Gå til innhold

Filmprat v2.0 - Generell diskusjon om/rundt film

LarsP

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Med Hollywood'skt mener jeg ikke nødvendigvis happy, men klisjefull. Egentlig et litt dårlig uttrykk da Hollywood sikkert varierer like mye med sluttene sine som alle andre produksjonsteder, men det er enklere å skjønne. Jeg liker at man ikke bare ender opp på starten igjen, men at vi og hovedpersonene har kommet et sted på de to timene.

Lenke til kommentar

Happy endings er vanligvis meh, altså det gir ikke noe positivt eller negativt til filmen, men en slutt som er annerledes, som reflekterer litt mer hvordan ting går i virkeligheten (stort sett til helvete), så er det vanligvis et pluss. Sånne intetsigende slutter er ofte kjipe, men kan også være bra. The Wrestler er et eksempel på en litt kjip en.

Lenke til kommentar
Bare et spørsmål jeg lurer på: Hvor mange dager før en premieren har en film pressevisning?

Virker som det er alt fra noen få dager før til opptil en måned eller mer før slipp her til lands. Ser ofte filmbloggere som skriver på twitter at de skal til Universal / Sony / Warner e.l. og se en film ukesvis eller mer før den har vanlig release. Journalister som ser filmer på Cannes, Sundance osv, kan ofte se de 6 måneder eller mer før vanlig slipp. Men du tenkte vel kanskje mer på vanlige pressevisninger her til lands regner jeg med.

Lenke til kommentar
Med Hollywood'skt mener jeg ikke nødvendigvis happy, men klisjefull. Egentlig et litt dårlig uttrykk da Hollywood sikkert varierer like mye med sluttene sine som alle andre produksjonsteder, men det er enklere å skjønne. Jeg liker at man ikke bare ender opp på starten igjen, men at vi og hovedpersonene har kommet et sted på de to timene.

Det du mener er kanskje avklarende ending, altså en ending hvor alle løse tråder blir avsluttet og filmen ender med et endelig nederlag eller en endelig seier for protagonisten. Dette er i hvertfall et klart skille mellom slutten til den tradisjonelle hollywood filmen og mer kunstnerisk film.

Lenke til kommentar
Aldri sett noen indikasjoner på at hun er smart heller da.

hehe, sant, men vi tror vel det beste om folk? :whistle:

med alt dette snakket om Megan Fox må jeg se et talkshow eller noe med henne.. man bør ha litt mellom ørene for å greie seg bra mot Letterman.

vet ikke, jeg syns hun ser både smart og kul ut. Relative begrep, selvfølgelig.

Lenke til kommentar

Darth Vader kotelett

Noen som så Banlieue 13 (2004) på nrk3 nettopp? Sure, mye machoshowoff, men ganske severdig for min del. En ting var at budskapet var fornuftig, et annet stort pluss er David Belle, han er helt sinnsykt dyktig (i parkour), og en fryd å se på.

søren, gikk den nå.. sett litt av den på mobiltlf, virker kul den.

Endret av toro2
Lenke til kommentar
Hehe, Megan Fox er visst ikke så blåst allikevel...

- Med mindre du er en veteran innen film, så handler ikke det å jobbe med Michael Bay om å høste erfaring som skuespiller.

Hadde ikke sett for meg at du var av den fordømmende typen som antar at pene yngre jenter er blåste til det motsatte er bevist.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...