thomassit0 Skrevet 15. juli 2009 Del Skrevet 15. juli 2009 Gleder meg til District 9. Ser veldig lovende ut! http://www.apple.com/trailers/sony_pictures/district9/ Enig. Produsert av Peter Jackson, det kan umulig være negativt. Lenke til kommentar
toro6 Skrevet 15. juli 2009 Del Skrevet 15. juli 2009 det er ikke mye vits i å gå videre, ettersom alle filmer har en eller annen melding, som du kan lese om mellom linjene.. Ingen filmskaper med respekt for seg selv ville lagd en totalt intetsigende film. Lenke til kommentar
Cuneax Skrevet 15. juli 2009 Del Skrevet 15. juli 2009 Og hva filmskaperen "skriver inn" i filmen har lite å si for hva seeren kan "lese ut av" filmen. Noe har det å si, selvfølgelig (det er grenser for hva man kan tolke ut av gitt verk), men i det store og hele er ikke regissørens intensjon det endelige fasitsvaret for hva en film kan handle om. Lenke til kommentar
tjalla Skrevet 15. juli 2009 Del Skrevet 15. juli 2009 Alle filmer har en melding, men det er jo totalt intetsigende å si at f.eks American Pie handler om å vokse opp. På samme måte som å si at Die Hard har et "anti-terrorbudskap". Lenke til kommentar
toro6 Skrevet 15. juli 2009 Del Skrevet 15. juli 2009 (endret) trodde det var det du var uenig i. "who said we were terrorists?" Hans Gruber og gjengen var bare storyen (eller plottet, jeg husker aldri), meldingen er 70% sikkert slik jeg skrev for litt siden. American Pie handler faktisk om å vokse opp.. eller at gode venner er godt å ha. Jeg vet ikke. Ingen som sier at det må være bra Endret 15. juli 2009 av toro2 Lenke til kommentar
toth Skrevet 15. juli 2009 Del Skrevet 15. juli 2009 men det er jo totalt intetsigende å si at f.eks American Pie handler om å vokse opp. Hvorfor det? Am. Pie-serien tar da vitterlig opp flust med reelle temaer ang. overgangene barn/ungdom/voksen, og belyser ting på et humoristisk vis. Lenke til kommentar
tjalla Skrevet 15. juli 2009 Del Skrevet 15. juli 2009 Beklager, men det blir for dumt å diskutere dette lenger. Jeg har sagt mitt. Lenke til kommentar
Comma Chameleon Skrevet 16. juli 2009 Del Skrevet 16. juli 2009 Alle filmer kan vrenges og vris på til man finner et budskap, men spørsmålet er jo om det var meningen med filmen? Blir lik som kristne tolker bibelen slik de vil. Lenke til kommentar
Bytex Skrevet 16. juli 2009 Del Skrevet 16. juli 2009 Dæven, holder dere enda på? Snakka jo om det der for 6 timer siden når jeg var innom sist også. Lenke til kommentar
Comma Chameleon Skrevet 16. juli 2009 Del Skrevet 16. juli 2009 Er ikke med i samtalen, følte bare jeg måtte si mitt Noen som vet om litt nyere filmer lik Rock n' rolla, snatch, revolver, the bank job og andre london-gangster-filmer? Omså nettopp kommet ut eller fortsatt in the making. Vil vite hva som er verdt å få med seg Lenke til kommentar
Kontorstol Skrevet 16. juli 2009 Del Skrevet 16. juli 2009 Noen filmer som passer på små skjermer (2.5")? Tegnefilmer går stort sett bra, har istid og family guy. Lenke til kommentar
Dotten Skrevet 16. juli 2009 Del Skrevet 16. juli 2009 Die Hard sitt budskap, slik jeg leser det, er jo allerede gitt i tittelen til filmen. Å aldri gi seg, selv når man har alle odds mot seg. Samme som i Batman Begins (what do you do when you fall, Bruce?) som også har litt mer moralske sider. Die Hard burde vært obligatorisk å se fra barneskolen av her til lands. For å generalisere, så ligger vi oss ned og whiner fort som bare f... Tror jeg må vise filmen til guttene jeg trener i fotball. Så kan jeg stå på sidelinjen og rope "Die Hard gutter! DIE HAAARD!!" når det butter imot. Forhåpentligvis blir det ikke for voldelig. Lenke til kommentar
Snurreleif Skrevet 16. juli 2009 Del Skrevet 16. juli 2009 (endret) http://www.dagbladet.no/2009/07/16/kultur/...lander/7223521/ Bare jeg som synes at VG og DBs anmeldere er ganske pripne til tider? Nå er jo DBs anmelder i lettere harnisk over at Norge blir fremstilt feil i en "Vikings vs Aliens" science-fiction, herre jemini sier jeg bare. Er det virkelig så viktig at Norge fremstilles "riktig" i en slik film? «Outlander» følger opp språkforvirringen. Landskapet filmen utspilles i er en blanding av jungel og norsk, kitchpreget nasjonalromantikk. Og ikke visste jeg at det fantes et hav av lava i gangene under blåfjellene i nord. Kanskje er det der jotnene oppholdt seg, hva vet jeg. Endret 16. juli 2009 av NiXx Lenke til kommentar
Pocketism Skrevet 16. juli 2009 Del Skrevet 16. juli 2009 (endret) Nå er jo nordmenn flest ganske så opptatt av at Norge skal skinne i utlandet. Minoritetssyndrom tror jeg de kaller det for. Det er en sånn typisk norsk ting, også er jo ikke alle anmeldere fagutdannet, de er enten journalister som har jobbet seg opp til stillingen som anmelder, eller noen uten journalistisk bakgrunn, men med god skriftlig kompetanse og litt sans for film. Anmelderen til Dagsavisen ga forresten Outlander karakteren 4. http://www.dagsavisen.no/kultur/article426604.ece [...] Akkurat hvorfor vikingene snakker engelsk blir bortforklart i innledningen, men den fargerike blandingen av irske, britiske og amerikanske aksenter er uansett pussig. Og bare gudene vet hvorfor hovedpersonen snakker gammalnorsk i begynnelsen. Det er likevel smålig å henge seg opp i sånt småplukk, dette er tross alt ikke en dokumentar om vikingtiden, men en real eventyrfilm. [...] Selve konseptet er laget av ren seier, og filmen som helhet er langt mer gjennomarbeidet enn noen har rett til å forvente. Denne anmelder hadde i alle fall mer moro med «Outlander» enn de fleste av årets «fanboy»-actioneventyr. Overraskende vellaget og grundig underholdende! Endret 16. juli 2009 av Pocketism Lenke til kommentar
Dorian Gray Skrevet 16. juli 2009 Del Skrevet 16. juli 2009 Norge som et land har rett og slett "small man complex". Vi blir kjempefornærmet når folk tror vi er en by i Sverige og regner med at alle i verden vet at vi står bak oppfinnelser som ostehøvelen (som de fleste land ikke bruker) og bindersen (som ingen bruker, da det fantes en eldre og bedre patent), samt at vi er styrtrike (vet du hvor Qatar ligger?). Da er det ikke rart vi blir irritert når vikingene, en av de få tingene som folk virkelig forbinder med Norge, bortsett fra isbjørner i gatene, blir fremstilt feil. At anmelderen henger seg opp i noe sånt i en film som Vikings vs Aliens er ikke spesielt imponerende, men norske anmeldere flest er ikke det. Lenke til kommentar
Bytex Skrevet 16. juli 2009 Del Skrevet 16. juli 2009 (endret) Vi prøver å kompensere for å være liten med å alltid sende MEST penger til gærne diktatorer i Afrika så de kan kjøpe et ekstra jetfly, da. Og vi bruker i det minste ikke skattepenger på Uwe Boll-filmer. Endret 16. juli 2009 av Bytex Lenke til kommentar
Dorian Gray Skrevet 16. juli 2009 Del Skrevet 16. juli 2009 (endret) Jeg lurer på hvor mye støtte Lars Daniel Krutzkoff Jacobsen fikk fra den norske staten... edit: (Dagbladet.no): Filmfondet har i dag besluttet å gi ni millioner kroner i støtte til filmen «5 løgner» - langfilmdebuten til regissør Lars Daniel Krutzkoff Jacobsen. Fuck. Endret 16. juli 2009 av Dorian Gray Lenke til kommentar
tjalla Skrevet 16. juli 2009 Del Skrevet 16. juli 2009 5 Løgner var i det minste god underholdning om ikke kunstnerisk legitimt. Heller 5 Løgner 2 enn Lange Flate Bællærærær 3. Lenke til kommentar
Bytex Skrevet 16. juli 2009 Del Skrevet 16. juli 2009 (endret) Uwe bruker 9 mill til å rendere et slott i høy oppløsning som brukes 5 sekunder i filmen sin. Eller en ridescene som gjenbrukes 15 ganger i samme film (bloodrayne) Endret 16. juli 2009 av Bytex Lenke til kommentar
Dorian Gray Skrevet 16. juli 2009 Del Skrevet 16. juli 2009 Jeg søkte litt på forumet, og ser at omp9 ga den 3/10, cun ga den 4/10, du ga den 1/10 og jeg kalte den "Årets absolutt verste film. Nesteårets også." ^^ Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå