Gå til innhold

Filmprat v2.0 - Generell diskusjon om/rundt film

LarsP

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Såg nettopp Harry Potter og halvblodsprinsen, og må si jeg er rimelig fornøyd! Noe jeg tenkte over var at filmen til tider var veldig morsom, men den hadde likevel de spennende scenene og en fin overraskendes slutt (for de som ikke har lest bøkene da).

Overall syns jeg det er en av de bedre Potter-filmene så langt, og legger opp ballen fint til de to siste filmene :)

Lenke til kommentar
Ser på Poltergeist, lurer på hvorfor jeg ikke har sett denne før. Utrolig mange plasser jeg har sett referanser og liknende før. Ser foreksempel at den sjette sansen "stammer fra" denne filmen.

Tydeligvis ikke bra nok i og med at du tar deg tid til å komme hit for å skrive dette innlegget.

Lenke til kommentar

Lo som bare juling av artikkelen, er artig når folk misforstår konseptet (som jeg selv sier, man må være barn for å forstå hva pokker det er som skjer i en slik film. Som med alt som bygges på barns logikk).

Lyst til å se filmen igjen nå. Sammen med en haug av filmer fra 80-tallet, hvor folk forstatt skjønte dette med å lage gøye og lekende filmer som ikke skulle tas seriøst når man tolket. Sukk, hva skjedde med å dømme en film på dens egne premisser egentlig? :wee:

Lenke til kommentar
Lo som bare juling av artikkelen, er artig når folk misforstår konseptet (som jeg selv sier, man må være barn for å forstå hva pokker det er som skjer i en slik film. Som med alt som bygges på barns logikk).

Lyst til å se filmen igjen nå. Sammen med en haug av filmer fra 80-tallet, hvor folk forstatt skjønte dette med å lage gøye og lekende filmer som ikke skulle tas seriøst når man tolket. Sukk, hva skjedde med å dømme en film på dens egne premisser egentlig? :wee:

Eh, hva med Hannah Montana og Olsenbanden Jr.?

Et kjapp søk så hadde du fått svar toro2. Tobe Hooper.

Endret av tjalla
Lenke til kommentar

Olsenbanden Jr. Er konge. Ungene digger det, fasit er gitt. Hannah Montanah kan jeg dessverre ikke kommentere med annet enn antagelser.

Transformers er "fun summer flick" basert på en tegneserie som overhodet ikke hadde logikk. Så var nå det heller aldri meningen heller og det har aldri vært det Bay har lovet heller. Han gir en god beng i det meste av det og han får det temmelig utmerket til innenfor de premissene. :)

Lenke til kommentar
rettet mot det han omtaler som "haters".

Hvordan har det seg at all kritikk av Bays filmer møtes med at det kommer fra "haters". Er virkelig mannens evne til selvbedrag så enormt at han ikke fatter at han faktisk lager møkkafilm på møkkafilm? Bays holdning på dette feltet minner mye om hans læresvenn, Uwe Boll.

Lenke til kommentar
Overall syns jeg det er en av de bedre Potter-filmene så langt, og legger opp ballen fint til de to siste filmene smile.gif

Er vel bare igjen en film nå er det ikke?

De deler siste boken inn i Harry Potter and the deathly hallows part 1 og part 2 :)

Lenke til kommentar
rettet mot det han omtaler som "haters".

Hvordan har det seg at all kritikk av Bays filmer møtes med at det kommer fra "haters". Er virkelig mannens evne til selvbedrag så enormt at han ikke fatter at han faktisk lager møkkafilm på møkkafilm? Bays holdning på dette feltet minner mye om hans læresvenn, Uwe Boll.

Det der er hater-logikk i sin reneste form, altså at man ikke gidder se filmene engang fordi man allerede har forhåndsdømt den. En "disliker" ville vært en som så alle filmene til Michael Bay, og fant ut at han ikke likte de så godt. En "hater" er en som har sett en eller to, også funnet ut at Michael Bay suger rumpe og alt han noensinne sier eller gjør i fremtiden kommer til å gjøre det også.

Jeg er på Dottens side, se hver film på dens betingelser. Det blir som å klage på at The Matrix er for urealistisk. Og det å lese et sammendrag av Transformers 2 (fra den minst nøytrale kilden som mulig) også si at den filmen suger, er det samme som å si at Waiting for Godot/Reservoir Dogs suger etter å ha sett det fremført av stumme skuespillere/med lyden slått av.

Endret av Thrusthamster
Lenke til kommentar

Kan noen forklare meg hvordan de lagde skyene på gamle filmer? Og spøkelsene i poltergeist/Indiana jones? Ser jo at det er noe som er lagt over diffust, men skulle gjerne visst det konkret hvordan.

Liker disse effektene.

Lenke til kommentar

Sett at jeg lager en egen sjanger og kaller den crap. Jeg har som mål å lage alle filmene innenfor den sjangeren dårlig. Klarer jeg det har jeg lyktes. Du kan dermed ikke kritisere meg. Er ikke det litt dumt?

Jeg synes for øvrig det blir for snevert å kritisere KKK. De har jo deres syn på ting, dere er bare etnosentriske hele gjengen. De kan ikke kritiseres.

Poenget mitt, etter mye tøv, er at det går ann å kritisere en hel sjanger. Synes det er helt feil at man gjemmer seg under sjangerskjoldet.

Lenke til kommentar
Det der er hater-logikk i sin reneste form, altså at man ikke gidder se filmene engang fordi man allerede har forhåndsdømt den. En "disliker" ville vært en som så alle filmene til Michael Bay, og fant ut at han ikke likte de så godt. En "hater" er en som har sett en eller to, også funnet ut at Michael Bay suger rumpe og alt han noensinne sier eller gjør i fremtiden kommer til å gjøre det også.

Jeg er på Dottens side, se hver film på dens betingelser. Det blir som å klage på at The Matrix er for urealistisk. Og det å lese et sammendrag av Transformers 2 (fra den minst nøytrale kilden som mulig) også si at den filmen suger, er det samme som å si at Waiting for Godot/Reservoir Dogs suger etter å ha sett det fremført av stumme skuespillere/med lyden slått av.

Jeg kritiserer Bay (og hans følgesvenner) for å slenge om seg med termen "haters" hver gang han konfronteres med negativ kritikk, og dermed elegant hopper bukk over at disse kritikerne faktisk kan ha legitime poeng.

Om du forresten leste mitt første innlegg én gang ekstra, ville du sett at jeg kun sa at jeg ikke aktet å bruke penger på filmen - jeg sa ingenting om at jeg ikke skulle se den. Jeg har for ordens skyld sett alt av Bay med unntak av hans siste epos, og jeg har dermed et visst grunnlag for å uttale meg om mannens "meritter". Kort sagt, Bay er en Boll med større filmbudsjett.

Endret av Montag
Lenke til kommentar

Synes argumentasjonenen og sammenligningene dine blir litt absurde Thrustmaster. Å mislike Matrix for å være urealistisk er da et helt kurant poeng. Liker man ikke slike filmer så ser man iallefall ikke de to andre i trilogien. Personlig syns jeg Transformers var helt grei, men jeg har absolutt ingen planer om å se toern. Transformerende roboter har jeg ingen interesse av å se og når den samme regissøren står bak, så får vi vel ikke akkurat en radikalt annerledes film.

Endret av tjalla
Lenke til kommentar
Sett at jeg lager en egen sjanger og kaller den crap. Jeg har som mål å lage alle filmene innenfor den sjangeren dårlig. Klarer jeg det har jeg lyktes. Du kan dermed ikke kritisere meg. Er ikke det litt dumt?

Jeg synes for øvrig det blir for snevert å kritisere KKK. De har jo deres syn på ting, dere er bare etnosentriske hele gjengen. De kan ikke kritiseres.

Ser ikke noe dumt i det. Så lenge det var meningen å lage filmen dårlig, og det målet ble nådd på en bra måte, så ville ikke jeg kalt filmen dårlig i allfall. Jeg kunne gjerne sagt at den ikke var min type film, men jeg ville ikke kalt den dårlig.

Sier ikke at man skal se på alle mulige filmer osv., men være tolerant ovenfor andre måter å lage filmer på og andre sjangere enn det man selv liker.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...