Gå til innhold

Filmprat v2.0 - Generell diskusjon om/rundt film

LarsP

Anbefalte innlegg

Mange filmer du strengt tatt ikke trenger i BD heller da, feks No Country For Old Men. God film og sånt, men jeg kunne ha spart en hundrelapp på og kjøpe den på DVD.

Hvem sine sokker har du røyket?

No Country for Old Men er en av de filmene som virkelig har fått gode karakterer for bilde/lyd.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

2001: A Space Odyssey imponerte meg noe helt vanvittig bare på DVD, så kan selv tenke meg at den er konge på BD. Noen som har sett T-2 på BD? Den er sikkert drit bra.

Manx: Vi har ikke så god TV og film anlegg. Så for min del så kunne jeg godt ha ventet med det.

Endret av Batnobbit
Lenke til kommentar

Så nettopp The Thief of Bagdad fra 1924 på NRK2. Herlig og sjarmerende film, men synd at det ikke var noe lyd overhode. Jeg måtte kjøre i gang musikk fra Return of the King via Spotify mens jeg så den, for helt stum stumfilm orker jeg ikke (husk: stumfilmen var aldri stum).

Baraka skal visstnok være veldig bra på blu-ray. Selv syns jeg samtlige filmer er verdt å ha på blu-ray, og lurer på om jeg ikke skal bytte om til dette formatet så langt det lar seg gjøre pr dags dato (m.a.o. kjøpe dem på tilbud).

Jeg har vært borti et par tre stykker som jeg faktisk ikke synes var verdt oppgraderingen, men stort sett så er verdt oppgraderingen.

Enig, mitt utsagn forutsetter at de har gjort en anstendig jobb med overføringen :--)

Mange filmer du strengt tatt ikke trenger i BD heller da, feks No Country For Old Men. God film og sånt, men jeg kunne ha spart en hundrelapp på og kjøpe den på DVD.

Trenger og trenger... Blu-ray er tross alt en nærmere gjengivelse av hvordan filmene er i sin opprinnelige form (men ikke nødvendigvis, en knallgod overføring til DVD er vel strengt talt bedre enn en elendig overføring til blu-ray), og det takker i hvert fall ikke jeg nei til. Men som sagt, prisen er med på å avgjøre litt nå for tiden.

Lenke til kommentar
okok, her er en liten nøtt, å jeg lurer fælt på dette spørsmålet.

i filmen "Edison" frat osv

da kommer den svarte politimannen inn i en klubb for å møte polack, bakgrunnsmusikken når de er inne i den klubben, hva heter den sangen?

Prøvd her? http://www.imdb.com/title/tt0389957/soundtrack

Hvis ikke du finner den der, prøv i denne tråden. https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=298209&hl=

Lenke til kommentar

I dag så jeg tre knallgode filmer på NRK2 og NRK3: The Thief of Bagdad, Twilight Samurai og Todo sobre mi madre (Alt om min mor). Jeg er glad for at vi har NRK ettersom de kan vise oss slike filmer (som gjerne er litt utenfor mainstream).

Lenke til kommentar

Jeg har nettopp funnet ut at biblioteket er en fantastisk plass for å leie film. Biblioteket på Steinkjer har bl.a. hele Bergman-katalogen, Almodóvar, Tarkosvky og mye mer kunstfilm fra hele verden. Mange norske perler også, som jeg aldri har sett i en dvd-hylle før.

Lenke til kommentar
Makan til krutttønne av en actionfilm Taken var. Var jo konstant action fra ca 40 min til slutt (varte i 90 min).

Me like! Filmen i seg selv var jo ganske brukandes også selv om den ikke var fantastisk god.

^^ En av mine favoritter! Skikkelig wow-opplevelse etter jeg så den, og anbefaler den til alle.

Åi, fysj da..

Taken er faktisk er av de største drittfilmene jeg har sett på aldri så lenge.. kunne ikke fordra den, faktisk! :(

Lenke til kommentar

hmm.. Vi snakker om den Liam Neeson -filmen, http://www.imdb.com/title/tt0936501/ , ikke sant?

Jeg ga den 4 av 10 ser jeg nå, så jeg har tydeligvis sett verre.. men, jeg klarte ikke helt den filmen!

Synes hele greia lignet en dårlig actionfilm fra 80-tallet, med det totalt uoriginale konseptet "They've taken his daughter, and now he will get her back! At any cost!" ..ikke noe spennende i hele tatt, bare noe dum skyting..

Lenke til kommentar

Greit nok at man virkelig har sett det før, og at det ikke er noe særlig av et originalt konsept, men jeg likte filmen godt selv om. Masse skyting og action hele veien. På den måten minner den meg om 80-talls actionfilmene, men actionen er jo gjort på en helt annen måte. (á la Bourne/Bond av nyere årgang)

Lenke til kommentar
Noen som sa Mindfuck? Nettopp sett Lost Highway. Meget spesiell film.

Vet ikke hvor alle bitene faller på plass, men jeg tror... eh, nei... Kan jeg bare si jeg likte den? :hmm:

Lost Highway er en av mine favorittfilmer. Husker første gang jeg så den, happy memories. Så den minst fire ganger i 2005.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...