Dotten Skrevet 14. juli 2009 Del Skrevet 14. juli 2009 Høhø, ryktebørsen om Megan Fox sier at hun måtte vaske Bays bil på audition http://www.autoblog.com/2009/07/08/michael...as-part-of-her/ Lenke til kommentar
MadsFN Skrevet 14. juli 2009 Del Skrevet 14. juli 2009 Høhø, ryktebørsen om Megan Fox sier at hun måtte vaske Bays bil på audition http://www.autoblog.com/2009/07/08/michael...as-part-of-her/ Dro på smilebånda jeg og Okei, jeg leter etter en knallskummel film nå.. Er ei vennine va meg som mener hun syns filmer er kjedlige p.g.a de ikke er skumle og alt det der... Noen som har ett forslag til noe som kan skremme livshitten ut av henne. Lenke til kommentar
Dorian Gray Skrevet 14. juli 2009 Del Skrevet 14. juli 2009 Stir of Echoes er standardsvaret mitt når folk spør om en skummel film. [rec], Ôdishon og Alien vil også skremme enhver i stykker. Lenke til kommentar
Bikkebakke Skrevet 14. juli 2009 Del Skrevet 14. juli 2009 The Ring! (Om ho er redd småjenter med langt hår, vel og merke..) *grøss* Lenke til kommentar
toth Skrevet 14. juli 2009 Del Skrevet 14. juli 2009 The Wickerman var kveldens film. Artig, litt annerledes sak. En interessant vri var at "grøsse-scenene" faktisk foregikk i fullt dagslys og sol, fremfor i den stereotypiske stormfulle natten med piskende regn. Lenke til kommentar
Angeleno Skrevet 15. juli 2009 Del Skrevet 15. juli 2009 Årets vinner av Palme d'Or Das weiße Band av genierklærte Michael Haneke har fått overveldende god kritikk blant de som har vært så heldige og fått sett den. Nok et voldsstudie fra mesteren, men som alltid med en ny vri. Den virker å være like subtil som Caché og ha slagkraften til Funny Games, det eneste flisespikkeriet jeg kan komme på vil være settingen, men Haneke fikser nok biffen. Noen andre som ser frem til dette? Om fjoråret var blockbusternes store år - ikke hele sannheten, husk fabelaktige filmer innenfor såkalt world cinema som Üç maymun, Vals Im Bashir og Entre les murs - tror jeg dette året fort kan tilhøre auteurene. Vi får se. Lenke til kommentar
Papirkurven Skrevet 15. juli 2009 Del Skrevet 15. juli 2009 (endret) Høhø, ryktebørsen om Megan Fox sier at hun måtte vaske Bays bil på audition http://www.autoblog.com/2009/07/08/michael...as-part-of-her/ Dro på smilebånda jeg og Okei, jeg leter etter en knallskummel film nå.. Er ei vennine va meg som mener hun syns filmer er kjedlige p.g.a de ikke er skumle og alt det der... Noen som har ett forslag til noe som kan skremme livshitten ut av henne. Sjekk ut Japanske versonen av The Ring. "Ringu". Har ikke sett den selv, men bruttern sa det var noe av det ekkleste/skummleste han har sett. Endret 15. juli 2009 av Svartasmeden Lenke til kommentar
toth Skrevet 15. juli 2009 Del Skrevet 15. juli 2009 Noen som har lyst å fortelle hva slags mening de satt igjen med etter å ha sett Taxidermia (2006) ? Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817324 Skrevet 15. juli 2009 Del Skrevet 15. juli 2009 (endret) Ms Taro fra Dr No er død......RIP Zena Marshall http://cache.boston.com/bonzai-fba/Third_P...431481_7994.jpg Endret 15. juli 2009 av Slettet+9817324 Lenke til kommentar
Heilage Skrevet 15. juli 2009 Del Skrevet 15. juli 2009 Noen som har lyst å fortelle hva slags mening de satt igjen med etter å ha settTaxidermia (2006) ? Jeg snublet over den der en gang på Platekompaniet, men valgte å ikke kjøpe den. Skulle gjerne ha hørt noe om den jeg og. Lenke til kommentar
Pocketism Skrevet 15. juli 2009 Del Skrevet 15. juli 2009 Skal se Gran Torino igjen i dag for andre gang, og jeg gleder meg som en unge. Lenke til kommentar
toth Skrevet 15. juli 2009 Del Skrevet 15. juli 2009 Noen som har lyst å fortelle hva slags mening de satt igjen med etter å ha settTaxidermia (2006) ? Jeg snublet over den der en gang på Platekompaniet, men valgte å ikke kjøpe den. Skulle gjerne ha hørt noe om den jeg og. Vel, selv satt jeg mest igjen med "wtf?". Men det skal sies at jeg så den smått bedugget, med andre beduggede, på utendørs"kino" på en øy i havgapet. Jeg skal ærlig innrømme at jeg ikke helt så budskapet. Den er forøvrig fryktelig grotesk til tider. Lenke til kommentar
tjalla Skrevet 15. juli 2009 Del Skrevet 15. juli 2009 (endret) Noen som har lyst å fortelle hva slags mening de satt igjen med etter å ha settTaxidermia (2006) ? Jeg snublet over den der en gang på Platekompaniet, men valgte å ikke kjøpe den. Skulle gjerne ha hørt noe om den jeg og. Vel, selv satt jeg mest igjen med "wtf?". Men det skal sies at jeg så den smått bedugget, med andre beduggede, på utendørs"kino" på en øy i havgapet. Jeg skal ærlig innrømme at jeg ikke helt så budskapet. Den er forøvrig fryktelig grotesk til tider. Må det være et budskap? Den er helt grei - intet mer eller mindre. Tre morsomme og absurde historier. Endret 15. juli 2009 av tjalla Lenke til kommentar
toth Skrevet 15. juli 2009 Del Skrevet 15. juli 2009 (endret) I en såpass syk/spesiell film? Vil absolutt tro det var en tanke bak ja. Hvis ikke er den egentlig fullstendig poengløs. Den har omtrent ingen reell handling. Endret 15. juli 2009 av toth Lenke til kommentar
Snurreleif Skrevet 15. juli 2009 Del Skrevet 15. juli 2009 Jeg har ikke sett Pride & Glory, ei heller har jeg planer. Det lille jeg har lest om den gir inntrykk av at filmen er kliss lik We Own The Night? Noen som har sett begge og kan avkrefte? Én familie, hvor den ene broren er purk og den andre skurk. Både faren og brødrene er purk i den filmen om jeg ikke husker helt feil. Lenke til kommentar
DoktorBacon Skrevet 15. juli 2009 Del Skrevet 15. juli 2009 I Pride & Glory er vel hele familien politi, men enkelte av dem er involvert i litt mer lyskye forretninger. Definitivt mange likhetstrekk mellom de to filmene. Lenke til kommentar
tjalla Skrevet 15. juli 2009 Del Skrevet 15. juli 2009 I en såpass syk/spesiell film? Vil absolutt tro det var en tanke bak ja. Hvis ikke er den egentlig fullstendig poengløs.Den har omtrent ingen reell handling. Hvorfor er det noen sammenheng mellom syk/spesiell film og kravet til budskap? Lenke til kommentar
Labraxas Skrevet 15. juli 2009 Del Skrevet 15. juli 2009 Taxidermia var når jeg så den først og fremst en pussig sak, men det var tydelig at den prøvde å fortelle noe. Jeg har hørt de tre delene av filmen beskrevet som metaforer for tre faser av Sovjetunionens historie. Kjapt fortalt: Den første delen starten/unnfangelsen/fødselen, med hvordan kommunismen tok til som et opprør mot tidligere undertrykkende regimer. Den andre delen om hvordan unionen vokser seg stor, stygg og grotesk. Den tredje delen er om tiden etter storhetstiden, tiden mot unionens fall, om hvordan etterkommerene av de revolusjonære prøver å konservere det som en gang var, men til slutt må gi tapt og la seg selv ta slutt. Det er på en måte en fjerde del og, med kunstneren på slutten som en metafor for hvordan dagens vitere kynisk og kaldt forteller samtiden om kommunismen, uten noen menneskelig innsikt om hvordan det var å leve under Sovjet. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817324 Skrevet 15. juli 2009 Del Skrevet 15. juli 2009 Sandor fra 007 TSWLM : http://www.imdb.com/name/nm0717374/bio Trist for familien å ikke vite om han er død eller ei...... Lenke til kommentar
toth Skrevet 15. juli 2009 Del Skrevet 15. juli 2009 I en såpass syk/spesiell film? Vil absolutt tro det var en tanke bak ja. Hvis ikke er den egentlig fullstendig poengløs.Den har omtrent ingen reell handling. Hvorfor er det noen sammenheng mellom syk/spesiell film og kravet til budskap? Hvorfor i all verden skulle man lage film om den verken har poeng, handling eller budskap? Da må den isåfall fylles med sex/vold/action, og da er det forsåvidt et poeng i seg selv igjen. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå