Gå til innhold

Filmprat v2.0 - Generell diskusjon om/rundt film


LarsP

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Telefon er jo særdeles snevert og lite dekkende ord. Multimediaenhet. Men det er så langt og knotete ord, spesielt vanskelig å uttale beruset.

 

Jeg er sjeleglad for at jeg nå bare kan dra opp Nokiaen og se klipp. For en uke siden var jeg en bastant "jeg trenger f... meg ikke en telefon som gjør noe annet enn å ringe og sende sms." Jeg føler meg omvendt, som om jeg har... utviklet meg.

 

Tenke seg om man er lang ute i gokk og kjeder seg. Så kan man bare dra opp telefonen og se litt film. Yeah baby :)

Lenke til kommentar
Nå setter jeg på Heat. Har astronomiske forventninger.

Don't. Da blir du skuffet.

 

Men for all del. Den er ikke dårlig.

Jeg ble indeed skuffet, men det ville jeg blitt uansett om den så bare hadde falt ned på meg. Jeg ble bare aldri grepet av den, kom ikke "inn" i den og brydde meg virkelig ikke om hva som skjedde med noen. Det helt motsatte skjer jo når jeg ser en god film.

Lenke til kommentar
Det er greit å dra fram mobilen når en trenger lett underholdning som Bundy, Superman eller Transformers.

Du trekker frem Transformers, en film som spiller utelukkende på det visuelle, som et eksempel på en film å se på mobilen? Selv The Fountain hadde vært bedre å se på mobilen enn den, da den faktisk har mer enn bare det visuelle å gå på.

Lenke til kommentar
Telefon er jo særdeles snevert og lite dekkende ord. Multimediaenhet. Men det er så langt og knotete ord, spesielt vanskelig å uttale beruset.

 

Jeg er sjeleglad for at jeg nå bare kan dra opp Nokiaen og se klipp. For en uke siden var jeg en bastant "jeg trenger f... meg ikke en telefon som gjør noe annet enn å ringe og sende sms." Jeg føler meg omvendt, som om jeg har... utviklet meg.

 

Tenke seg om man er lang ute i gokk og kjeder seg. Så kan man bare dra opp telefonen og se litt film. Yeah baby :)

 

Etter å ha sett min brors HD telefon med kapasitet på medfoldige GB og diger skjerm så har det gått opp for meg at det virkelig begynner å bli interessant med håndholdte mediaduppedingser.

Lenke til kommentar
Transformers er en film med ikke no dyp handling, så man trenger ikke følge med på hva som skjer. The Fountain krever konsentrasjon, noe man ikke får ved å se på mobilen.

Jeg er uenig med logikken din. Hvorfor er man mindre konsentrert når man ser det på mobilen? Og samtidig, hva er det å hente ut av Transformers hvis det visuelle ikke er på det beste? Det er jo nettopp når en film har en historie at den har verdi uten at skjermen er på topp.

Lenke til kommentar
Transformers er en film med ikke no dyp handling, så man trenger ikke følge med på hva som skjer. The Fountain krever konsentrasjon, noe man ikke får ved å se på mobilen.

Jeg er uenig med logikken din. Hvorfor er man mindre konsentrert når man ser det på mobilen? Og samtidig, hva er det å hente ut av Transformers hvis det visuelle ikke er på det beste? Det er jo nettopp når en film har en historie at den har verdi uten at skjermen er på topp.

 

Begge filmene fungerer. Transformers kanskje som en ideell skjermtester, slik som for blueray. Grensesnittet i dag gjør at filmer som the fountain ikke lider noen nød på noe som helst vis. Selv så jeg den på min Creative, med sin knøttelille skjerm, som jeg mener settingen jeg befant meg innen utgjorde størstedelen av inntrykket.

Endret av co2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...