Montag Skrevet 8. juli 2009 Del Skrevet 8. juli 2009 (endret) @Dotten: Jeg mistenker deg for å ha en diabolsk plan - noe i retning av å lure meg til å bruke penger på en overpriset kinovisning av Transformers 2, kanskje? Sorry, but that ain't gonna happen. Forsåvidt enig i at man bør ha sett hele filmen før man dømmer, men jeg ser dog ikke noen grunn til at dette diskvalifiserer meg fra å mene noe om de enkeltelementene jeg har sett (og det begynner å bli en del av disse såkalte høydepunktene jeg har fått med meg til nå). Før du anklager meg for å mislike Bay prinsipielt, skal du vite at jeg har gitt ham sjanse på sjanse helt siden Bad Boys. Mannen har - til tross for at jeg hver gang stilte med åpent sinn - ALDRI levert annet enn makkverk. Med bakgrunn i at Transformers 2 visstnok ikke byr på noe annet enn mer av det som gjorde enern til en elendig film, har jeg - som du påpeker - all mulig grunn til å regne med at også toern stinker. Som den rettskaffne filmmann jeg er, vil jeg allikevel gi Bay en ny sjanse, men det blir først når denne ligger i tilbudskurven på Nille... Endret 8. juli 2009 av Montag Lenke til kommentar
Coffey Skrevet 8. juli 2009 Del Skrevet 8. juli 2009 Kan du virkelig kalle The Rock "makkverk"? Lenke til kommentar
Jan Skrevet 8. juli 2009 Del Skrevet 8. juli 2009 The Rock er like mye makkverk som Richard Stanleys Hardware. Lenke til kommentar
Manx Skrevet 8. juli 2009 Del Skrevet 8. juli 2009 Kan du virkelig kalle The Rock "makkverk"? Alt som er i farger er makkverk etter Montag sin standar. Lenke til kommentar
DoktorBacon Skrevet 8. juli 2009 Del Skrevet 8. juli 2009 Action er nok ikke Montag's sterkeste sjanger. Lenke til kommentar
Bone Skrevet 8. juli 2009 Del Skrevet 8. juli 2009 Jeg er nå litt nysgjerrig jeg da.. hvilke filmer er "must see" for Montag? ..og hvis det er "bare" slike "supersære" filmer, så kanskje man kunne kommet med et forslag som møter en litt på halvveien? Kunne ha vært artig å prøve noe som kanskje jeg ellers ikke ville ha ofret en tanke på.. Lenke til kommentar
Coffey Skrevet 9. juli 2009 Del Skrevet 9. juli 2009 Stemmer for at Montag starter en ny "Montag approved"-tråd. Kunne vært gøy. Uansett. Spielberg regissere remake av Old Boy? Hmmm. Lenke til kommentar
co2 Skrevet 9. juli 2009 Del Skrevet 9. juli 2009 Prøvde å se Twilight ikveld. Makan til søppel skal en lete lenge etter. Vi skrudde av etter en time. Nå var det riktignok en rimelig negativ gjeng der vi satt, men dette var skikkelig labre greier. Greier dog å se hvorfor små fjortissjenter kan forgude dette. Lenke til kommentar
edds Skrevet 9. juli 2009 Del Skrevet 9. juli 2009 Så Transformers 2 på kino ikveld. Herlig film, har ikke ledd så godt på lenge. Hadde store forventninger og var klar til å se noe av det mest campy og cheesy som finnes - og den infridde så til de grader! Jeg lo mer jo mer seriøse scenene prøvde å være (noe jeg ser for meg kameracrewet må ha gjort også). Slow-motion-løping med Megan Fox, deus ex machinae-øyeblikk på slutten (uten å spoile = "the matrix is not something you find, you have to earn it"), fronting av ekte amerikanske familieverdier osv. Elsker hvordan Bay ut av ingenting klarer å knytte privatlivet til hovedpersonene opp mot redde verden-plotlinen. Anbefales til alle. Hysterisk! Lenke til kommentar
Montag Skrevet 9. juli 2009 Del Skrevet 9. juli 2009 (endret) @Bone: La meg foreslå et knippe filmer fra de senere årene som er vel verdt å få med seg: Tokyo Sonata, Choke, Chop Shop, Tony Manero, The Chaser, Sauna, Bushi no ichibun, Somers Town, The Family Friend, 9 Souls og Tricks. Endret 9. juli 2009 av Montag Lenke til kommentar
BadSmile Skrevet 9. juli 2009 Del Skrevet 9. juli 2009 Tokyo Sonata satt jeg faktisk og vurderte om jeg skulle sette på nå. Blu-ray utgaven har blitt kjøpt inn. Lenke til kommentar
Bone Skrevet 9. juli 2009 Del Skrevet 9. juli 2009 (endret) Men, folkens og filmnerder.. Må virkelig få lov til å anbefale en skikkelig god film! Frygtelig Lykkelig, heter den.. den er dansk! Mulig det er noen som vil argumentere med meg (som har en del mer peil enn meg), men jeg fikk en skikkelig David Lynch -følelse etter å ha sett den, og mens også.. Så den akkurat! Anbefales sterkt!! Endret 9. juli 2009 av Bone Lenke til kommentar
Dorian Gray Skrevet 9. juli 2009 Del Skrevet 9. juli 2009 Choke hadde jeg ikke sett for meg, lillebroren til forumets favorittfilm. ^^ Lenke til kommentar
Coffey Skrevet 9. juli 2009 Del Skrevet 9. juli 2009 @Bone: La meg foreslå et knippe filmer fra de senere årene som er vel verdt å få med seg: Tokyo Sonata, Choke, Chop Shop, Tony Manero, The Chaser, Sauna, Bushi no ichibun, Somers Town, The Family Friend, 9 Souls og Tricks. Helt utrolig. Har ikke hørt om én av de. Lenke til kommentar
Bone Skrevet 9. juli 2009 Del Skrevet 9. juli 2009 @Bone: La meg foreslå et knippe filmer fra de senere årene som er vel verdt å få med seg: Tokyo Sonata, Choke, Chop Shop, Tony Manero, The Chaser, Sauna, Bushi no ichibun, Somers Town, The Family Friend, 9 Souls og Tricks. Ah.. tusen takk! Skal sjekke de litt ut.. Lenke til kommentar
Dorian Gray Skrevet 9. juli 2009 Del Skrevet 9. juli 2009 Han nevner jo ikke filmene han likte som alle har hørt om, det er ikke hans rolle. Han vil være en opplyser, ikke en av de mange anmelderne og filmentusiastene forumet har. Og det er det ingenting galt med. Alle har sine roller i et forum og å mangle ham ville vært som å mangle diskusjonen mellom Dotten og Cun om hvorvidt det er ethos eller pathos som blir brukt i anmeldelsen av Death Race 2000. Lenke til kommentar
Dotten Skrevet 9. juli 2009 Del Skrevet 9. juli 2009 @Dotten: Jeg mistenker deg for å ha en diabolsk plan - noe i retning av å lure meg til å bruke penger på en overpriset kinovisning av Transformers 2, kanskje? Min diabolske plan er dessverre ikke så gøy som det. Den er ego-sentrisk. Jeg deltar primært på forum for selv å øke min egen innsikt. Da ønsker jeg helst å slippe å lese meninger basert på antagelser, fordi da blir innsikten min basert på andres antagelse. Jeg er glad i så mange perspektiv som mulig, det er ikke noe mål i for meg at andre skal ha mitt perspektiv. Andre perspektiv enn mitt eget er spesielt verdifullt da de fungerer som kontroll av mitt eget. Får jeg flest mulig perspektiv vil jeg lettere kunne forstå andre. Du skriver veldig mye om Transformers ROTF, men paradokset er at du ikke har sett den. Ditt perspektiv på filmen får jeg ikke, i hvert fall ikke et perspektiv basert på erfaring med den. Da hjelper det meg lite. Ellers, den slemme modkappen må på: Et innlegg er slettet grunnet personangrep. Slik holder vi oss for god til (dette innlegget var ikke rettet mot Montag). Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf Skrevet 9. juli 2009 Del Skrevet 9. juli 2009 Hvorfor bytter du ikke nick til Voltaire? Jeg er sikker på at du hadde vært sidekicken til Dorian om du også var en enslig kontorproletar med en forkjærlighet for kartongvin. Lenke til kommentar
Dotten Skrevet 9. juli 2009 Del Skrevet 9. juli 2009 Dorian måtte nok vært min sidekick. Ego tillater ikke annet. Forøvrig er ikke holdningen min noe særlig spesiell. Det er ikke så mange over 30 som ikke har den. Det var i 15-20 alderen jeg, som mange andre i den alderen, trodde jeg var allvitende. Husker jeg belærte sjefer som 20 år gammel tillitsvalgt om hvordan verden virkelig var. De må ha ledd godt. Kan til tider savne skråsikkerheten, men det er også veldig gøy å gjenfinne nysgjerrigheten fra barndommen. Det herlige med filmmediumet er at det gir en gylden mulighet til å se verden gjennom andres øyne. Dessverre er det mange som kritiserer filmer fordi filmen har et annet budskap enn de selv har. Det syntes jeg er snevert, selv om jeg gjorde det samme selv for ikke alt for mange år siden. - You are young, my son, and, as the years go by, time will change and even reverse many of your present opinions. Refrain therefore awhile from setting yourself up as a judge of the highest matters. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf Skrevet 9. juli 2009 Del Skrevet 9. juli 2009 Nå skjønner jeg hvorfor Michael Jackson (RIP) nektet å vokse opp. Hvis en film forfekter et livssyn, et poeng eller et konsept som jeg misliker sterkt, kommer jeg til å kritisere den uansett. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå