Gå til innhold

Filmprat v2.0 - Generell diskusjon om/rundt film

LarsP

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Bare bumper litt med tanke på det jeg tidligere skrev om Dr. Strangelove, og at ikke helt var enig i dens "genialitet", og alle dere andre som var litt uenig.. ..jeg må vel fortsatt si at jeg står fortsatt litt på mitt! Igjen, det var en meget god film, men synes nok ikke den var så supergenial som man skal ha det til.. men ja.. en solid film allikevel! :)

Så også 12 Angry Men også her for litt siden, og den må jeg si innfridde slik den skulle! Den synes jeg var en knall bra film!! :w00t:

En annen sak.. Jeg har også lyst til å se The Day the Earth Stood Still.. men.. hvilken versjon synes folket jeg skal se først? Den nye, eller den eldste.. og hvorfor?

Takker så meget for innspill! :)

Lenke til kommentar

Ville ikke satset på det. En komedie av den mørke sorten som du burde sette deg ned med alene. Ihvertfall under første visning. Forøvrig en film som skuffet meg stort. Blir nok til at jeg tar et gjensyn om ikke så altfor lenge, da jeg føler at det er en film som egentlig burde falt i smak.

Stand By Me er ikke dum. Rangerer den over Fargo, men det er to vidt forskjellige filmer.

Lenke til kommentar

Fargo er ikke den type komedie man ser med kompisene akkurat, bortsett fra hvis vennegjengen din består av filmfanatikere. Selv synes jeg den er en bra film, men synes ikke den var noe morsom, for den var rett og slett ikke min type humor. Stand By Me er good shit.

Lenke til kommentar
Tenker å se mer Lynch. Noen å anbefale bortsett fra Elephant, Mulholland og Blue Velvet?

Ja, resten av hans verker ;)

Har du ikke sett Twin Peaks, så er det bare og kjøpe serien og filmen og sette i gang.

Vil du se den mest normale filmen Lynch noensinne har lagd (og som er bra), så ser du The Straight Story!

Vil du ha mindfuck, så ser du Lost Highway og Inland Empire.

Wild at Heart er selvskreven...

EDIT; jeg "glemte" Dune...er vel den Lynch filmen jeg bryr meg minst om, men du bør se den og gjøre deg opp din egen mening. Den har kvaliteter, men Lynch hadde ikke nok kontroll over filmen til at den er oppe der med resten av hans filmer - det er nå min mening i alle fall...

Endret av mjau
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf

Hvor lang tid tror dere det vil ta før det står en Michael Jackson-produksjon på trappene? Det er garantert blitt skrevet manus i fleng de siste dagene.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-D7I5Gr2

Nå fins det jo allerede en Jackson-miniserie out there da. Med Billy Dee Williams,Venessa Willams osv.

Men en straight up Michael Jackson-film kommer vel iløpet av 3år tenker jeg.

Lenke til kommentar
På noen filmer på amazon.co.uk står det (US Import), betyr det at det er region 1 dvd?

Hmmm....time to wake up? :tease:

På Amazon.co.uk kan det stå sånn (US Import), vil det si at den har region 1??

På Amazon.co.uk kan det stå sånn (US Import), vil det si at den har region 1??

Det vil det.

Tror du fikk svar på det av Manx...

Og har dvd´er med region 1, engelsk subtitle??

Det er alt ettersom, hipp som happ.... mange har det, og mange har i det minste engelske SDH subs.

Uansett er det ingen "regel" at region 1 disker har engelske subs.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...