Gå til innhold

Filmprat v2.0 - Generell diskusjon om/rundt film

LarsP

Anbefalte innlegg

Haha, nå tenker jeg bare på Lotr med Dragonforce ><

Blind Guardian med "Bard's song, in the forest" ^^,

Nei, nei, nei.

. :p

Husker jeg digget dette bandet når jeg var 12-13.

Rhapsody, Hammerfall og GammaRay må vel være de ultimate harry-metal bandene :p

Men de selv hadde nok ikke hatt noe imot å få være soundtrack til LotR, Blind Guardian har jo soundtrack til Sacred 2 spillet.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Men de selv hadde nok ikke hatt noe imot å få være soundtrack til LotR, Blind Guardian har jo soundtrack til Sacred 2 spillet.

Jeg vil faktisk påstå at italiensk Power Metal er hakket mer harry enn tysk. But we digress.

Det var et litt tyngre track i en scene i 300 som jeg faktisk synes passet veldig godt. Vanligvis synes jeg musikken i eposer skal være mer klassisk orientert.

Lenke til kommentar
Er jeg den eneste som synes Twilight må være en av de mest unødvendige filmene noen sinne laget? Jeg klager ikke på skuespillet, De to hovedfolka klarte seg sånn noen lunde, men makan til hvor artsy fartsy, wannabe-indie/clever filmen skulle være. Det er tydeligvis sånn at en film får et "indie touch" bare du smeller på noe som høres ut som indie-musikk. Men musikken passa jo ikke inn i scenene i det hele tatt. Første montasje når hun jenta skal inn i den byen er rett og slett latterlig dårlig. Og jeg må nesten poengtere hvor dårlig dialogen er skrevet ved å sitere:

"Beautiful. Very visually dynamic."

Syntes det var greit med en film som brøt trenden for denne typen sjanger. Denne forskjellen i atmosfære gjorde at filmen ble mer nødvendig enn de fleste superhelt og vampyr-filmer der ute. Men det er nå bare meg :)

Ser frem til oppfølger, selv om jeg ikke akkurat ble super-duper engasjert i karakterene og deres skjebne. Chris Weitz har overtatt regissørstolen denne gang, så det blir vel litt mer eventyrlig retning den tar.

Lenke til kommentar

Jeg vil faktisk påstå at italiensk Power Metal er hakket mer harry enn tysk. But we digress.

Det var et litt tyngre track i en scene i 300 som jeg faktisk synes passet veldig godt. Vanligvis synes jeg musikken i eposer skal være mer klassisk orientert.

Jeg kan være enig der, Dark Moor er dog av de litt mer stilige power-metal bandene. (eller er de spanske kanskje?).

Tyler Bates kan musikk, og han er ikke redd for å blande inn litt tyngre musikk :)

Lenke til kommentar

BG har ikke akkurat soundtrack til Sacred 2, de spilte bare inn låten som er i introen. Pluss at man kan treffe Hansi ingame og høre en låt.

Det passer på ingen måte inn i noe film, hvertfall. Nå er jo ikke dette metal-tråden uansett, da. Fantasy-serier med rocke soundtrack er stort sett halvdyre elendige Kevin Sorbo-produksjoner.

Endret av Bytex
Lenke til kommentar

Jeg likte Slumdog Millionaire pga samme grunn som jeg liker City of God (som forresten er mye bedre), og det er at det er slum-strøk, møkkete og mye kriminalitet. Sett altfor lite av slike filmer, og jeg liker de få jeg har sett. Selv om City of God foregår i Sør-Amerika og Slumdog Millionaire i Asia, er det fortsatt mye av samme ulla; slum og kriminalitet.

Jeg mener slike bilder. Slikt liker jeg å se.

Lenke til kommentar
«The Muscles from Brussels» for å flisespikke. :wee:

I've eaten mussles in Brussels.

Remastres mer? I don't follow.

Poenget mitt var at jeg ikke liker Seven Samurai. Så hvis jeg skulle likt den måtte den ha vært forbedret mye mer.

Diverre, Criterion kan nok ikkje retta opp historie, regi, skodespel etc.

Lenke til kommentar

Jeg hoppet like gjerne i det og kjøpte den fulle versjonen av DVD-Profiler.

180kroner for noe som gjør DvD-livet så mye enklere er ikke så mye at det gjør noe, selv for en fattiglus som meg.

Btw, jeg vet at det skal gå an å få adskilte pakker fra Play.com slik at man unngår momsen, er dette noe de gjør automatisk, noe du spør om, eller bare lager man flere uavhengige bestillinger?

Endret av NiXx
Lenke til kommentar
Btw, jeg vet at det skal gå an å få adskilte pakker fra Play.com slik at man unngår momsen, er dette noe de gjør automatisk, noe du spør om, eller bare lager man flere uavhengige bestillinger?

Det gjøres automatisk. Uansett om du bestiller f.eks. 2 eller 20 filmer på en bestilling, så kommer alt i separate pakker.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...