke til kommentar
Kan du ikke bare si at du slipper å betale for noe og ikke skylde på alt annet?

Jeg har ikke lastet ned en eneste film jeg ikke eier fra før av det siste halv annetåret, så jeg har ikke dårlig samvittighet på det området. Jeg irriterer meg fortsatt over det våset man må gjennom på kjøpte DVD- og BD-filmer før man får lov til å se på filmen i fred.

Og ærlig talt, Dorian har et poeng.

Endret av Atald
Lenke til kommentar

Å laste ned film er ikke helt min greie, den eneste grunnen til at jeg ville ha lastet ned en film, er hvis den ikke er tilgjengelig via DvD eller lignende, da jeg ikke har en VHS spiller.

Stress er det ikke å kjøpe DvDer for min del uansett, da jeg bor på et ganske øde sted, og bestiller filmene mine via nettet.

Synes det er mer stas å se en DvD på TVen (vitende om at det er en DvD med booklet, så ja jeg vet det går an å koble til PCer til TVen og se nedlastede filmer), enn å se en på en datamaskin.

Er bare sånn jeg er, er noe med samlegleden.

Lenke til kommentar

Jeg kan godt være med å leke jeg også, dere laster ned en film også går jeg og finner en film som jeg aldri har sett. Jeg skal faktisk ta av plasten på filmen også, så da taper jeg sikker 15 sekunder der. Så det tar meg faktisk et helt minutt til filmen starter.

Fy faen det tok på...

Lenke til kommentar

Nedlastning er praktisk hvis man liker å se film i dårligere kvalitet på PC-skjermen.

For min del ser jeg alltid film på TV-en, og siden DVD-spilleren alltid er tilkoblet er det mer praktisk å sette på en DVD enn å koble til laptopen osv.

Men nå skal det sies at jeg aldri kjøper en DVD på måfå. Jeg har nesten alltid lastet ned og sett de filmene jeg kjøper, litt samme tankegang som når jeg kjøper CD-er. Bare de filmene som fortjener en plass i hylle blir handlet inn.

Lenke til kommentar
Nedlastning er praktisk hvis man liker å se film i dårligere kvalitet på PC-skjermen.

For min del ser jeg alltid film på TV-en, og siden DVD-spilleren alltid er tilkoblet er det mer praktisk å sette på en DVD enn å koble til laptopen osv.

Men nå skal det sies at jeg aldri kjøper en DVD på måfå. Jeg har nesten alltid lastet ned og sett de filmene jeg kjøper, litt samme tankegang som når jeg kjøper CD-er. Bare de filmene som fortjener en plass i hylle blir handlet inn.

For de som har PS3 er det jo mulig å legge filer over på den og se filmen på TV i god kvalitet.

Lenke til kommentar

Men hvis du ser det på PC-en slipper du at skjermen blinker blått hele jævla tiden! :nei:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...