Gå til innhold

Filmprat v2.0 - Generell diskusjon om/rundt film

LarsP

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Høhø, ryktebørsen om Megan Fox sier at hun måtte vaske Bays bil på audition :wee:

http://www.autoblog.com/2009/07/08/michael...as-part-of-her/

Dro på smilebånda jeg og :wee:

Okei, jeg leter etter en knallskummel film nå.. Er ei vennine va meg som mener hun syns filmer er kjedlige p.g.a de ikke er skumle og alt det der... Noen som har ett forslag til noe som kan skremme livshitten ut av henne. :innocent:

Lenke til kommentar

Årets vinner av Palme d'Or Das weiße Band av genierklærte Michael Haneke har fått overveldende god kritikk blant de som har vært så heldige og fått sett den. Nok et voldsstudie fra mesteren, men som alltid med en ny vri. Den virker å være like subtil som Caché og ha slagkraften til Funny Games, det eneste flisespikkeriet jeg kan komme på vil være settingen, men Haneke fikser nok biffen.

Noen andre som ser frem til dette? Om fjoråret var blockbusternes store år - ikke hele sannheten, husk fabelaktige filmer innenfor såkalt world cinema som Üç maymun, Vals Im Bashir og Entre les murs - tror jeg dette året fort kan tilhøre auteurene. Vi får se.

Lenke til kommentar
Høhø, ryktebørsen om Megan Fox sier at hun måtte vaske Bays bil på audition :wee:

http://www.autoblog.com/2009/07/08/michael...as-part-of-her/

Dro på smilebånda jeg og :wee:

Okei, jeg leter etter en knallskummel film nå.. Er ei vennine va meg som mener hun syns filmer er kjedlige p.g.a de ikke er skumle og alt det der... Noen som har ett forslag til noe som kan skremme livshitten ut av henne. :innocent:

Sjekk ut Japanske versonen av The Ring. "Ringu". Har ikke sett den selv, men bruttern sa det var noe av det ekkleste/skummleste han har sett. :p

Endret av Svartasmeden
Lenke til kommentar
Noen som har lyst å fortelle hva slags mening de satt igjen med etter å ha sett

Taxidermia (2006) ?

Jeg snublet over den der en gang på Platekompaniet, men valgte å ikke kjøpe den. Skulle gjerne ha hørt noe om den jeg og.

Vel, selv satt jeg mest igjen med "wtf?". Men det skal sies at jeg så den smått bedugget, med andre beduggede, på utendørs"kino" på en øy i havgapet.

Jeg skal ærlig innrømme at jeg ikke helt så budskapet. Den er forøvrig fryktelig grotesk til tider.

Lenke til kommentar
Noen som har lyst å fortelle hva slags mening de satt igjen med etter å ha sett

Taxidermia (2006) ?

Jeg snublet over den der en gang på Platekompaniet, men valgte å ikke kjøpe den. Skulle gjerne ha hørt noe om den jeg og.

Vel, selv satt jeg mest igjen med "wtf?". Men det skal sies at jeg så den smått bedugget, med andre beduggede, på utendørs"kino" på en øy i havgapet.

Jeg skal ærlig innrømme at jeg ikke helt så budskapet. Den er forøvrig fryktelig grotesk til tider.

Må det være et budskap?

Den er helt grei - intet mer eller mindre. Tre morsomme og absurde historier.

Endret av tjalla
Lenke til kommentar
Jeg har ikke sett Pride & Glory, ei heller har jeg planer. Det lille jeg har lest om den gir inntrykk av at filmen er kliss lik We Own The Night? Noen som har sett begge og kan avkrefte? Én familie, hvor den ene broren er purk og den andre skurk.

Både faren og brødrene er purk i den filmen om jeg ikke husker helt feil.

Lenke til kommentar
I en såpass syk/spesiell film? Vil absolutt tro det var en tanke bak ja. Hvis ikke er den egentlig fullstendig poengløs.

Den har omtrent ingen reell handling.

Hvorfor er det noen sammenheng mellom syk/spesiell film og kravet til budskap?

Lenke til kommentar

Taxidermia var når jeg så den først og fremst en pussig sak, men det var tydelig at den prøvde å fortelle noe.

Jeg har hørt de tre delene av filmen beskrevet som metaforer for tre faser av Sovjetunionens historie.

Kjapt fortalt: Den første delen starten/unnfangelsen/fødselen, med hvordan kommunismen tok til som et opprør mot tidligere undertrykkende regimer. Den andre delen om hvordan unionen vokser seg stor, stygg og grotesk. Den tredje delen er om tiden etter storhetstiden, tiden mot unionens fall, om hvordan etterkommerene av de revolusjonære prøver å konservere det som en gang var, men til slutt må gi tapt og la seg selv ta slutt. Det er på en måte en fjerde del og, med kunstneren på slutten som en metafor for hvordan dagens vitere kynisk og kaldt forteller samtiden om kommunismen, uten noen menneskelig innsikt om hvordan det var å leve under Sovjet.

Lenke til kommentar
I en såpass syk/spesiell film? Vil absolutt tro det var en tanke bak ja. Hvis ikke er den egentlig fullstendig poengløs.

Den har omtrent ingen reell handling.

Hvorfor er det noen sammenheng mellom syk/spesiell film og kravet til budskap?

Hvorfor i all verden skulle man lage film om den verken har poeng, handling eller budskap?

Da må den isåfall fylles med sex/vold/action, og da er det forsåvidt et poeng i seg selv igjen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...