Gå til innhold

Filmprat v2.0 - Generell diskusjon om/rundt film

LarsP

Anbefalte innlegg

Hehe, vi har alle våre svake punkt. Med hensyn til diskusjonen rundt Bays filmer, Transformers især, kan vel Dotten og jeg beskrives som materie og antimaterie, lys og mørke. Hvem som er hva får vel være opp til den enkelte forumbruker å avgjøre. :!:

Haha, skulle akkurat til å nevne det. Alfa og Omega.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hehe, merkverdig hvor du tar av bare man kritiserer Bays filmer det minste, Dotten.

Det er jo trist at du har en tendens til å svare slik når jeg svarer på en ytring du kom med i en diskusjonstråd. Det er jo ikke første gangen og resultatet er at jeg nå står ved valget om enten å måtte forsvare meg i en diskusjon som omhandler en film og dens regissør, eller bare la det være. Jeg velger sistnevnte, jeg tror folk stort sett ser at det faller på sin egen urimelighet uansett. Det er bedre å holde sakligheten på et høyere nivå og ignorere det. Det er så mye herlige ting å bruke tiden på her i livet enn slikt uansett. :)

Spørsmålet ditt ga jeg forøvrig svar på i nevnte innlegg. Du fremmer en ytring på et diskusjonsforum og nå etterspør du at vi "skal slå oss til ro med det" når du får en respons? Om du ikke ønsker diskusjon, så ikke inviter til det. At jeg responderer betyr ikke at jeg ønsker at du skal endre din mening. Det er feil sted om du kun forventer nikk og ingen diskusjon i et tema du selv startet. Toleranse bør du har for diskusjonen og det er ikke toleranse om du etterspør selvsensur av de som er uenig. Hva i all verden var poenget ditt med å starte denne diskusjonen? Å ikke starte en diskusjon? Å si til de som svarer deg at det er intoleranse å delta i diskusjonen? Seriøst, reflekter litt over dine egne ord her nå ;)

Jeg vet ikke med deg, men det er ikke derfor jeg diskuterer. Det gjør jeg for min egen del, for å få kontrollert min egen oppfatning. Hva din oppfatning ender opp med er egentlig ikke noe som bryr meg, det er mange år siden jeg sluttet å behandle en diskusjon som en konkurranse. Det overlater jeg til politikere og andre fiender av dialog. Derfor er jeg også sjeleglad for all respons jeg får når jeg går inn i en tråd og ytrer en mening. Spesielt den som er motsatt av min egen. Er ikke du glad for det samme? Det er ene og alene grunnen til min deltagelse på dette og andre forum. Det er jo synd om du skal spre en usann intensjon enn akkurat den, den misoppfatningen er det en fordel å evaluere og gjerne korrigere.

Og jeg ville aldri i verden beskyldt vedkommende som svarer meg for usakligheter som "hvor merkverdig det er at du tar av" eller "vennligst slå deg til ro med hva jeg mener og ikke svar" - retorikk. Jeg var glad for nok en diskusjon om et tema jeg liker jeg. Jeg forveksler ikke en diskusjonsarena med en talerstol hvor man prøver å gå til fordummende angrep på en annen. Jeg er stort sett veldig takknemlig for respons på enhver ytring jeg har og jeg håper ingen slår seg til ro og svarer. :)

Lenke til kommentar

Jeg beklager på det dypeste om du oppfattet min kritikk av Bays filmer som et personangrep. Den setningen du refererer til var kun ment som en småhumoristisk kommentar. At du skulle tolke det som noe negativt var slett ikke min intensjon, det var tvert i mot en honnør - om enn litt klossete formulert - til ektefølt engasjement i diskusjonen, noe vi aldri får nok av her på forumet. Jeg var rett og slett litt imponert av omfanget på din respons - kjempemessig rett og slett. :thumbup: Selvsensur - det være seg i den ene eller andre retningen - er en vederstyggelighet og selvsagt ingenting jeg oppfordrer til.

Endret av Montag
Lenke til kommentar

Også en måte å sette opp imdb's topp 250 liste på :)

top250moviemapbig.jpg

Hentet i fra Joblo.

The map was assembled at vodkaster using the 250 highest-rated films on IMDB (as of mid-June), and charts them based on genre. Some of the layout might seem a bit curious (STALAG 17's changeover on the comedy line does actually make sense), but it's certainly a unique way of traveling through our favorite movies, and a city where I wouldn't mind relocating or commuting.

Lenke til kommentar

Dette må være en av de beste avsluttningene på en film til dags dato, gir meg frysninger til de grader!

KJEMPE SPOILER, SÅ IKKE SE HVIS MAN HAR PLANER OM Å SE FILMEN!!!!

Se filmen hos Youtube

Når jeg satt og så Unbreakable så kom jeg plutselig på hvor god film Shaymalan faktisk kan lage, han har laget så mye dritt de siste årene at det gått utover de gode filmene hans, noe som er synd.

Edit:

De første filmene hans har ikke blitt dårligere for å si det sånn, jeg klarer bare ikke å tenke positivt når jeg hører at han er i ferd med å lage ny film regner med at det går til helvete.

Endret av Manx
Lenke til kommentar

Unbreakable er en av mine favoritter, legger den langt over sixth sense.

jeg tror jeg så den 3 eller 4 ganger på kino og var en av de aller aller første dvdne jeg kjøpte, dette var da jeg bare hadde dvd på pc.

Andre gangen når jeg så filmen og den senen for bruce står i den store stasjons hallen og prøver å teste ut kreftene sine for fullt, så slo det meg pluttselig hvor fantastisk musikken var, det er enentlig samme melodi som går gjennom hele filmen med bare små forandringer og det er første når bruce er i den hallen av musikken slår seg opp et nivå og virklig blir kraftig.

En flott flott film, Bruce viser at han kan spille(hans nest beste rolle etter 12 monkeys)

Lenke til kommentar

hmm.. skal vi se:

Som jeg har sett av M. Night Shyamalan:

The Sixth Sense : 10

Unbreakable: 9 (hvis ikke 10?)

The Sign: 7

The Village: 9

The Lady in the Water: 6 (hvis ikke 5)

Likte ikke Lady in the Water..

Skjønner ikke helt hvorfor folk ikke liker The Village så godt, elsket den selv.. :)

Lenke til kommentar
Skjønner ikke helt hvorfor folk ikke liker The Village så godt, elsket den selv.. :)

Feilpromotert som grøsser.

Åh.. fikk aldri med meg hva den ble promotert som.. Filmen elsket jeg uansett, så den kun basert på "Shyamalan forhåpninger" :)

Har ikke sett The Happening enda.. mener dere den er dårlig?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...